Sébastien Loeb azután, hogy megnyerte a világbajnokság tizenkettedik futamát Cipruson, már matematikailag is jó úton haladt a harmadik vb-címe felé. A szigetországi ralit követő héten azonban hegyi-kerékpározás közben szerencsétlenül, a vállára esett, majd karját törte a francia csillag.
Az operációt követően biztossá vált, hogy a címvédő nem versenyezhet Törökországban. A Kronos Citroën a gyári csapat egy korábbi pilótáját, a skót klasszis Colin McRaet kérte fel Loeb helyettesítésére.
A Török-rali korábbi győztesei: 2005 - Sébastien Loeb |
2004 - Sébastien Loeb |
2003 - Carlos Sainz |
A világbajnokság állása - egyéni - élmezőny: 1. | Sébastien Loeb - 112 pont |
2. | Marcus Grönholm - 77 pont |
3. | Daniel Sordo - 41 pont |
4. | Mikko Hirvonen - 39 pont |
5. | Manfred Stohl - 33 pont |
6. | Petter Solberg - 23 pont |
7. | Toni Gardemeister - 20 pont |
8. | Henning Solberg - 19 pont |
9. | Gigi Galli - 15 pont |
10. | Chris Atkinson - 14 pont |
11. | Xavier Pons - 13 pont |
Csapat: 1. | Kronos Citroën - 142 pont |
2. | Ford - 135 pont |
3. | Subaru - 79 pont |
4. | OMV Peugeot - 59 pont |
5. | Stobart Motorsport - 30 pont |
6. | Red-Bull Skoda - 22 pont |
McRae tudja, hogy nehéz dolga lesz, amennyiben jó eredményt szeretne elérni a távozása óta technikailag megváltozott világbajnokságon, és a számára kevésbé ismert Törökországban. Mr. McCrash mégis pontokat ígért - erre a Kronos Citroën együttesének nagy szüksége is lenne, amennyiben szeretné az év végén magáénak tudni a konstruktőri trófeát.
A gyártók versenyében kiélezett küzdelmet folytat egymással a Citroën és a Ford. Utóbbi nem kis célkitűzéssel utazik Atalyába: Törökországban versenyt akar nyerni, átvenni a csapatok párharcában az első helyet, és egészen a szezon végéig meg is tartani azt.
Erre a Fordnak jó esélye lehet, hiszen Marcus Grönholm és Mikko Hirvonen raliról-ralira kiegyensúlyozottabbak, és a Focus WRC is egyre kevesebbszer makacsolja meg magát.
A Subaru részéről Petter Solberg dobogós eredményt szeretne produkálni. A japán márkának a kiábrándító 2006-os szezonban jól is jönnének a pontok, különösen az OMV Peugeot friss elszántsága miatt.
Az OMV Peugeot jelenleg negyedik a gyártók versenyében, azonban a csapat úgy nyilatkozott, hogy a hátralévő négy futamon mindent megtesznek majd azért, hogy a Subarutól elvegyék a harmadik helyet.
Az idei török viadalt 19 szakasz és 351,01 versenykilométer alkotja.
A világbajnoki elsőségért folyó harcban Marcus Grönholmnak még van matematikai esélye a végső győzelemre, és bár ezt csak növelte az a tény, hogy Loeb nem szerepelhet Antalyában; Grönholm saját bevallása szerint is a gyártók küzdelme az, amelyben a Fordnak nagyobb sansza van. Itt jelenleg 7 ponttal maradnak el a Kronos Citroën mögött.