Fotó: Reuters
Hamilton (középen) szó nélkül távozott
Fotó: Reuters
Hamilton (középen) szó nélkül távozott
Mint emlékezetes, a három héttel ezelőtt rendezett Belga Nagydíj végére leszakadó esőben a mclarenes Hamilton utolérte az addig végig vezető Kimi Räikkönent, és a célegyenesre fordító sikánban előzésbe kezdett, ám nem járt sikerrel. A két autó összeütközését azonban csak úgy tudta elkerülni, hogy levágta a lassító második kanyarját, így vetélytársa előtt tért vissza a pályára.
Hamilton még a célvonal előtt visszaengedte maga elé Räikkönent , majd mögötte átment a belső ívre és a célegyenes végi visszafordítónál kifékezve megelőzte őt. A futamot aztán a brit pilóta nyerte meg, ám a leintés után négy órával a versenybíróság boxutca-áthajtásos büntetéssel sújtotta, vagyis az ezzel egyenértékű 25 másodpercet hozzáadta az idejéhez.
Ön szerint mit dönt Hamilton ügyében az FIA fellebbviteli bizottsága?
Szavazatok száma: 2702
Semmi nem változik, a jelenlegi végeredmény lesz a hivatalos |
| 68 % | (1829) |
Hamilton visszakapja a győzelmet, de rajthely-büntetést kap a szingapúri futamra |
| 9 % | (256) |
Hamilton visszakapja a győzelmet, és törlik a büntetését |
| 23 % | (617) |
Ezzel a futamgyőzelem az eredetileg másodikként végző Felipe Massa ölébe hullott, Hamilton pedig a harmadik helyért járó 6 ponttal gazdagodott az elsőnek járó tíz helyett. A McLaren az eset után fellebbezett a határozat ellen, az istálló szerint ugyanis Hamilton visszaengedte maga elé Räikkönent, amit többek között telemetriai adatokkal is tud bizonyítani, ráadásul a versenyigazgató Charlie Whiting – az FIA delegáltja – a verseny alatt áldását adta a manőverre.
Az FIA fb hétfőre tűzte ki az ügy tárgyalását, és Párizsban megjelent a „vétkes” Hamilton mellett a McLaren vezérigazgatója, Martin Whitmarsh, valamint egy seregnyi jogász is, ám az ítéletet csak kedden hozzák meg – legalábbis a Formula–1 világában hitelesnek tekintett autosport.com szerint.
„Természetesen szeretnénk, hogy végül a mi igazunk derüljön ki, de ez ügyben már csak annyit tehetünk, hogy a tényeket ismertetjük. Bemutatjuk az adatainkat, aztán ahogy döntenek, úgy döntenek. Nem számolunk ezekkel a világbajnoki pontokkal” – jelentette ki Whitmarsh még a tárgyalás megkezdése előtt.
„A magánvéleményem az, hogy ha bárki visszanézi a versenyt és aztán válaszolnia kell a »ki érdemelt győzelmet?« kérdésre, Lewist választja, nem pedig Massát” – közölte a vezérigazgató.
Az MTI híradása szerint kora délután véget ért az első, háromórás meghallgatás, ám a világbajnoki pontversenyt vezető angol ezután nem válaszolt az újságírók kérdéseire, hanem testőrök gyűrűjében távozott. Az érintettek – vagyis a McLaren, a Ferrari és az FIA jogászai – még ma délután minden bizonnyal újra tanácskoznak.
Hamilton helyett azonban megszólalt a McLaren egyik ügyvédje, Mark Philips, aki szerint a csapat arra épít, hogy a brit pilóta rá volt kényszerítve a lassító második kanyarjának átvágására. "Bizonyítani tudjuk, hogy Hamilton visszaadta a helyzeti előnyét. A célvonalnál 6.7 km/h-val ment lassabban, és hét méterrel volt Räikkönen mögött" – mondta Philips.
Délelőtt még a konkrét előzés nem került szóba a tárgyaláson, sokkal inkább arról folyt a vita, hogy egyáltalán fellebbezhető-e a Hamiltonra kirótt büntetés, vagy sem. Végül Philips azzal érvelt, hogy a McLaren nem a boxutca-áthajtásos büntetést akarja fellebbezni, hanem a 25 másodperces időbüntetést, és ezt az érvelést elfogadta az öt tagból álló fellebbviteli bizottság.
A délelőtti első tárgyaláson egyébként lejátszották annak a rádióbeszélgetésnek a felvételét is, amely a McLaren sportigazgatója, Dave Ryan és Charlie Whiting versenyigazgató között zajlott, miután Hamilton visszaengedte Räikkönent maga elé, és fentebb már mi is említettük.
Ryan: "Úgy gondolja, hogy rendben volt? Hamilton visszaadta az előnyt."
Whiting: "Úgy hiszem, az volt. Igen."
R: "Úgy gondolja, oké volt."
W: "Úgy gondolom, oké volt."
A bizottság minden bizonnyal hamarosan folytatja a munkát.
A VB ÉLMEZŐNYÉNEK JELENLEGI ÁLLÁSA
1. Hamilton (McLaren-Mercedes) | 78 |
2. Massa (Ferrari) | 77 |
3.Kubica (BMW Sauber) | 64 |
4. Räikkönen (Ferrari) | 57 |
5. Heidfeld (BMW Sauber) | 53 |
6. Kovalainen (McLaren-Mercedes) | 51 |
AZ ÉLMEZŐNY LEHETSÉGES ÁLLÁSA, HA HAMILTON VISSZAKAPJA PONTAIT
1. Hamilton (McLaren-Mercedes) | 82 |
2. Massa (Ferrari) | 75 |
3.Kubica (BMW Sauber) | 64 |
4. Räikkönen (Ferrari) | 57 |
5. Kovalainen (McLaren-Mercedes) | 51 |
6. Heidfeld (BMW Sauber) | 51 |