A téli tesztelés után nem kérdés, hogy a szezon első versenyein a Mercedes lesz a legjobb csapat. A riválisok számára a leghízelgőbben úgy lehet feltenni a következő kérdést, hogy elég hamar utolérik-e ahhoz, hogy addigra ne legyen lefutott a világbajnokság. Ha nem, akkor Lewis Hamilton és Nico Rosberg ismét egymás között dönti el a vb-elsőséget.
kör | km | |
Nico Rosberg | 759 | 3463 |
Felipe Nasr | 649 | 2976 |
Max Verstappen | 617 | 2834 |
Sebastian Vettel | 602 | 2768 |
Marcus Ericsson | 596 | 2732 |
Carlos Sainz Jr. | 589 | 2700 |
Kimi Räikkönen | 580 | 2655 |
Lewis Hamilton | 533 | 2434 |
Felipe Massa | 492 | 2258 |
Valtteri Bottas | 491 | 2255 |
Daniel Ricciardo | 486 | 2243 |
Pastor Maldonado | 486 | 2231 |
Danyiil Kvyat | 457 | 2109 |
Romain Grosjean | 355 | 1640 |
Sergio Pérez | 285 | 1327 |
Nico Hülkenberg | 271 | 1262 |
Jenson Button | 224 | 1033 |
Fernando Alonso | 117 | 536 |
„Nagyszerű volt ez a tél. Rengeteg kilométert megtettünk nagyobb meghibásodások nélkül, ami nagyon fontos. Tudjuk, mit kell még tennünk az első futamig, ezért biztos vagyok benne, hogy a maximumon pörögve küzdhetünk Melbourne-ben” – mondta az utolsó tesztnap után Rosberg, aki két nappal korábban, a legjobb barcelonai téli köridő megfutása után még elkeseredetten beszélt az autójáról.
A Mercedes szimulációi szerint kényelmes előnyre számíthat Melbourne-ben az idénynyitón, a mögötte levő Ferrari, Williams, Red Bull hármas körönként nyolc tizedmásodperccel marad el tőle. Az autosport.com a tesztidény utáni rangsorában a Ferrarit tette a második helyre, megelőzve a Williamset és a Red Bullt.
„Az utolsó három nap remekül sikerült – összegezte a záró tesztet Sebastian Vettel. – Nagyon sok kört teljesítettünk, ami a megbízhatóság szempontjából jól jött. Ami a teljesítményt illeti, tudjuk, hogy a Mercedes a legyőzendő csapat, mögöttük van némi rés, utána pedig szoros a közdelem köztünk. Az első két hely nyilván a Mercedesé, remélem, utána jön a Ferrari, a többi pedig nem is érdekel.”
A Williams az utolsó két tesztnapján jóval a kockás zászló meglengetése előtt befejezte a körözést, a csapat látszólag még arra is tudott külön figyelmet fordítani, hogy Felipe Massa és Valtteri Bottas nagyjából azonos távot tegyen meg a tesztelés során – ez a Mercedesnél például nem is lehetett szempont, tekintve, hogy Rosberg (nyilván nem célirányosan) 1000 kilométerrel többet tesztelt, mint Hamilton.
Ami a Red Bullt illeti, tavalyi gyenge oldala, a Renault elégedett a barcelonai tesztekkel, mert bár akadtak problémák a Red Bull és a Toro Rosso napjai során, több szempontból is sikerült elérni a kitűzött célt. Rémy Taffin, az F1-es projekt vezetője elmondta, teljesítményben és fogyasztás terén is előreléptek a franciák, 2015-ben már nem lesz olyan verseny, amelyen a pilótáiknak aggódniuk kellene amiatt, hogy lesz-e elég üzemanyag a célba éréshez.
Tavaly megbízhatósági szempontból is a Renault hibridje volt a legsérülékenyebb.
„A legfőbb célunk az volt, hogy a lehető legtöbbet menjen a motor, és a két barcelonai teszt alatt az egyik csapattal sikerült öt nagydíjhétvégének megfelelő körmennyiséget teljesíteni” – mondta a Toro Rossóra célozva Taffin. Mint ismert, az idén öt helyett négy motort kell használniuk a pilótáknak a teljes szezonban.
Nem rossz, de a Mercedes erre úgy válaszolna, hogy a gyári csapat a teljes 12 nap során egyetlen hajtóművet használt!
kör | km | |
Mercedes | 1340 | 6121 |
Sauber-Ferrari | 1245 | 5709 |
Toro Rosso-Renault | 1206 | 5534 |
Ferrari | 1182 | 5423 |
Williams-Mercedes | 1069 | 4913 |
Red Bull-Renault | 943 | 4352 |
Lotus-Mercedes | 918 | 4230 |
McLaren-Honda | 380 | 1751 |
Force India-Mercedes | 365 | 1699 |
Az Autosport említett erősorrendjének 5. helyén, közvetlenül a Red Bull után a Toro Rosso következik, megelőzve a Lotust, a Saubert és a Force Indiát. A Lotus a Mercedes-motor miatt joggal várhatja, hogy legalább eggyel előrébb kerül a valós bajnokságban, a Sauber erős kezdés után erős zárást is mutatott, míg a tesztelést későn kezdő Force Indiánál még a második autó építésének határidőre való befejezésében reménykednek, pontokról álmodni sem mernek az első néhány futamon.
Ez a helyzet a McLarennél is. A wokingi csapat tesztje rémesen zárult, az utolsó két napon összesen 69 kört tett meg a Honda-motoros autó, amely továbbra is alapvető megbízhatósági problémáktól szenved, és az első néhány versenyen még a célba érése is megkérdőjelezhető. A Honda szerint, amit muszáj volt, azt megtették a teszteken.
Ron Dennis régi bölcsessége, hogy könnyebb egy gyors autót megbízhatóvá tenni, mint egy lassút gyorsabbá, és ez a nézet vezérli az egész istállót.
kör | km | |
Mercedes | 3996 | 18378 |
Ferrari | 2427 | 11132 |
Renault | 2149 | 9886 |
Honda | 380 | 1751 |
„Teljesen új filozófiát követünk az autóval, mert ha maradunk a régi beidegződéseinknél, esélyünk sincs odaérni az élre – mondta Jenson Button, aki Fernando Alonso korábbi balesete miatt három napot tesztelhetett az utolsó héten. – Az egész projektben ez az új elv a legizgalmasabb, tudtuk, hogy nehéz lesz a kezdet, de ha túljutunk ezeken a problémákon, odaérünk. Ez a kocsi teljesen más kategória, mint a tavalyi.”
Egyelőre alacsonyabb kategóriának tűnik, mint a riválisoké, de várjuk csak ki a pillanatot, amikor már nem kell attól tartani a McLarennél, hogy mikor áll le az autó. Akkor már „feltekert” motorral is körözhetnek, s kiderül, mennyire félelmetes a McLaren-Honda konstrukciója.
Ami a Pirellit illeti Pat Symonds, a Williams technikai igazgatója szerint az idei erősebb autók miatt gyorsabban fognak kopni az abroncsok, sokkal több kerékcserére lehet számítani, mint 2014-ben. A harmadik teszten a lágy gumikon 15 kör volt a legtöbb egyhuzamban (Massa és Rosberg ment ennyit), a közepesen keményeken 26 (Marcus Ericsson), a keményeken 27 (Felipe Nasr).
PILÓTÁK | CSAPATOK | |||||||||||||||||||||||||||||||||
kör | km |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||
Felipe Nasr | 300 | 1396 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebastian Vettel | 272 | 1266 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nico Rosberg | 254 | 1182 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Marcus Ericsson | 245 | 1140 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Nico Hülkenberg | 235 | 1093 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Max Verstappen | 224 | 1042 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Carlos Sainz Jr. | 218 | 1014 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kimi Räikkönen | 216 | 1005 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Felipe Massa | 205 | 954 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Daniel Ricciardo | 200 | 931 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Romain Grosjean | 191 | 889 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Valtteri Bottas | 179 | 833 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Pastor Maldonado | 176 | 819 |
| |||||||||||||||||||||||||||||||
Danyiil Kvyat | 159 | 740 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Jenson Button | 138 | 642 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Sergio Pérez | 130 | 605 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Lewis Hamilton | 124 | 577 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
Kevin Magnussen | 39 | 181 |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:22.792 | 2. | lágy |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:23.022 | 3. | lágy |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:23.063 | 4. | szuperlágy |
4. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:23.262 | 3. | szuperlágy |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:23.276 | 3. | szuperlágy |
6. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:23.469 | 4. | szuperlágy |
7. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:24.023 | 4. | szuperlágy |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:24.191 | 3. | szuperlágy |
9. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:24.200* | 3. | szuperlágy |
10. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:24.276 | 1. | szuperlágy |
11. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:24.527 | 4. | szuperlágy |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:24.638* | 4. | lágy |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:24.939 | 3. | szuperlágy |
14. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:25.113 | 4. | szuperlágy |
15. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Honda | 1:25.225 | 3. | lágy |
16. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:25.327 | 4. | szuperlágy |
17. | Daniil Kvyat | orosz | Red Bull-Renault | 1:25.947* | 1. | közepes |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:26.705* | 2. | lágy |
*Az első teszten gyorsabb volt. |
1. TESZT, JEREZ | |||
február 1. | február 2. | február 3. | február 4. |
1. Vettel 1:22.620 | 1. Vettel 1:20.984 | 1. Nasr 1:21.545 | 1. Räikkönen 1:20.841 |
2. TESZT, BARCELONA | |||
február 19. | február 20. | február 21. | február 22. |
1. Maldonado 1:25.011 | 1. Ricciardo 1:24.574 | 1. Maldonado 1:24.348 | 1. Grosjean 1:24.067 |
3. TESZT, BARCELONA | |||
február 26. | február 27. | február 28. | március 1. |
1. Massa 1:23.500 | 1. Rosberg 1:22.792 | 1. Hamilton 1:23.022 | 1. Bottas 1:23.063 |