A sprintfutamon aratott győzelme után a pole pozíció is meglett Max Verstappen számára a vasárnapi futamra. A háromszoros világbajnok ráadásul a Red Bull 100. rajtelsőségét szerezte Kínában.
„Nem is kívánhattam volna többet. Mielőtt beszálltam az autóba, Christian elmondta, hogy ha ma megszerzem a pole-t, az lesz a századik a csapat számára – árulta el Verstappen. – Úgy voltam vele, hogy ez szép eredmény lenne, és mindenképp megpróbálkozom elérni. Egyre jobban megismerjük az autót, és ez egyre inkább kifizetődik. Jó érzés volt vezetni az autót, a Q3-ban is elég jól sikerült az utolsó köröm. Örülök, hogy száraz pályán vezethettem ma, a körülmények elég jók voltak, szóval élveztem az időmérőt.”
A rosszul végződő sprintfutam után a második sorból rajtolhat vasárnap Fernando Alonso, aki szerint beváltak az Aston Martin módosításai, és büszke csapatára a kitartásért.
„Az autó jobb lett a nap folyamán, miután változtattunk néhány dolgon a beállítások terén – mondta a kétszeres világbajnok. – Meglátjuk, holnap sikerül-e mindezt pontokra váltani. A hétvége előrehaladtával már nem lehet teljesen átalakítani az autót, hiszen felvettünk egyfajta ritmust, de apróságokon még lehet módosítani. Néhány közülük az egyensúlyt érintette, de voltak feltételezések is, amelyek során olyan volt, mintha feldobnánk egy pénzérmét a jobb verseny reményében. Egyes kérdésekre nem kapunk választ holnap délutánig, de rendkívül elégedett és büszke vagyok, amiért a csapat nem adta fel. Nem ott tartunk, ahol szeretnénk, de keményen küzdünk tovább.”
Az időmérő második szakaszában úgy tűnt, hogy Carlos Sainz Jr. idő előtt búcsúzik, a spanyol ugyanis balesetet szenvedett az utolsó kanyarból kijövet, ám végül mégis tovább tudott menni. Sainz végül harmadikként jutott be a Q3-ba, ahol a hetedik rajthelyet szerezte meg.
„Nyilván nem volt ideális, hogy ütköztem a Q2-ben, de legalább a megfelelő szögben találtam el a falat – emlékezett vissza a Ferrari versenyzője. – Ennek érdekében az utolsó pillanatban rántottam el a kormányt, hogy ne sérüljön a hátsó felfüggesztés és szárny. Ezután sikerült visszavágnom, és kellően jól éreztem magam az autóban, szóval keményen nyomhattam.”
A Ferrarinál egyébként adódott némi nézeteltérés még a sprintfutamot követően, amikor a leintéskor Charles Leclerc azt rótta fel a csapattársával szemben, hogy vele mindig keményebben csatázik, mint másokkal.
„Nincs mit mondanom erről – kommentálta Sainz a vádakat. – Egyszerűen keményen versenyeztünk egymással és másokkal is, amire én nem panaszkodtam. Ezúttal csak arról van szó, hogy a lehető legtöbb teret kell hagynom a csapattársamnak, de én mindig ezt tettem, és ezt is teszem a jövőben.”
Az első rajtkockából vághatott neki Lando Norris az idei első sprintversenynek, ám a diadalról rögtön a rajtot követően le kellett mondania. A győzelem végül Verstappené lett, ami kapcsán – elnézve a holland továbbra is fennálló dominanciáját – Norris elmondta könyörtelen véleményét a jelenlegi helyzetről.
„Frusztráló lehet ezt látni a nézőknek, de mindig így mentek a dolgok – vélekedik a McLaren versenyzője. – Mostanság viszont nagyobb dominanciáról van szó, mint korábban bármikor, és ezt nem lehet jó nézni, hiszen csak azok a futamok lehetnek izgalmasak, amiken Max kiesik. Amikor az egyik legjobb versenyző a legdominánsabb autóban ül, az halálos párosítás. Nyilván lesznek rajongók, akik elfordulnak a sportágtól. Ha nem Maxról lenne szó, hanem két Pérez versenyezne a Red Bullnál, más lenne a helyzet.”
Jónéhány körön keresztül vezette a sanghaji sprintfutamot Lewis Hamilton, aki végül a második helyen ért célba, az időmérőre azonban elromlottak a dolgok a Mercedesnél. Bár George Russell bejutott a Q3-ba, Hamilton számára igen hamar véget ért a kvalifikáció.
