Loeb nélkül startol a mezőny Törökországban

Vágólapra másolva!
2006.10.09. 19:01
Címkék
A címvédő és az idei legfőbb világbajnoki esélyes Sébastien Loeb nélkül vág neki a WRC mezőnye a 4. Török-ralinak. Ha csak erre a viadalra is, de visszatér a világbajnok Colin McRae, aki a Kronos Citroën csapatát segíti. Teljes erődobással készül a Ford, amely mindenáron győzni szeretne, és a szezon végén elhódítani a konstruktőri vb-címet is.

Sébastien Loeb azután, hogy megnyerte a világbajnokság tizenkettedik futamát Cipruson, már matematikailag is jó úton haladt a harmadik vb-címe felé. A szigetországi ralit követő héten azonban hegyi-kerékpározás közben szerencsétlenül, a vállára esett, majd karját törte a francia csillag.

Az operációt követően biztossá vált, hogy a címvédő nem versenyezhet Törökországban. A Kronos Citroën a gyári csapat egy korábbi pilótáját, a skót klasszis Colin McRaet kérte fel Loeb helyettesítésére.

A Török-rali korábbi győztesei:
2005 - Sébastien Loeb
2004 - Sébastien Loeb
2003 - Carlos Sainz
A világbajnokság állása - egyéni - élmezőny:
1. Sébastien Loeb - 112 pont
2. Marcus Grönholm - 77 pont
3. Daniel Sordo - 41 pont
4. Mikko Hirvonen - 39 pont
5. Manfred Stohl - 33 pont
6. Petter Solberg - 23 pont
7. Toni Gardemeister - 20 pont
8. Henning Solberg - 19 pont
9. Gigi Galli - 15 pont
10. Chris Atkinson - 14 pont
11. Xavier Pons - 13 pont
Csapat:
1. Kronos Citroën - 142 pont
2. Ford - 135 pont
3. Subaru - 79 pont
4. OMV Peugeot - 59 pont
5. Stobart Motorsport - 30 pont
6. Red-Bull Skoda - 22 pont
McRae tudja, hogy nehéz dolga lesz, amennyiben jó eredményt szeretne elérni a távozása óta technikailag megváltozott világbajnokságon, és a számára kevésbé ismert Törökországban. Mr. McCrash mégis pontokat ígért - erre a Kronos Citroën együttesének nagy szüksége is lenne, amennyiben szeretné az év végén magáénak tudni a konstruktőri trófeát.

A gyártók versenyében kiélezett küzdelmet folytat egymással a Citroën és a Ford. Utóbbi nem kis célkitűzéssel utazik Atalyába: Törökországban versenyt akar nyerni, átvenni a csapatok párharcában az első helyet, és egészen a szezon végéig meg is tartani azt.

Erre a Fordnak jó esélye lehet, hiszen Marcus Grönholm és Mikko Hirvonen raliról-ralira kiegyensúlyozottabbak, és a Focus WRC is egyre kevesebbszer makacsolja meg magát.

A Subaru részéről Petter Solberg dobogós eredményt szeretne produkálni. A japán márkának a kiábrándító 2006-os szezonban jól is jönnének a pontok, különösen az OMV Peugeot friss elszántsága miatt.

Az OMV Peugeot jelenleg negyedik a gyártók versenyében, azonban a csapat úgy nyilatkozott, hogy a hátralévő négy futamon mindent megtesznek majd azért, hogy a Subarutól elvegyék a harmadik helyet.

Az idei török viadalt 19 szakasz és 351,01 versenykilométer alkotja.

A világbajnoki elsőségért folyó harcban Marcus Grönholmnak még van matematikai esélye a végső győzelemre, és bár ezt csak növelte az a tény, hogy Loeb nem szerepelhet Antalyában; Grönholm saját bevallása szerint is a gyártók küzdelme az, amelyben a Fordnak nagyobb sansza van. Itt jelenleg 7 ponttal maradnak el a Kronos Citroën mögött.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik