Továbbra is a Mercedes az időmérők ura

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2013.05.11. 13:54
A Formula–1-es világbajnokság Spanyol Nagydíjának időmérő edzésén a német Nico Rosberg érte el a legjobb időt, így sorozatban harmadszor indulhat Mercedes-pilóta az élről. A második helyen csapattársa, a brit Lewis Hamilton zárt, a harmadik helyről a német Sebastian Vettel indulhat, méghozzá Kimi Räikkönen mellől. A harmadik sor a Ferrarié, Fernando Alonso egy ezreddel előzte meg Felipe Massát. A Circuit de Catalunyán az eddigi 22 versenyből 18-azaz első helyről induló pilóta nyerte meg, háromszor ért győzelmet a második rajtkocka, míg a harmadikból csak egy győzelem született, 1996-ban Michael Schumacher révén a szakadó esőben.


Rosberg a Bahreini Nagydíj után Barcelonában is az élről rajtol, a Mercedes az időmérőn verhetetlen (Fotók: Action Images)
Rosberg a Bahreini Nagydíj után Barcelonában is az élről rajtol, a Mercedes az időmérőn verhetetlen (Fotók: Action Images)

Azok után, hogy a Mercedes a szabadedzéseken a Toro Rosso szintjére süllyedve érte el legjobb köridőit, az időmérőn meglepte a pole pozícióra esélyesnek tartott Red Bullokat, Lotusokat és Ferrarikat. Lewis Hamilton az első két szakaszban már jelezte, hogy a Merci az időmérőre való külön felkészülés nélkül is képes csatázni a pole pozícióért, s a harmadik, döntő etapban Nico Rosberg is előhúzta a nyulat a kalapból: a Bahreini Nagydíj után Katalóniában is megszerezte a rajtelsőséget.

A német az első és a második szakaszból ugyanazon a közepesen kemény gumikeveréken jutott tovább, ezt a mutatványt a Red Bull sem tudta megismételni.

Sebastian Vettelnek meg kellett elégednie a harmadik rajtkockával, s a vasárnapi versenyen megpróbálhatja azt, ami eddig még senkinek sem sikerült a Circuit de Catalunyán F1-es versenyen: száraz pályán futamot nyerni az első rajtsoron kívülről.

Ugyanez lehet a célja Kimi Räikkönennek a 4. és Fernando Alonsónak az 5. rajthelyről indulva, a finn és a spanyol azonban rá lesz kényszerítve arra, hogy jobban rajtoljon, mint a Red Bull pilótája, aki az első körökben minden bizonnyal hatalmas nyomás alá helyezi majd a két mercedesest.

Alonso egy ezreddel verte meg Felipe Massát, s Vettel érdemeit növeli, hogy csapattársa, Mark Webber a másik Red Bull-lal a nyolcadik rajtkockába szorult.

Rajt vasárnap 14 órakor.

PERCRŐL PERCRE

3. SZAKASZ

15.01: Alonso az ötödik, Massa a 6., Webber pedig a 8. helyre jött be.

Rosberg javítani tudott, Hamilton bejött mellé másodiknak.

15.00: Vettel elmaradt Rosbergtől, Räikkönen a két német mögé érkezett.

Vettel kezdte elsőként a mért körét, méghozzá a közepes gumikkal. Räikkönen jött mögötte, még gyorsabban.

14.58: végül a skót is kijött.
14.57:
a hajrára jött ki mindenki, leszámítva Di Restát.

Az eddigi 22 futamon a Circuit de Catalunyán 18-szor ért győzelmet a pole pozíció. Vajon a Mercedes nekifuthat?

Di Resta volt kint a pályán, de mért kör nélkül visszament a depóba. A nagy hajrá előtt Rosberg, Alonso, Massa, Grosjean, Räikkönen sorrend alakult ki.

14.54: Alonso és Grosjean megelőzte Räikkönent, Massa elmaradt a finntől.
14.53:
Räikkönen 1:21.539-cel kezdett, Rosberg 1:20.824-gyel csúcsidőt futott.

Rosberg is csatlakozott hozzájuk, ő az első szakaszban használt gumijain elég jó kört ment ahhoz a második elején, hogy ne kelljen elővennie a második szettet a középső szakaszban.

14.50: Räikkönen azonnal elhagyta a boxutcát, Grosjeannal és a két Ferrarival két-két készlet friss közepes gumit használhat a harmadik szakaszban.

Az első két szakasz végeredményét megtekintheti a cikk alján.

Hamilton Kínában mindhárom szakaszt megnyerte, összejön-e neki ez most is? Tavaly ugyanitt fél másodperccel megnyerte az időmérőt, mielőtt kizárták túl kevés üzemanyaga miatt.

A Red Bull erős konkurenciát kapott, Webber csak a 8. rajtkockát szerezte meg
A Red Bull erős konkurenciát kapott, Webber csak a 8. rajtkockát szerezte meg

2. SZAKASZ

A 11. rajthelytől lefelé Ricciardo, Vergne, Sutil, Button, Hülkenberg, Gutiérrez sorrend alakult ki.

