Változik többek között a pontszámítási rendszer, módosulnak a gumikkal kapcsolatos előírások, valamint 2011-től betiltják a tavaly nagy vitákat kiváltó kettős diffúzorokat.
Az FIA közleményéből kiderül, hogy 2010-ben futamonként az első tíz helyezett kap majd pontokat: a győztes 25-öt, a többiek pedig sorrendben 18,15,12,10,8,6,4,2 és 1 pontot. A nemzetközi szövetség decemberben eredetileg azzal az ötlettel állt elő, hogy az első tízet 25, 20, 15, 10, 8, 6, 5, 3, 2, 1 megoszlásban jutalmazzák pontokkal, ezt azonban az istállók nem fogadták el. Tavaly még csak az első nyolc helyezett teljesítményét értékelték a nagydíjakon, sorrendben 10, 8, 6, 5, 4, 3, 2, 1 ponttal.
A gumik használatára vonatkozó szabályok annyiban módosulnak, hogy azoknak a pilótának, akik bejutnak az időmérő edzés harmadik, befejező szakaszába, kötelező lesz azokkal a kerekekkel felállni a rajtrácsra, amelyekkel a legjobb idejüket elérték.
Az FIA a közleményében hozzátette, hogy a száraz pályára alkalmas gumiszettek futamonként felhasználható mennyiségét 14-ről 11-re csökkentik.
A tavaly áprilisban a nemzetközi szövetség által szabályosnak ítélt, a későbbi világbajnok Brawn-istálló által is alkalmazott kettős diffúzorokat 2011-től betiltják. Az áramlásgyorsító – amely fokozza a leszorítóerőt, s ezzel javítja az útfekvést – az autó aljzatának hátsó, rámpaszerű meghosszabbítása. Tavaly három találékony csapat, a Brawn, a Toyota és a Williams a másik hét riválistól eltérően értelmezte a szabálykönyvet, és egy második – alulról láthatatlan – lemezt is épített a tulajdonképpeni diffúzor fölé. Szakemberek szerint ezzel körönként fél másodperces gyorsulásra tettek szert. A többi istálló megtámadta ezt a megoldást az FIA-nál, az azonban elutasította az óvásukat.
A kedden nyilvánosságra hozott szabálymódosítások véglegesnek tekinthetőek, de azokhoz 48 órán belül az FIA motorsport-világtanácsának is hozzá kell járulnia.
Folytatja remeklését Valenciában a Ferrari F10-esét kormányozó Felipe Massa: a második tesztnap ebédszünete előtt a brazil pilóta autózta a leggyorsabb kört, az ideje majdnem egy másodperccel jobb a hétfői legjobbjánál (1:12.574). A hétfőihez hasonlóan napos időben folyó tesztelésen Massa mögött a Sauberrel köröző Kobajasi Kamui a második, az idei McLaren-Mercedest először kipróbáló Lewis Hamilton pedig a harmadik. A gyakorlás meglepően simán zajlik, másfél nap alatt csak egyszer kellett megszakítani a munkát – hétfő délután Rubens Barrichello Williamse állt meg a pályán. Az eredményekből, mint a tesztelések során általában, nem szabad messzemenő következtetéseket levonni, sőt a tankolás betiltása miatt most még nagyobb különbségek lehetnek az autók között (a teletankolt gép 150-160 kilogrammal is többet nyomhat, mint amelyikben alig van üzemanyag). Valenciában hét csapat tesztel, az újoncok, a Red Bull és a Force India később készül el a 2010-es autójával. NSO |
1. Felipe Massa (brazil, Ferrari) | 1:11.722 | 56 kör |
2. Kobajasi Kamui (japán, Sauber-Ferrari) | 1:12.056 | 29 |
3. Lewis Hamilton (brit, McLaren-Mercedes) | 1:12.508 | 50 |
4. Nico Rosberg (német, Mercedes) | 1:12.899 | 41 |
5. Rubens Barrichello (brazil, Williams-Cosworth) | 1:13.377 | 45 |
6. Robert Kubica (lengyel, Renault) | 1:13.659 | 59 |
7. Sébastien Buemi (svájci, Toro Rosso-Ferrari) | 1:14.862 | 41 |