Hónapok óta folynak a tárgyalások arról, hogy 2009-ben Budapestről rajtolhasson a sivatagi show, amely az utóbbi több mint negyed században valósággal fogalommá vált a terepversenyzők körében.
Ez egyrészt hatalmas népszerűséget jelentene Budapestnek és az országnak – magáról a hazai terepralisportról már nem is beszélve –, másrészt többszázezer turistát a verseny rajtjának idején. Csak viszonyításképpen: Lisszabonban 250 ezren, Barcelonában 300 ezren voltak kíváncsiak a technikai gépátvételre és az ünnepélyes startra.
Ahhoz, hogy ez a terv valóra válhasson egyrészt kormányzati garanciavállalásra lenne szükség, másrészt területi felelősségvállalásra – erről biztosította Szalayt csütörtökön délelőtt a főpolgármester. A gyakorlatban ez a gépátvételhez és a rajthoz szükséges helyszínt, a terület biztosítását jelenti, amelyben nagy gyakorlata van a fővárosnak, ez jóformán rutin.
A jogdíj 2 millió euró (ehhez kormánygarancia szükséges), viszont ebben benne foglaltatik egyrészt az, hogy a verseny hivatalos neve Budapest–Dakar lenne, másrészt pedig, hogy egy főszponzor támogatását is lehetne kérni, amely támogató logója megjelenne a hivatalos logón, illetve a versenyben induló járműveken.
A francia rendező, az ASO áprilisig aláírja a szerződést a 2009. évi rajt helyszínéről a rendező várossal (rajtunk kívül Róma, Barcelona és Madrid pályázik). A tervek szerint a verseny Budapestről rajtolna, itt lenne egy prológ, majd a veszprémi lőtéren egy szelektív szakasz, és a mezőny Genovában hajózna be.