A reggel a pályára érkező csapatok már érezték, hogy nem lesz szokványos nap a szombat, hiszen a pályára vezető út híd alatti részén térdig érő víz állt, és a csapadék tovább ömlött. A délelőtti betétprogramok közül a GP3-as időmérőt törölték, és az F1-es 3. szabadedzés elején is kiírták, hogy határozatlan ideig csúszik a kezdés.
Mivel a kötött programban 12-kor mindenképpen le kell inteni a tréninget, a 60 perces óra elindult, de sokáig csak a biztonsági autó próbaköreit figyelhették a nézők. A safety car negyedóránként kiment a pályára, hogy ellenőrizze, mennyi víz áll az aszfalton.
Az első két alkalommal nem jöttek jó hírek, ezért már a vészmegoldáson is el kellett gondolkozni.
SZEPTEMBER 1., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Hamilton 1:21.537 |
2. szabadedzés: 1. Bottas 1:21.406 |
SZEPTEMBER 2., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Massa 1:40.660 |
14.00–15.00: időmérő edzés |
SZEPTEMBER 3., VASÁRNAP |
14.00: a verseny (53 kör, 306.720 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Szeptember 17., 14.00: Szingapúri Nagydíj |
Október 1., 9.00: Malajziai Nagydíj |
Október 8., 7.00: Japán Nagydíj |
„Még mindig túl nedves a pálya, még a biztonsági autó is felúszott, ennek az F1-es autóknál még nagyobb a kockázata. Ha eláll, gyorsan felszárad ebben biztos vagyok. Végeredményben az is előfordulhat, hogy a komplett harmadik edzés elmarad, és abszurd esetben az időmérőt áttehetjük holnap reggelre. Erre azonban nem hiszem, hogy sor kerülne" – mondta az utolsó, 11.30-as pályaellenőrzés előtt Charlie Whiting F1-es versenyigazgató.
Aztán a fél 12-espályabejárás után a safety car személyzete jelezte, hogy jobbak a körülmények, lehet F1-es autóval is száguldani, így 11.44-re kiírták a rajtot.
Mind a húsz pilóta kipróbálta vizes pályás gumikon, hogy milyenek a körülmények, hiszen előfordulhat, hogy az időmérő elején is vizes lesz a pálya.
Mért kört heten futottak, az élen Felipe Massa zárt Lance Stroll előtt, de a Ferrarik gyorsabb körön voltak, mielőtt a végén a bokszba hajtottak.
A legtöbben inkább vigyáztak a gumikra, amelyekre akár az időmérőn is szükség lehet – bár manapság (évek óta…) a vizes pályás gumik nem hosszú életűek, ha lehet, az intermediate abroncsokat használják a csapatok.
Időmérő 14 órától.
1. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:40.660 | átlag: 207.180 km/ó | 4 kör |
2. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:40.888 | 0.228 mp h. | 4 |
3. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:41.491 | 0.831 | 4 |
4. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:41.515 | 0.855 | 5 |
5. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:44.369 | 3.709 | 4 |
6. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:44.701 | 4.041 | 3 |
7. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:45.033 | 4.373 | 4 |
8. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | idő nélkül | 1 | |
9. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | idő nélkül | 1 | |
10. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | idő nélkül | 3 | |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | idő nélkül | 4 | |
12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | idő nélkül | 2 | |
13. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | idő nélkül | 4 | |
14. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | idő nélkül | 1 | |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | idő nélkül | 1 | |
16. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | idő nélkül | 2 | |
17. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | idő nélkül | 2 | |
18. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | idő nélkül | 1 | |
19. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | idő nélkül | 1 | |
20. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | idő nélkül | 1 |
PERCRŐL PERCRE