A Renault továbbfejlesztett erőforrást hozott a múlt hétvégi F1-es Belga Nagydíjra, amiért Carlos Sainz Jr. rajtbüntetésben részesült, hiába nem az új elemekkel rajtolt el végül. A problémák csak ezután jöttek: a spanyol el sem tudott rendesen startolni, és hamar véget ért számára a verseny, míg Lando Norris az utolsó kör kezdetén volt kénytelen félrehúzódni a pályán, és bukta el ezzel idénybeli legjobb helyezését.
SZEPTEMBER 6., PÉNTEK | |||
1. szabadedzés: 11.00–12.30 | |||
2. szabadedzés: 15.00–16.30 | |||
SZEPTEMBER 7., SZOMBAT | |||
3. szabadedzés: 12.00–13.00 | |||
Időmérő: 15.00–16.00 | |||
SZEPTEMBER 8., VASÁRNAP | |||
Futam: 15.10–17.10 | |||
A KÖVETKEZŐ FUTAMOK | |||
Szeptember 22., 14.10 | 12. Szingapúri Nagydíj | ||
Szeptember 29., 13.10 | 6. Orosz Nagydíj | ||
Október 13., 6.10 | 35. Japán Nagydíj |
„Érvényes szerződésünk van 2020 végéig, szóval addig biztosan a Renault-val folytatjuk. Hogy utána mi lesz, majd meglátjuk” – jelentette ki a csapatfőnök, Andreas Seidl. Spanyol sajtóértesülések szerint a motorbeszállító szerepét a Mercedes töltheti be a jövőben, méghozzá a Williams helyén. A Marca azt is kiemeli, a wokingiak nem térhetnek vissza a Hondához, hiszen a Red Bull tavaly ötéves kizárólagos szerződést kötött a japán motorgyártóval.
„Egy csónakban evezünk, és ki kell elemeznünk a történteket. Nyilván eléggé csalódást keltő, hogy mind a két autónknak fel kellett adnia a versenyt, sőt az egyik el sem tudott rendesen rajtolni. Azonban nem szabad elfelejteni, a Renault nagy erőfeszítéseket tesz azért, hogy minél jobb fejlesztéseket hozzon, és ezt biztató látni” – emelte ki, és az együttműködésről is szót ejtett.
„Persze, lehangolóak a rajtbüntetések és a kiesések, pontosan ezért fontos, hogy nyitott és átlátható maradjon a kapcsolatunk, hiszen így közös erővel kielemezhetjük a problémák okát, és együtt megoldhatjuk őket” – magyarázta a német, és azt is elárulta, a tönkrement motor nem járta még a végét, tehát nem ez okozta a gondot.