A két részből álló program délelőtt a repülős és helikopteres parádéval kezdődött, elsőként a magyar honvédség MI-8-as helikopterei tartottak bemutatót a Duna felett, majd ejtőernyősök ugrottak ki a gépből. A nézők ezután Besenyei Péter műrepülő világbajnok által bemutatott figurákban gyönyörködhettek, majd különböző típusú repülőgépek és helikopterek – köztük egy Boeing utasszállító – szálltak el a Duna felett, hogy aztán 13 órához közeledve Veres Zoltán műrepülő Európa-bajnok látványos bemutatójával záruljon a délelőtti program.
Az autó- és motorsport parádé fél háromkor startolt el, először egy 2012-es Formula–1-es Ferrarival Kimi Räikkönen, az olasz istálló 2007-ben világbajnok finn pilótája száguldozott Budapest utcáin a Lánchíd és az Erzsébet-híd között kialakított pályán, ahol aztán a Red Bull F1-es csapata tartott bemutatót, az autók volánjánál az orosz Danyiil Kvjat és a már visszavonult skót David Coulthard ült.
A nézők később láthatták elsuhanni a túraautó-vb hétvégi mogyoródi futamára készülő Michelisz Norbertet a Honda Civic-kel és a sorozat regnáló világbajnokát, az argentin José Maria Lópezt is egy Citroënnel. A Formula–1 történetének eddigi egyetlen magyar versenyzője és pontszerzője, Baumgartner Zsolt egy Renault-világsorozatban (WSR) használt együléses versenygéppel száguldott végig a pályán, majd a kamion Európa-bajnok Kiss Norbert, valamint egy MAN típusú kamionnal a terepralis Szalay Balázs tartott bemutatót a népes és lelkes közönségnek.
A nézők ezután ízelítőt kaptak a kétkerekű versenygépekből is, mégpedig a 2007-ben 125 köbcentiben gyorsaságimotoros-világbajnok Talmácsi Gábor és tanítványai jóvoltából, majd következtek a driftesek, a különböző kategóriákban érdekelt zárt karosszériás versenyautók, így többek között Ferrarik, Maseratik, Porschék és BMW-k.
A program zárásaként újra Räikkönen, valamint Kvjat és Coulthard következett a Formula–1-es gépekkel, illetve visszatért még a pályára a WSR-autóval Baumgartner Zsolt is.