Alejandro Nuñez sikerét hozta a második, fordított felállású verseny

Vágólapra másolva!
2007.07.15. 21:22
Címkék
A Red Devil Comtec csapat Alejandro Nuñez teljesítményének köszönhetően diadalát ünnepelheti a World Series Formula Renault 3.5-ös versenyben. Kihasználva pozícióját a fordított felállású rajtnál, a spanyol versenyző az első kanyarban az élre tört, mielőtt kényelmes előnyre tett szert Milos Pavloviccsal (Draco Racing) szemben. Az egyenletesen teljesítő Sebastian Vettel (Carlin Motorsport) a 3. helyen végzett, és ezáltal tovább növelte tekintélyes előnyét a bajnokságban.
Sebastian Vettel a harmadik helyen végzett és így tovább növelte összetettbeli jelentős előnyét
Mirkó István
Sebastian Vettel a harmadik helyen végzett és így tovább növelte összetettbeli jelentős előnyét
Sebastian Vettel a harmadik helyen végzett és így tovább növelte összetettbeli jelentős előnyét
Mirkó István
Sebastian Vettel a harmadik helyen végzett és így tovább növelte összetettbeli jelentős előnyét

A pole pozíciós Charlie Kimball (Victory Engineering) mellett az első sorból indulva Mikhail Aleshin (Carlin Motorsport) kapta el legjobban a rajtot. De az orosz későn fékezett, és már itt, az első kanyarban megpördült!

Alejandro Nuñez Kimball elé került és átvette a vezetést Milos Pavlovics, Giedo van der Garde, Julien Jousse, Sebastian Vettel, Ben Hanley, James Walker, Clivio Piccione, Fairuz Fauzy és Filipe Albuquerque előtt. Salvador Duran-nal történt ütközése miatt Kimball azonban nem tudta befejezni az első kört.

A 17. helyről indulva Guillaume Moreau két kör után a 11. helyen állt. Egy körrel később Jaap van Lagen (Eurointernational) megpördült, amikor Alvaro Barbat (Draco Racing) próbálta megelőzni.

A holland kicsúszásában magával vitte Davide Valsecchi-t (Epsilon Euskadi): ekkor bejött a safety car. A verseny a hetedik körben lendült bele újra, a boxutca előtt.

Fairuz Fauzy problémával küszködött, emiatt az utolsó helyről kellett újraindulnia. Moreau így bekerült az első tíz közé. Julien Jousse és James Walker több helyet veszített a zöld zászló utáni gyorsulásnál. Miközben Nuñez és Pavlovics elszakadt a mezőnytől, Vettel átvette a harmadik helyet a hibázó Van der Garde-től, aki Hanley és Piccione mögött a 6. helyre esett vissza. Ezután jött Jousse, Albuquerque, Moreau és Walker.

A verseny vége előtt négy körrel Pavlovics, Vettel és Hanley között hajszálnyi volt a különbség.

"Az igazat megvallva nem számítottam rá, hogy győzhetek - mondta sikerét követően Alejandro Nuñez. - Az első kanyarban kockáztattam, hogy az első helyre állhassak. Azután pedig sikerült úgy irányítanom a versenyt, hogy végül megszereztem ezt az első győzelmemet."

"Megpróbáltam megelőzni Alejandrót a verseny elején - értékelt Milos Pavlovics -, mert egy kissé gyorsabb voltam. De nem tudtam elé kerülni, ez csak akkor sikerülhetett volna, ha hibázik. A verseny végén már inkább arra törekedtem, hogy megtartsam a második helyem."

"Csütörtökön és pénteken nem ott végeztünk, ahol lenni szerettünk volna - nyilatkozta Sebastian Vettel. - A kvalifikációkban nem sikerült jó kört mennem, és tegnap csak a 6. sorból indultam. Jó stratégiámnak köszönhetően szerencsére feljöttem, és ma már jó pozícióból indulhattam. Még ha nehéz volt is a kocsi irányítása a safety car alatt futott körök után sikerült megelőznöm Jousse-t és a "push-to-pass"-al meg tudtam magam védeni Hanley-vel szemben." ---- Grégory Franchi, aki csapatstratégiájának köszönhetően tökéletes versenyt pordukált, győzelmét ünnepelheti a Hungaroringen az Eurocup Mégane Trophy futamon. A belga pilóta ismét dobogóra állhatott, Le Ralph Meichtry (Race Performance) és Pedro Petiz (Tech 1 Racing) előtt.

Bár az első kanyarokat probléma nélkül letudta a mezőny, Andreas Mayerl (Sesterheim Racing) és Jean-Philippe Madonia (TDS) közötti ütközés miatt a safety car kénytelen volt bejönni.

Több versenyző úgy döntött, hogy azonnal a boxba tér tankolásra, mégpedig: Grégory Franchi (Equipe Verschuur), Ralph Meichtry (Race Performance), Bernhard Ten Brinke (Equipe Verschuur) és Giuseppe Ciro (Oregon Team).

Ezalatt Michaël Rossi (Racing for Belgium) megőrizte előnyét Pedro Petiz, Ludovic Badey, Maxime Martin, Geoffroy Horion, Carlo van Dam, Dimitri Enjalbert, Fabrice Walfisch, Matthieu Cheruy és Mike Verschuur előtt.

Mialatt a safety car még mindig a pályán volt, a többi versenyző – Michaël Rossi kivételével – szintén kiállt a boxba. Rossi igyekezett újból előnyre szert tenni, de itt már egyértelműen látszott, hogy az ifjú francia pilóta nem lesz képes ismételten sikert aratni.

Ugyanakkor a belga Greg Franchi ideális helyzetben volt, annak ellenére, hogy Ralph Meichtry támadásait folyamatosan vissza kellett vernie. A boxkiállások után Ten Brinke megszerezte a 4. helyet Petiz, Walfisch, Ciro, Enjalbert, Van Dam és Verschuur előtt.

Ciro a 8. körben két helyet veszített, a következő körben az olaszt megelőzte Verschuur, és nem sokkal később az egész mezőnyt a sarkában tudta. Lahaye, majd Martin nem vesztegették az időt, hogy maguk mögé tessékeljék az Oregon pilótát.

Egy csinos kis manőver után Pedro Petiz-nek sikerült Bernhard Ten Brinke elé kerülnie a 12. kör elején. A holland ezután Fabrice Walfisch és Dimitri Enjalbert támadásának is kénytelen volt engedni, mielőtt Mike Verschuur előtt találta magát, a Martin, Lahaye és Dhouailly alkotta csoport új éllovasaként.

Egy ütközés következtében Horion, Badey és Van Dam kiesnek a versenyből… Végül is Rossi a 16. körben állt ki a boxba.

Franchi logikusan az élre került és a francia versenyző a 13. helyről indul újra, majd két körrel később kénytelen volt feladni a versenyt... Több mint nyolc másodperc előnnyel Meichtry-vel szemben, az éllovasnak nem volt más dolga, mint hogy nyugodtan becirkáljon a célba. Pedro Petiz zsinórban a 6. dobogós helyezését érte el, amivel tekintélyes előnyre tett szert az Eurocup versenysorozatban. ---- Brendon Hartley tegnapi sikere után, az Epsilon Red Bull Team ismét győzedelmeskedett a Hungaroringen. Ezúttal a monacói Stefano Coletti diadalmaskodott, miután az élmezőnytől kellő távolságot tudott kiautózni. Markus Niemela (BVM Minardi) először állt dobogóra, míg Nelson Panciatici (SG Formula) újból a megszokott formáját hozta.

Bár nem tipikus az eset, az első körben nem volt ütközés és az egész mezőny üldözőbe vehette Stefano Coletti-t, aki tökéletesen rajtolt. Markus Niemela azonnal ráhajtott Nelson Panciatici-re.

Őket követette Brendon Hartley, Jules Bianchi (SG Formula), Jaime Alguersuari (Epsilon Red Bull), Frank Kechele (Motopark Academy), Aleix Alcaraz, Mihai Marinescu (District Racing) és Oliver Turvey (Jenzer Motorsport).

Jon Lancaster (SG Formula) megpördült, és elvesztette esélyét, hogy megismételje az első versenyfutamban elért dobogós helyezését.

Hartley, akit Bianchi és Alguersuari is leelőzött, a második körben visszaesett a 6. helyre. Csapattársa, Mika Mäki, aki nem állt pontszerző helyen, műszaki probléma miatt kénytelen volt feladni a versenyt.

Ezalatt Coletti ráhajtott, és két autóhossznyi előnyre tett szert az egyébként nagyon együtt haladó mezőnnyel szemben. A monacói bánatára ez az előnye semmivé lett, miután a safety car a 4. körben bejött a pályára: ennek oka, hogy Charles Pic (SG Formula) és Simeon Ivanov (BVM Minardi Team) ütköztek.

Amikor a verseny újra élesbe fordult, a sorrend nemigen változott. A sor végén Joe Ghanem (Carlin Motorsport) meglökte Bianca Steiner-t, aki megpördült. A 8. körben Alguersuari megelőzte Bianchi-t, aki egyébként egy "boxutca áthajtás" kapott még a Nürburgringen begyűjtött büntetése miatt.

A francia versenyző azzal vigasztalódott, hogy megfutotta a legjobb köridőt. Coletti ismételten előnyre tett szert, így egyre nagyobb volt az esélye, hogy kivívja első győzelmét a Formula Renault 2.0 versenyen.

Markus Niemela, aki behúzódott Panciatici mögé, kénytelen volt tapasztalni, hogy riválisa a verseny vége előtt két körrel feljött rá. Jaime Alguersuari, Brendon Hartley és Franck Kechele épp csak egy kissé voltak hátrább, és várták a kedvező pillanatukat…

De a helyezések már nem változtak a célvonalig. Jaime Alguersuari éppen, hogy megúszta, mert a motorja a célbaérkezés után mondta fel a szolgálatot!

Aleix Alcaraz hetedik helyével először szerzett pontot az Eurocup-ban. A kilencedik és tizedik helyen végző Oliver Turvey és Henki Waldschmidt (Prema Power Team) a bajnokság szempontjából mégis értékelhető helyekkel vigasztalódhattak.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik