Az első versenynapon egyeduralkodó De Vries nem vehetett részt a szombati időmérőn (Fotó: Twitter/MercedesEQFE)

 

 

Mint beszámoltunk róla, a mercedeses Nyck de Vries pole pozíciójával és győzelmével vette kezdetét a Formula–E 2020–2021-es kiírása. A Nemzetközi Automobil-szövetségtől (FIA) világbajnoki státuszt kapó sorozatban először rendeztek villanyfényes versenyt, amelyet azonnal egy második is követett, hiszen tavalyhoz hasonlóan az idén is két futamot bonyolítanak le az első fordulóban.

A Mercedes magabiztos kezdése után a Formula–2 2019-es bajnoka jó pozícióból várhatta a folytatást, igaz, sikere egyes riválisaiban rossz érzéseket keltett. A Nissan e.dams csapatában versenyző Oliver Rowland úgy fogalmazott, kicsit aggasztja a szériához 2018-ban csatlakozó német alakulat sima győzelme, hiszen felelevenítette benne a márka Formula–1-es csapatának sikerszériáját. Mint ismert, „ezüstnyilak" sorozatban hét konstruktőri és egyéni címet húztak be a királykategóriában, s a soron következő idényre is favoritként készülhetnek.

„Ez kicsit aggasztó. de a a teljesítmény eléggé hullámzó a Formula–E-ben. Kétségtelen, hogy a Mercedesnél nagyon jó munkát végeztek, de remélem, nem lesz ebből is Formula–1" – nyilatkozta az első versenyt a hatodik helyen záró brit.

Nos, a szombati szabadedzésre némileg át is alakult a sorrend, a leggyorsabb kört ugyanis Robin Frijns autózta, igaz, De Vries ezúttal is ott volt az élmezőnyben: a mercedeses a második pozícióban zárta a nagy balesettel záródó felkészülést, ami mint utóbb kiderült, az időmérő alakulására is nagy hatással volt.

Edoardo Mortara a kockás zászló megjelenését követően sorakozott fel a rajtrácsra a szokásos rajtpróbára, azonban az elrugaszkodó Venturit végül a fal állította meg az első kanyarban. A svájcit elővigyázatosságból kórházba szállították, de a csapat közlése szerint a pilóta magánál van és beszél, többet azonban nem osztott meg az állapotával kapcsolatban. 

 

A baleset viszont eléggé felbolygatta a mezőnyt, hiszen az FIA döntése értelmében a baleset körülményeinek vizsgálása nyomán a Venturi és a Mercedes (mindkét csapat a német erőforrást használja) csapata sem vehetett részt az időmérőn, így Mortara mellett csapattársa, Norman Nato, illetve az első versenynapon egyeduralkodó De Vries, és Stoffel Vandoorne sem ülhetett autóba. 

 

A két csapat távollétében lezajló kvalifikáción a szabadedzést behúzó Frijns, Sérgio Sette Camara, Tom Blomqvist, Sam Bird, Oliver Turvey és Nico Müller szállhatott harcba a Super Pole-ért. Közülük a leggyorsabbnak pályafutása során először Frijns bizonyult, így a holland várhatja az élről a közép-európai idő szerint 18 órakor kezdődő versenyen. Az egyelőre bizonytalan, hogy Mortara, illetve csapattársa és a Mercedes-versenyzők részt vehetnek-e az eseményen. 

A pole pozíciót érő kör

 

FORMULA–E
RIJÁD, MÁSODIK IDŐMÉRŐ

1. Robin Frijns (holland, Virgin) 1.07.889
2. Sérgio Sette Camara (brazil, GEOX Dragon) +0.289
3. Sam Bird (brit, Jaguar) +0.516
4. Oliver Turvey (brit, NIO) +0.550
5. Tom Blomqvist (brit, NIO) +0.843
6. Nico Müller (svájci, GEOX Dragon) +1.171