„Egyszerűen szenvedtem – vallotta be a hétszeres világbajnok. – A sprintfutamon elég hasonló volt az autónk George-dzsal, de aztán kicsit kísérleteztünk, és én az egyik, ő pedig a másik irányba ment el a beállítások terén, hogy megnézzük, találhatunk-e még valamit, hiszen jelenleg ezt kell tennünk. Végül nem jött be, és a tizennyolcadik rajthely elég rossznak mondható. Amikor változtattunk a beállításokon, azt gondoltam, hogy ennél rosszabb már úgysem lehet, de végül mégis így lett. Senkit sem hibáztatok a csapatból, hiszen az én köröm sem sikerült éppen a legerősebben. Nagyon szilárd vagyok mentálisan, de ez nem könnyű. Pengeélen táncolunk ezzel az autóval, szóval könnyen megtörténhet az, ami ma is megtörtént.”
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda RBPT | 1:33.660 | átlag: 209.519 km/ó |
2. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda RBPT | 1:33.982 | 0.322 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Aston Martin-Mercedes | 1:34.148 | 0.488 |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 1:34.165 | 0.505 |
5. | Oscar Piastri | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:34.273 | 0.613 |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 1:34.289 | 0.629 |
7. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Ferrari | 1:34.297 | 0.637 |
8. | George Russell | brit | Mercedes | 1:34.433 | 0.773 |
9. | Nico Hülkenberg | német | Haas-Ferrari | 1:34.604 | 0.944 |
10. | Valtteri Bottas | finn | Sauber-Ferrari | 1:34.665 | 1.005 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:34.838 | 1.044 |
12. | Daniel Ricciardo | ausztrál | RB-Honda RBPT | 1:34.934 | 1.140 |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1:35.223 | 1.429 |
14. | Alexander Albon | thaiföldi | Williams-Mercedes | 1:35.241 | 1.447 |
15. | Pierre Gasly | francia | Alpine-Renault | 1:35.463 | 1.669 |
16. | Csou Kuan-jü | kínai | Sauber-Ferrari | 1:35.505 | 0.763 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:35.516 | 0.774 |
18. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:35.573 | 0.831 |
19. | Cunoda Juki | japán | RB-Honda RBPT | 1:35.746 | 1.004 |
20. | Logan Sargeant | amerikai | Williams-Mercedes | 1:36.358 | 1.616 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:34.742 | 1. | Verstappen | 1:33.794 |
2. | Leclerc | 1:34.797 | 2. | Pérez | 1:34.026 |
3. | Norris | 1:34.842 | 3. | Sainz | 1:34.368 |
4. | Sainz | 1:34.970 | 4. | Leclerc | 1:34.399 |
5. | Piastri | 1:35.014 | 5. | Norris | 1:34.460 |
6. | Hülkenberg | 1:35.068 | 6. | Russell | 1:34.609 |
7. | Russell | 1:35.084 | 7. | Alonso | 1:34.652 |
8. | Alonso | 1:35.116 | 8. | Piastri | 1:34.659 |
9. | Bottas | 1:35.169 | 9. | Hülkenberg | 1:34.667 |
10. | Gasly | 1:35.287 | 10. | Bottas | 1:34.769 |
11. | Stroll | 1:35.846 | 11. | Stroll | 1:34.838 |
12. | Ocon | 1:35.356 | 12. | Ricciardo | 1:34.934 |
13. | Albon | 1:35.384 | 13. | Ocon | 1:35.223 |
14. | Ricciardo | 1:35.443 | 14. | Albon | 1:35.241 |
15. | Pérez | 1:35.457 | 15. | Gasly | 1:35.463 |
16. | Csou | 1:35.505 | |||
17. | Magnussen | 1:35.516 | |||
18. | Hamilton | 1:35.573 | |||
19. | Cunoda | 1:35.746 | |||
20. | Sargeant | 1:36.358 |
17. KÍNAI NAGYDÍJ | |
ÁPRILIS 19., PÉNTEK | |
Szabadedzés | 1. Stroll 1:36.302 |
Sprintidőmérő | 1. Norris 1:57.940 |
ÁPRILIS 20., SZOMBAT | |
Sprintfutam | 1. Verstappen, 2. Hamilton, 3. Pérez |
Időmérő | 1. Verstappen 1:33.660 |
ÁPRILIS 21., VASÁRNAP | |
A verseny (56 kör, 305.066 km) rajtja | 9.00 |
KÖVETKEZŐ VERSENYEK | |
Miami Nagydíj, Miami | Május 5., 22.00 |
Emilia-romagnai Nagydíj, Imola | Május 19., 15.00 |
Monacói Nagydíj, Monte-Carlo | Május 26., 15.00 |