MotoGP: közel tízéves pályacsúcs dőlt meg az ausztrál időmérőn, Jorge Martíné a pole

KOVÁCS NIKOLETTKOVÁCS NIKOLETT
Vágólapra másolva!
2022.10.15. 07:40
null
Jorge Martín megdöntötte Jorge Lorenzo 2013-as rekordját (Fotó: AFP)
A spanyol ducatis kezd visszatalálni tavalyi és idén év eleji formájába, és újabb pályán mutatta meg, hogy egy körön mennyire gyors. Martínon kívül Marc Márqueznek sikerült még a régi rekordon belül futnia, aki mindezt Pecco Bagnaia szélárnyékában hozta össze a MotoGP ausztrál időmérőjén.

A statisztikákban csupán a vezetéknevet kell majd átírni, hiszen a 2013-ban futott időt, amely a leghosszabb ideje fennálló rekord volt mostanáig, Jorge Lorenzo jegyezte.

Ahogy már említettük, ma két embernek sikerült ennél jobbat futnia, de míg Martínnak egyedül, addig Marc Márqueznek Pecco Bagnaia szélárnyékában jött össze a köridő. Végül 13 ezredmásodperc döntött csak közöttük.

A Q2-ben az egész mezőny ugyanolyan taktikán volt, azaz az edzés felénél mindenki kijött gumit cserélni, majd két perc elteltével szinte együtt hagyták el a bokszutcát.

A legnagyobb vonat az első gyorskörök után élen álló Bagnaia mögött állt össze, aki az idősebb Márquez, Álex Rins és a VR46-os duó követett.

Bagnaia végül a harmadik legjobb idővel befért az első sorba, míg legnagyobb bajnoki riválisai mögüle rajtolhatnak majd. Aleix Espargaró a negyedik, Fabio Quartararo pedig az ötödik legjobb időt futotta.

Az apriliás csapattársa, Maverick Vinales szélárnyékát igyekezett kihasználni, és ha nem lett volna egy igen necces pillanata a célra fordítóban, akkor nem csúszott volna le négy ezreddel az első sorról.

Mint látható, ezen a pályán nem annyira fölényes a Ducati-dominancia, mint amit az utóbbi időben megszokhattunk, ami a pálya különleges és szinte egyedi karakterisztikájának köszönhető.

Akár úgy is fogalmazhatunk, hogy a Phillip Island-i pálya valamelyest semlegesíti a Ducatik hatalmas technikai fölényét, hiszen nincsenek hatalmas féktávok és kigyorsítások, és a menet közbeni ültetőrendszer előnyét sem tudják kihasználni.

Quartararo tehát nem véletlenül rázta a fejét a Q2-t követően, hiszen egy második sornál sokkal többre lett volna szüksége, ha életben akarja tartani bajnoki reményeit.

Nyilván bármi történhet az utolsó két futamon, de normál körülmények között ez a hétvége lehet a francia utolsó esélye.

A második sort az a Johann Zarco zárja, aki bár tegnap mindkét szabadedzést megnyerte, ma a Q1-ből kellett, hogy visszaverekedje magát.

Jack Miller egyelőre nem brillírozik hazai futamán, legnagyobb sikere eddig, hogy a szombati ebédszünetben elnevezték róla a 4-es kanyart.

A Q1-ből az utolsó percben Johann Zarco mellett Álex Rins jutott tovább kiütve Pol Espargarót és Joan Mirt.

A szintén bajnoki esélyesEnea Bastianini 3 tizeddel maradt le a Q2-ről, ami részben (vagy egészben…?) Miguel Oliveirának köszönhető, aki az ideális íven bóklászott saját gyors körét követően, ami a szezon legkeskenyebb pályáján pláne zavaró. Az előző futam győztese nagy valószínűséggel három rajthelyes büntetést kap majd, de ez már nem hozza vissza Bestia esélyét egy jobb rajthelyre.

Az időmérő teljes végeredménye itt tekinthető meg!

A Moto3-asoknál Szaszaki Ajumu zárta az élen a kvalifikációt. Az első bajnoki meccslabdáját lecsapni készülő Izan Guevara a hetedik helyről várja a holnapi futamot.

A Moto2-es pole-t Fermin Aldeguer jegyzi Ausztráliában. Augusto Fernández a második, Ogura Ai a tizenegyedik időt futotta az időmérőn, amelynek 36 másodperccel a vége előtt piros zászló vetett véget.

A hivatalos, szabálykönyvek szerint használható indok a megszakításra a pálya állapota volt, de igazából illetéktelenek tartózkodtak a pályán, ma már másodszor.

 

 

A reggeli incidens a Moto3-asok harmadik szabadedzésének utolsó másodpercében történt.

 

Mindez elsőre persze aranyosnak tűnik, de nyilván nem nehéz belegondolni, hogy mekkora veszélyt jelent ez a pilótákra (meg persze az állatokra is).

A legijesztőbb eset Aleix Espargaróval történt még pénteken, amikor egy vallabi (kis- vagy közepes termetű kengurufajta) rohant át előtte a pályán. A motor fenekén található onboard kamera adta vissza igazán, hogy mennyire veszélyes is volt a helyzet 220 km/órás tempónál.

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik