Az 500 mérföldön, 200 körön át zajló versenyen nyolc olyan pilóta szerepelt, aki korábban már megnyerte a viadalt, például a 2008-ban győztes, s háromszoros második helyezett ausztrál Scott Dixon is, ő indulhatott a pole pozícióból, és 95 körön át vezetett is a futamon, de a 21. helyen zárt, mivel megbüntették a bokszutcában való gyorshajtásért. Sokáig, 46 körig állt az élen a spanyol Álex Palou is, ő kilencedik lett. A nyolcadik helyről rajtoló Ericsson a 182. körben szerezte meg a vezetést, és magabiztos előnyre tett szert. De Jimmie Johnson négy körrel a vége előtt balesetet szenvedett, és ennek okán érkezett a piros zászló. Két kör volt hátra, amikor újra teljes gázzal versenyezhettek, így a mexikói Pato O'Wardnak lehetősége nyílt megelőznie a svédet, sőt egy pillanatra elé is került, ám Ericsson jobb íven haladt, és ezt ki is tudta használni, 1.79 másodperces előnnyel ért célba.
Az Indy 500 1911 óta íródó históriájában ő a második svéd, aki győzött, 1999-ben Kenny Bräck zárt az első helyen. Marcus Ericsson 2014 és 2018 között öt idényen át, többségében a Sauber színeiben szerepelt a Formula–1-ben, amelyben összesen 11 alkalommal zárt a top 10-ben, a legjobb eredménye a nyolcadik hely volt, a 2015-ös Ausztrál Nagydíjon.
106. INDY 500
VÉGEREDMÉNY
1. Marcus Ericsson (svéd, Chip Ganassi) 2:51:00.643
2. Pato O'Ward (mexikói, Arrow McLaren SP) + 1.792 másodperc hátrány
3. Tony Kanaan (brazil, Chip Ganassi) + 3.517mp h.