14.43: Hamilton 1:21.001-gyel az élre állt, és ezt a szakaszt is megnyerte. Pérez bejött a 7. helyre, így mindkét Toro Rosso kiesett, Button pedig a 14. rajtkockába szorult.
14.42:
Ricciardo és Vergne is bejött a tízbe, de Hamiltonnak volt még egy gyors köre.

Nem sokáig volt ott, Di Resta szinte azonnal kiszorította.

14.41: Webber a 4. helyre jött fel. Gutiérrez is bejött az első tízbe.
14.40:
Vettel 1:21.602-vel átvette a vezetést.

Az első öt (Alonso, Räikkönen, Rosberg, Massa és Grosjean) 1:22 percen belül volt, nekik nem kellett kijönniük a hajrára. A két-két Lotusnak és Ferrarinak két készlet közepes gumija maradt a harmadik szakaszra.

14.37: a hosszú hajrát Vettel kezdte meg friss lágy gumikon, a második készleten.

Öt perccel a vége előtt Vergne, Pérez, Di Resta, Sutil, Button, Ricciardo volt a kiesők sorrendje.

14.36: Pérez a 12., Button a 15. időt érte el, Webber a használt közepes gumikkal a 10. helyre jött be.

Massa és Grosjean Rosberg mögé érkezett, mögöttük állt Hülkenberg, Hamilton és Vettel. A két McLaren még nem futott gyors kört.

14.34: Rosberg feljött a 2. helyre, egy tizeddel Räikkönen mögé. Alonso remek első szektort produkált, s 1:21.646-tall át is vette a vezetést.
14.33:
Räikkönen 1:21.676-ot ment a lágyabb gumival. Vettel a használt abroncsával 1:22.89-et ment.
14.32:
Hülkenberg 1:22.7-tel nyitott.

Az első húsz percben csak a két Ferrari és a két Lotus használta kizárólag a kemény keverékű gumikat.

14.30: sorra hajtottak ki a boxból a többiek is, a két Red Bull az első szakaszban is használt közepesen kemény abroncsokkal.
14.29:
Gutiérrez nyitotta a szakaszt, majd jött Hülkenberg is.

Az aszfalt hőmérséklete egy fokkal emelkedett az előző szakasz rajtjához képest.

14.27: elkezdődött a negyedórás második szakasz, egyelőre esemény nélkül.

1. SZAKASZ

A Mercedes behúzta az első két helyet, úgy, hogy a Red Bull is a közepesen kemény keverékeket használta – Räikkönen talán mindannyiukat megelőzte volna, ha nincs ott Gutiérrez. A McLaren a 14. és a 15. helyet szerezte meg.

A 17. helytől lefelé Bottas, Maldonado, Van der Garde, Bianchi, Chilton, Pic sorrend alakult ki.

Hülkenberg eljött a kiesőzónából, amelyre a tavalyi pole pozíciós Maldonado csúszott vissza Bottas mellé, és mindkét Williams kiesett.

Räikkönen visszajött a kemény keverékű gumikkal, és javított az eredményén, a 4. helyre került úgy, hogy az első két szektorban a legjobb részidőt futotta, de a kör végén feltartotta őt Gutiérrez.

14.18: a hajrá előtt Bottas és a váltójával bajlódó Hülkenberg volt kieső helyen.

Webbert arra kérte a csapat, hogy kímélje az abroncsait, mert még szükség lesz rájuk a második szakaszban is.

A hátsó négyesben Pic, Chilton, Van der Garde, Bianchi sorrend alakult ki.

14.16: Button a 6. helyre jött be, Vettel a közepesen kemény keverékű gumikkal elmaradt Rosbergtől, akit megelőzött Hamilton: 1:21.728.
14.14:
Hülkenberg az ötös fokozatban ragadt, és a boxba hajtott. Rosberg 1:21.913-mal az élre állt a lágyabb gumikon. Csak az utolsó szektorban hat tizedet adott a Ferrarinak.

A Mercedes pilótái a lágyabb gumikon jöttek ki, a keményeket a versenyre tartogatják.

14.13: Massa kéttizedes hátránnyal bejött a második helyre.
14.12:
a finn nem tudott javítani, Alonso viszont lila szektoridőkkel 1:22.264-gyel az élre ugrott.
14.11:
Di Resta alulmaradt Vergne-nyel szemben, Räikkönen és Grosjean újabb gyors körbe kezdett.

Alonso is kigördült a pályára.

14.09: a finn 1:23.087-et ment a Lotusszal, Grosjean egy tizeddel elmaradt tőle.
14.08:
jöttek a nagyok is, Räikkönen kezdte meg elsőként a mért körét.

