Flavio Briatore (jobbra) élénken magyaráz Fernando Alonsónak
Flavio Briatore (jobbra) élénken magyaráz Fernando Alonsónak
„Csütörtökön beszéltem Fernandóval és Fisichellával. Időnként előfordul, hogy szóba kerül az esetleges frusztráció, a ránk nehezedő nyomás és más témákról is eszmét cserélünk. Most is ez történt. Nem hiszem, hogy még most is bármilyen gondunk lenne. Az is elképzelhető, hogy a korábbi napok eseményei növelik az elszántságunkat” – mondta Briatore.
A hét első felében Alonso többször is kifakadt, kétségbe vonta a Renault felé mutatott elkötelezettségét, s azt is elárulta, hogy időnként úgy tűnt számára, hogy egyedül küzd a felmerült problémák ellen. A tavalyi világbajnok Fisichella sanghaji előzését is kritizálta. Ezért volt szükség Flavio Briatore közbenjárására, s úgy tűnik, ez eredményes is volt.
„Szerintem a csapat mindent megtett és megtesz azért, hogy hozzásegítse Alonsót az újabb világbajnoki címhez. Budeapesten sajnos nem így történt, akkor hibáztunk, de ez kivételes eset volt. A Hungaroringen azonban hibáztunk, de ez volt az egyetlen hibánk. Szerintem a sanghaji második boxkiállás alatt elkövetett hiba már nem befolyásolta a versenyt. Persze rosszul nézett ki az eset, de azon a pályán szinte nem is lehet előzni, így nem bizonyult döntő rontásnak. Az egyértelmű, hogy Budapesten veszítettünk tíz pontot” – szögezte le az olasz csapatfőnök.
Flavio Briatore hozzátette. Fisichella nem segíthetett volna Alonsónak, amikor szenvedett az új átmeneti abroncsokkal.
„Nem lehet kétséges, hogy Giancarlónak előznie kellett. Alonso képtelen volt arra, hogy maga mögött tartsa Fisit és Michael Schumachert. Arra nem is gondoltunk, hogy kiszemcsésedhet az új abroncs, ráadásul a gumicserét a versenyző maga kérte. Sohasem merültek fel kérdések a felelőséggel kapcsolatban, hiszen Fernando mindig kiválóan mérte fel a helyzeteket. A gumicsere után nem tudta maga mögött tartani ellenfeleit, hiszen körönként négy másodperccel volt lassabb náluk” – jelentette ki Briatore.
Az olasz csapatfőnök emlékeztetett arra, hogy egyszer tavaly is kétségek merültek fel Alonsóban a csapat segítségéről, akkor szintén panaszkodott „egyedüllétre”.
„Lehet, hogy évenként egyszer ilyen kijelentést kell tennie. Most túlvagyunk ezen, szerintem minden rendben lesz az utolsó két futamon” – zárta mondandóját a Renault csapatfőnöke.
22. JAPÁN NAGYDÍJ, A VILÁGBAJNOKSÁG 17. FUTAMA
AZ ELSŐ SZABADEDZÉS EREDMÉNYE: 1. | A. Davidson | brit | Honda | 1:45,349 p | 18 kör |
2. | N. Jani | svájci | Toro Rosso | 1:46,138 | 21 |
3. | S. Vettel | német | BMW-Sauber | 1:46,585 | 20 |
4. | M. Ammermüller | német | Red Bull-Ferrari | 1:47,162 | 21 |
5. | A. Sutil | német | Spyker Midland F1 | 1:47,773 | 21 |
6. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | 1:47,814 | 7 |
7. | C. Albers | holland | Spyker Midland | 1:47,838 | 6 |
8. | F. Montagny | francia | Super Aguri | 1:47,918 | 13 |
9. | A. Wurz | osztrák | Williams | 1:47,919 | 13 |
10. | T. Szato | japán | Super Aguri | 1:48,042 | 11 |
11. | Sz. Jamamoto | japán | Super Aguri | 1:50,479 | 9 |
12. | M. Webber | ausztrál | Williams | idő nélkül | |
13. | N. Rosberg | német | Williams | idő nélkül | |
14. | K. Räikkönen | finn | McLaren | idő nélkül | |
15. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | idő nélkül | |
16. | R. Doornbos | holland | Red Bull | idő nélkül | |
17. | R. Kubica | lengyel | BMW-Sauber | idő nélkül | |
18. | D. Coulthard | brit | Red Bull | idő nélkül | |
19. | F. Alonso | spanyol | Renault | idő nélkül | |
20. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | idő nélkül | |
21. | G. Fisichella | olasz | Renault | idő nélkül | |
22. | T. Monteiro | portugál | Spyker Midland | idő nélkül | |
23. | P. de la Rosa | spanyol | McLaren | idő nélkül | |
24. | R. Barrichello | brazil | Honda | idő nélkül | |
25. | J. Trulli | olasz | Toyota | idő nélkül | |
26. | R. Schumacher | német | Toyota | idő nélkül | |
27. | J. Button | brit | Honda | idő nélkül | |
28. | M. Schumacher | német | Ferrari | idő nélkül | |
29. | F. Massa | brazil | Ferrari | idő nélkül | |
A MÁSODIK SZABADEDZÉS EREDMÉNYE: 1. | G. Fisichella | olasz | Renault | 1:34,337 p | 8 kör |
2. | F. Massa | brazil | Ferrari | 1:34,408 | 10 |
3. | M. Schumacher | német | Ferrari | 1:34,565 | 10 |
4. | F. Alonso | spanyol | Renault | 1:34,863 | 5 |
5. | A. Davidson | brit | Honda | 1:34,906 | 23 |
6. | S. Vettel | német | BMW-Sauber | 1:34,912 | |
7. | J. Button | brit | Honda | 1:35,002 | 6 |
8. | P. de la Rosa | spanyol | McLaren | 1:35,064 | 6 |
9. | J. Trulli | olasz | Toyota | 1:35,343 | 12 |
10. | K. Räikkönen | finn | McLaren | 1:35,367 | 5 |
11. | R. Schumacher | német | Toyota | 1:35,375 | 12 |
12. | M. Ammermüller | német | Red Bull-Ferrari | 1:35,433 | 25 |
13. | R. Barrichello | brazil | Honda | 1:35,528 | 10 |
14. | M. Webber | ausztrál | Williams | 1:35,866 | 5 |
15. | N. Rosberg | német | Williams | 1:36,176 | 10 |
16. | C. Albers | holland | Spyker Midland | 1:36,180 | 4 |
17. | A. Wurz | osztrák | Williams | 1:36,234 | 25 |
18. | R. Kubica | lengyel | BMW-Sauber | 1:36,299 | 5 |
19. | F. Montagny | francia | Super Aguri | 1:37,354 | 20 |
20. | V. Liuzzi | olasz | Toro Rosso | 1:37,441 | 15 |
21. | S. Speed | amerikai | Toro Rosso | 1:37,501 | 16 |
22. | D. Coulthard | brit | Red Bull | 1:37,596 | 6 |
23. | T. Monteiro | portugál | Spyker Midland | 1:37,702 | 9 |
24. | N. Jani | svájci | Toro Rosso | 1:37,741 | 26 |
25. | R. Doornbos | holland | Red Bull | 1:37,788 | 9 |
26. | T. Szato | japán | Super Aguri | 1:38,533 | 18 |
27. | N. Heidfeld | német | BMW-Sauber | 1:38,779 | 5 |
28. | Sz. Jamamoto | japán | Super Aguri | 1:38,955 | 14 |
29. | A. Sutil | német | Spyker Midland | 1:43,914 | 14 |