Fotó: www.mediafoto.hu
Spitzmüller Csaba volt a leggyorsabb a Veszprém-rali első napján
Fotó: www.mediafoto.hu
Spitzmüller Csaba volt a leggyorsabb a Veszprém-rali első napján
Kategóriák, különcsaták
N-csoport. Aschenbrenner György megállíthatatlanul száguld idei negyedik győzelme felé – és mivel a szokásos fegyelmezettségével vette az akadályokat, az abszolútban is a rendkívül előkelő negyedik helyen tanyázik. Látszik egyébként, hogy az N-csoportos gépek jól veszik az akadályokat: a további dobogósok közül Balázs Öcsi az abszolút hatodik, Vas Zoltán pedig az abszolút hetedik helyen tanyázik. |
|
A8. Zambelly György pályafutása legjobb eredményére pályázott, és fülig ért a szája, ám az utolsó időellenőrzőre hamarabb behajtott, mint kellett volna, így büntetésre számíthat, amellyel valószínűleg elveszíti a vezetést és azt Szíjj Zsolt veszi át. A bajnokságot vezető Hideg Krisztián „féktelenül” (de szó szerint) száguldott és legalább két liter kólát beleöntött a motortérbe, mert bár ő utálja, a csúszó kuplungnak használt. A kategóriában a negyedik. |
|
Szuper1600. A csonka kategóriában Kakuszi Zsolt fölényesen vezet a két defektet is elszenvedő Ollé Sándor előtt. |
„Remekül állunk, pedig a mi napunk sem volt éppen gondmentes – mondta a Mitsubishi-pilóta. – Az első szakaszon lassú defektet kaptunk, a második körben pedig megállt a kormányváltó. Szerencsére volt alkatrész az autóban, így amennyire tudtuk, rendbe hoztuk. Tetszik a verseny, élvezem. A félperces előnyről annyit: szükségünk lesz rá, ha vasárnap első rajtolóként mi takarítjuk az utakat.”
Miközben „Spici” imádta a veszprémi pályákat (naná, hiszen sorra nyerte a szakaszokat), a vetélytársak közül jó néhánynak meggyűlt velük a baja.
Turán Frigyes (az egyetlen pilóta, aki Spitzmülleren kívül szakaszt nyert) például a harmadik helyről a kilencedikre csúszott vissza, mert az utolsó előtti szakaszon defektet kapott, és húsz kilométert tett meg előbb lyukas kerékkel, utóbb pedig már szikrázó bal első felnin.
Ugyanehhez az esethez kapcsolódik a címvédő Benik Balázs bánata is – a Ford-pilóta körülbelül öt kilométert tett meg Turán porában, nem látott semmit, így nemhogy előzni nem tudott, de egyáltalán lőtávolba kerülni sem nagyon.
A por nem szállt fel, sőt, azon a szakaszon (hol máshol?) éppen szembe fújt a szél, úgyhogy Beniknek esélye sem volt… Az eredmény: 31.7 másodperces hátrány a nap végén, ami még akkor is elég sok, ha figyelembe vesszük, hogy vasárnap is hat szakasz vár a mezőnyre.
A képzeletbeli dobogó harmadik fokát Herczig Norbert foglalja el, akinek az egyik vízátkelésnél majdnem megállt a motorja, és a végén már csak három henger működött a Subaruban, a harmadik helynek viszont nagyon örült.
A sors furcsasága, hogy a három éllovas pozíciót az a három pilóta foglalja el, aki nyert már Veszprémben.
A további WRC-k közül a „nagy öreg” Vizin László az ötödik – az első szakaszt hangosítás nélkül ordibálta-mutogatta végig a navigátora –, az ő hátránya már viszonylag nagy, de ez a viadal éppen attól szép, hogy totálisan kiszámíthatatlan: a 87 indulóból már csak 61 páros van versenyben.
AUTÓSPORT
BF GOODRICH VESZPRÉM-RALI, AZ OB 4. FUTAMA Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Spitzmüller Csaba, Kazár Miklós (Hell Racing, Mitsuibshi Lancer WRC) 47:10.9, 2. Benik, Lukács (Benik Motorsport, Ford Focus WRC) 31.7 másodperc hátrány, 3. Herczig, Csökő (Herczig Autósport, Subaru Impreza WRC) 49.6 mp h. |