Az első mért körök után Vergne, Bottas, Hülkenberg sorrend alakult ki, Gutiérrez állt a hatos végén.

14.07: Vergne 1:23.467-tel az élre száguldott, mind a hat pilóta a kemény keverékeket használta.
14.06:
Ricciardo 1:24.100-val kezdett.

A két-két Williams és Sauber is a pályára hajtott, elkezdődött a csata a továbbjutásért.

14.04: a két Toro Rosso elhagyta a boxutcát.
14.03:
Vettel még csak magára sem öltötte még kezeslábasa felső részét, a derekára volt kötve.
14.00:
elkezdődött a visszaszámlálás, de a pilóták a boxban várakoztak.

A nagy szélben az is nehezen megjósolható, hogy milyen sorrend alakul ki az utolsó négy helyen. Az első három futamon a Marussia jobb volt a Caterhamnél, de Bahreinben Pic a fejlesztett autóval visszaelőzte a riválisokat.

Az első szakasz szokásos kérdése, hogy a két kiscsapat négyese mellett melyik két versenyző búcsúzik el? A Toro Rosso feljavulásával a Williams és a Sauber pilótáinak kell menekülniük, és az eddig látottak alapján nem elképzelhetetlen, hogy Pérez is pórul jár a McLarennel.

13.55: a barcelonai pályán a levegő 20, az aszfalt 36 fokos, az esőfelhők eltűntek a pálya felől, csak néhány ártalmatlan gomolyfelhőcske látszik a horizonton.

SPANYOL NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Nico Rosberg német Mercedes 1:20.718 átlag: 207.611 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:20.972 0.254 mp h.
3. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:21.054 0.336
4. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:21.177 0.459
5. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:21.218 0.500
6. Felipe Massa brazil Ferrari 1:21.219 0.501
7. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1:21.308 0.590
8. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:21.570 0.852
9. Sergio Pérez mexikói McLaren-Mercedes 1:22.069 1.351
10. Paul di Resta brit Force India-Mercedes 1:22.233 1.515
11. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:22.127
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Ferrari 1:22.166
13. Adrian Sutil német Force India-Mercedes 1:22.346
14. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:22.355
15. Nico Hülkenberg német Sauber-Ferrari 1:22.389
16. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1:22.793
17. Valtteri Bottas finn Williams-Renault 1:23.260
18. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:23.318
19. Giedo van der Garde holland Caterham-Renault 1:24.661
20. Jules Bianchi francia Marussia-Cosworth 1:24.713
21. Max Chilton brit Marussia-Cosworth 1:24.996
22. Charles Pic francia Caterham-Renault 1:25.070
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Hamilton 1:21.728 1. Hamilton 1:21.001
2. Rosberg 1:21.913 2. Vettel 1:21.602
3. Vettel 1:22.158 3. Alonso 1:21.646
4. Räikkönen 1:22.210 4. Räikkönen 1:21.676
5. Alonso 1:22.264 5. Webber 1:21.718
6. Webber 1:22.342 6. Rosberg 1:21.776
7. Massa 1:22.492 7. Pérez 1:21.790
8. Grosjean 1:22.613 8. Massa 1:21.978
9. Di Resta 1:22.663 9. Grosjean 1:21.998
10. Vergne 1:22.775 10. Di Resta 1:22.019
11. Ricciardo 1:22.905 11. Ricciardo 1:22.127
12. Sutil 1:22.952 12. Vergne 1:22.166
13. Hülkenberg 1:23.058 13. Sutil 1:22.346
14. Pérez 1:23.116 14. Button 1:22.355
15. Button 1:23.166 15. Hülkenberg 1:22.389
16. Gutiérrez 1:23.218 16. Gutiérrez 1:22.793
17. Bottas 1:23.260
18. Maldonado 1:23.318
19. Van der Garde 1:24.661
20. Bianchi 1:24.713
21. Chilton 1:24.996
22. Pic 1:25.070

ELŐZMÉNYEK

Az idény első európai versenye rendkívül fontos az autógyárak számára, amit jól mutat, hogy Dieter Zetsche, a Daimler első embere és Luca di Montezemolo, a Ferrari elnöke is Barcelonában van. A szabadedzések eredményei alapján az olasz elöljáró bizakodhat inkább a jó eredményben.

Az időmérő előtti utolsó edzésen Felipe Massa volt a leggyorsabb Kimi Räikkönen előtt, kettejük között hat ezredmásodperc döntött. 2007-től 2009-ig csapattársak voltak a Ferrarinál, utolsó pole-ját mindkét versenyző a 2008-as idényben szerezte meg.

Az edzés előtt Bernie Ecclestone a jövőre bemutatkozó versenyekről beszélt. A szocsi pálya építése jó halad, az Orosz Nagydíj felől nincs kétsége az F1 gazdasági vezetőjének, de aggódik a New Jersey-i viadal miatt, ott ugyanis belső ellentétek miatt újra megfeneklett a projekt.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik