Azok után, hogy a Mercedes a szabadedzéseken a Toro Rosso szintjére süllyedve érte el legjobb köridőit, az időmérőn meglepte a pole pozícióra esélyesnek tartott Red Bullokat, Lotusokat és Ferrarikat. Lewis Hamilton az első két szakaszban már jelezte, hogy a Merci az időmérőre való külön felkészülés nélkül is képes csatázni a pole pozícióért, s a harmadik, döntő etapban Nico Rosberg is előhúzta a nyulat a kalapból: a Bahreini Nagydíj után Katalóniában is megszerezte a rajtelsőséget.
A német az első és a második szakaszból ugyanazon a közepesen kemény gumikeveréken jutott tovább, ezt a mutatványt a Red Bull sem tudta megismételni.
Sebastian Vettelnek meg kellett elégednie a harmadik rajtkockával, s a vasárnapi versenyen megpróbálhatja azt, ami eddig még senkinek sem sikerült a Circuit de Catalunyán F1-es versenyen: száraz pályán futamot nyerni az első rajtsoron kívülről.
Ugyanez lehet a célja Kimi Räikkönennek a 4. és Fernando Alonsónak az 5. rajthelyről indulva, a finn és a spanyol azonban rá lesz kényszerítve arra, hogy jobban rajtoljon, mint a Red Bull pilótája, aki az első körökben minden bizonnyal hatalmas nyomás alá helyezi majd a két mercedesest.
Alonso egy ezreddel verte meg Felipe Massát, s Vettel érdemeit növeli, hogy csapattársa, Mark Webber a másik Red Bull-lal a nyolcadik rajtkockába szorult.
Rajt vasárnap 14 órakor.
PERCRŐL PERCRE
3. SZAKASZ
15.01: Alonso az ötödik, Massa a 6., Webber pedig a 8. helyre jött be.
Rosberg javítani tudott, Hamilton bejött mellé másodiknak.
15.00: Vettel elmaradt Rosbergtől, Räikkönen a két német mögé érkezett.
Vettel kezdte elsőként a mért körét, méghozzá a közepes gumikkal. Räikkönen jött mögötte, még gyorsabban.
14.58: végül a skót is kijött.
14.57: a hajrára jött ki mindenki, leszámítva Di Restát.
Az eddigi 22 futamon a Circuit de Catalunyán 18-szor ért győzelmet a pole pozíció. Vajon a Mercedes nekifuthat?
Di Resta volt kint a pályán, de mért kör nélkül visszament a depóba. A nagy hajrá előtt Rosberg, Alonso, Massa, Grosjean, Räikkönen sorrend alakult ki.
14.54: Alonso és Grosjean megelőzte Räikkönent, Massa elmaradt a finntől.
14.53: Räikkönen 1:21.539-cel kezdett, Rosberg 1:20.824-gyel csúcsidőt futott.
Rosberg is csatlakozott hozzájuk, ő az első szakaszban használt gumijain elég jó kört ment ahhoz a második elején, hogy ne kelljen elővennie a második szettet a középső szakaszban.
14.50: Räikkönen azonnal elhagyta a boxutcát, Grosjeannal és a két Ferrarival két-két készlet friss közepes gumit használhat a harmadik szakaszban.
Az első két szakasz végeredményét megtekintheti a cikk alján.
Hamilton Kínában mindhárom szakaszt megnyerte, összejön-e neki ez most is? Tavaly ugyanitt fél másodperccel megnyerte az időmérőt, mielőtt kizárták túl kevés üzemanyaga miatt.
2. SZAKASZ
A 11. rajthelytől lefelé Ricciardo, Vergne, Sutil, Button, Hülkenberg, Gutiérrez sorrend alakult ki.
14.43: Hamilton 1:21.001-gyel az élre állt, és ezt a szakaszt is megnyerte. Pérez bejött a 7. helyre, így mindkét Toro Rosso kiesett, Button pedig a 14. rajtkockába szorult.
14.42: Ricciardo és Vergne is bejött a tízbe, de Hamiltonnak volt még egy gyors köre.
Nem sokáig volt ott, Di Resta szinte azonnal kiszorította.
14.41: Webber a 4. helyre jött fel. Gutiérrez is bejött az első tízbe.
14.40: Vettel 1:21.602-vel átvette a vezetést.
Az első öt (Alonso, Räikkönen, Rosberg, Massa és Grosjean) 1:22 percen belül volt, nekik nem kellett kijönniük a hajrára. A két-két Lotusnak és Ferrarinak két készlet közepes gumija maradt a harmadik szakaszra.
14.37: a hosszú hajrát Vettel kezdte meg friss lágy gumikon, a második készleten.
Öt perccel a vége előtt Vergne, Pérez, Di Resta, Sutil, Button, Ricciardo volt a kiesők sorrendje.
14.36: Pérez a 12., Button a 15. időt érte el, Webber a használt közepes gumikkal a 10. helyre jött be.
Massa és Grosjean Rosberg mögé érkezett, mögöttük állt Hülkenberg, Hamilton és Vettel. A két McLaren még nem futott gyors kört.
14.34: Rosberg feljött a 2. helyre, egy tizeddel Räikkönen mögé. Alonso remek első szektort produkált, s 1:21.646-tall át is vette a vezetést.
14.33: Räikkönen 1:21.676-ot ment a lágyabb gumival. Vettel a használt abroncsával 1:22.89-et ment.
14.32: Hülkenberg 1:22.7-tel nyitott.
Az első húsz percben csak a két Ferrari és a két Lotus használta kizárólag a kemény keverékű gumikat.
14.30: sorra hajtottak ki a boxból a többiek is, a két Red Bull az első szakaszban is használt közepesen kemény abroncsokkal.
14.29: Gutiérrez nyitotta a szakaszt, majd jött Hülkenberg is.
Az aszfalt hőmérséklete egy fokkal emelkedett az előző szakasz rajtjához képest.
14.27: elkezdődött a negyedórás második szakasz, egyelőre esemény nélkül.
1. SZAKASZ
A Mercedes behúzta az első két helyet, úgy, hogy a Red Bull is a közepesen kemény keverékeket használta – Räikkönen talán mindannyiukat megelőzte volna, ha nincs ott Gutiérrez. A McLaren a 14. és a 15. helyet szerezte meg.
A 17. helytől lefelé Bottas, Maldonado, Van der Garde, Bianchi, Chilton, Pic sorrend alakult ki.
Hülkenberg eljött a kiesőzónából, amelyre a tavalyi pole pozíciós Maldonado csúszott vissza Bottas mellé, és mindkét Williams kiesett.
Räikkönen visszajött a kemény keverékű gumikkal, és javított az eredményén, a 4. helyre került úgy, hogy az első két szektorban a legjobb részidőt futotta, de a kör végén feltartotta őt Gutiérrez.
14.18: a hajrá előtt Bottas és a váltójával bajlódó Hülkenberg volt kieső helyen.
Webbert arra kérte a csapat, hogy kímélje az abroncsait, mert még szükség lesz rájuk a második szakaszban is.
A hátsó négyesben Pic, Chilton, Van der Garde, Bianchi sorrend alakult ki.
14.16: Button a 6. helyre jött be, Vettel a közepesen kemény keverékű gumikkal elmaradt Rosbergtől, akit megelőzött Hamilton: 1:21.728.
14.14: Hülkenberg az ötös fokozatban ragadt, és a boxba hajtott. Rosberg 1:21.913-mal az élre állt a lágyabb gumikon. Csak az utolsó szektorban hat tizedet adott a Ferrarinak.
A Mercedes pilótái a lágyabb gumikon jöttek ki, a keményeket a versenyre tartogatják.
14.13: Massa kéttizedes hátránnyal bejött a második helyre.
14.12: a finn nem tudott javítani, Alonso viszont lila szektoridőkkel 1:22.264-gyel az élre ugrott.
14.11: Di Resta alulmaradt Vergne-nyel szemben, Räikkönen és Grosjean újabb gyors körbe kezdett.
Alonso is kigördült a pályára.
14.09: a finn 1:23.087-et ment a Lotusszal, Grosjean egy tizeddel elmaradt tőle.
14.08: jöttek a nagyok is, Räikkönen kezdte meg elsőként a mért körét.
Az első mért körök után Vergne, Bottas, Hülkenberg sorrend alakult ki, Gutiérrez állt a hatos végén.
14.07: Vergne 1:23.467-tel az élre száguldott, mind a hat pilóta a kemény keverékeket használta.
14.06: Ricciardo 1:24.100-val kezdett.
A két-két Williams és Sauber is a pályára hajtott, elkezdődött a csata a továbbjutásért.
14.04: a két Toro Rosso elhagyta a boxutcát.
14.03: Vettel még csak magára sem öltötte még kezeslábasa felső részét, a derekára volt kötve.
14.00: elkezdődött a visszaszámlálás, de a pilóták a boxban várakoztak.
A nagy szélben az is nehezen megjósolható, hogy milyen sorrend alakul ki az utolsó négy helyen. Az első három futamon a Marussia jobb volt a Caterhamnél, de Bahreinben Pic a fejlesztett autóval visszaelőzte a riválisokat.
Az első szakasz szokásos kérdése, hogy a két kiscsapat négyese mellett melyik két versenyző búcsúzik el? A Toro Rosso feljavulásával a Williams és a Sauber pilótáinak kell menekülniük, és az eddig látottak alapján nem elképzelhetetlen, hogy Pérez is pórul jár a McLarennel.
13.55: a barcelonai pályán a levegő 20, az aszfalt 36 fokos, az esőfelhők eltűntek a pálya felől, csak néhány ártalmatlan gomolyfelhőcske látszik a horizonton.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:20.718 | átlag: 207.611 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:20.972 | 0.254 mp h. |
3. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:21.054 | 0.336 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:21.177 | 0.459 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:21.218 | 0.500 |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:21.219 | 0.501 |
7. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:21.308 | 0.590 |
8. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:21.570 | 0.852 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:22.069 | 1.351 |
10. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:22.233 | 1.515 |
11. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.127 | |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:22.166 | |
13. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:22.346 | |
14. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:22.355 | |
15. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | 1:22.389 | |
16. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:22.793 | |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:23.260 | |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:23.318 | |
19. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:24.661 | |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:24.713 | |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:24.996 | |
22. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:25.070 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Hamilton | 1:21.728 | 1. | Hamilton | 1:21.001 |
2. | Rosberg | 1:21.913 | 2. | Vettel | 1:21.602 |
3. | Vettel | 1:22.158 | 3. | Alonso | 1:21.646 |
4. | Räikkönen | 1:22.210 | 4. | Räikkönen | 1:21.676 |
5. | Alonso | 1:22.264 | 5. | Webber | 1:21.718 |
6. | Webber | 1:22.342 | 6. | Rosberg | 1:21.776 |
7. | Massa | 1:22.492 | 7. | Pérez | 1:21.790 |
8. | Grosjean | 1:22.613 | 8. | Massa | 1:21.978 |
9. | Di Resta | 1:22.663 | 9. | Grosjean | 1:21.998 |
10. | Vergne | 1:22.775 | 10. | Di Resta | 1:22.019 |
11. | Ricciardo | 1:22.905 | 11. | Ricciardo | 1:22.127 |
12. | Sutil | 1:22.952 | 12. | Vergne | 1:22.166 |
13. | Hülkenberg | 1:23.058 | 13. | Sutil | 1:22.346 |
14. | Pérez | 1:23.116 | 14. | Button | 1:22.355 |
15. | Button | 1:23.166 | 15. | Hülkenberg | 1:22.389 |
16. | Gutiérrez | 1:23.218 | 16. | Gutiérrez | 1:22.793 |
17. | Bottas | 1:23.260 | |||
18. | Maldonado | 1:23.318 | |||
19. | Van der Garde | 1:24.661 | |||
20. | Bianchi | 1:24.713 | |||
21. | Chilton | 1:24.996 | |||
22. | Pic | 1:25.070 |
ELŐZMÉNYEK
3. szabadedzés: Massa és Räikkönen is a Red Bull párosa előtt |
Pénteki reakciók: Alonso: Pénteken mindig jók vagyunk, aztán... |
2. szabadedzés: Vettel és Alonso fej fej mellett Barcelonában |
1. szabadedzés: Eső után Alonso - a spanyol vezet Barcelonában |
Az idény első európai versenye rendkívül fontos az autógyárak számára, amit jól mutat, hogy Dieter Zetsche, a Daimler első embere és Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke is Barcelonában van. A szabadedzések eredményei alapján az olasz elöljáró bizakodhat inkább a jó eredményben.
Az időmérő előtti utolsó edzésen Felipe Massa volt a leggyorsabb Kimi Räikkönen előtt, kettejük között hat ezredmásodperc döntött. 2007-től 2009-ig csapattársak voltak a Ferrarinál, utolsó pole-ját mindkét versenyző a 2008-as idényben szerezte meg.
Az edzés előtt Bernie Ecclestone a jövőre bemutatkozó versenyekről beszélt. A szocsi pálya építése jó halad, az Orosz Nagydíj felől nincs kétsége az F1 gazdasági vezetőjének, de aggódik a New Jersey-i viadal miatt, ott ugyanis belső ellentétek miatt újra megfeneklett a projekt.