Talmácsi Gábor a gyorsasági motoros-világbajnokság első futamán hat, a másodikon 13 pontot szerzett, s összetettbeli ötödik helye azt is jelenti, hogy eddig ő a legjobb újonc a 250 köbcentis kategóriában. Persze még nagyon az elején tartunk, de a számok nem hazudnak, lehet rájuk alapozni, lehet belőlük erőt meríteni. Főleg ha még friss az élmény, hiszen a tengerentúli viadal után ezen a hétvégén már Jerezben száguldanak a világ legjobb gyorsasági motorosai, köztük természetesen Talmácsi Gábor és Tóth Imre a negyedliteresek között.
„A jerezi talán a világ legnehezebb pályája, mert a nagy féktávok mellett gyors kanyarok jellemzik, ami azt jelenti, hogy meg kell találni az arany középutat a beállításokkal – mondta Talmácsi. – Kis túlzással úgy ismerem a pályát, mint a tenyeremet, hiszen rengeteget tesztelünk itt, s bizakodásra ad okot, hogy a mostani motorom jobb, mint az idény eleji tréningeken volt, amelyeken ötödik-hatodik voltam.”
A mezőny tehát „visszaköltözött” Európába, s ez azt is jelenti, hogy a pilóták többsége immár nem szállodákban tölti az estéit-éjszakáit, hanem a saját lakóbuszában – ez jóval kényelmesebb megoldás, egyrészt mert napközben is lehetőséget nyújt a pihenésre, másrészt mert nem megy el az idő az utazással. Talma lakóbusza is már ott van a helyszínen, noha ő maga csak csütörtök reggel ül repülőre. Ami a legjobb újonc státust illeti: a magyar világbajnok elmondta, két futam után nem nagyon van értelme ilyesmin gondolkodni.
„Jó érzés a legjobb újoncnak lenni, de ez már a hétvégén megváltozhat. Ha az idény befejeztével lennék a legjobb, az már jelentene valamit. Most az a lényeg, hogy jól állok, s merek álmodni, mert úgy érzem, egyre tudatosabban dolgozunk. Miközben az első versenyen csak tapogatóztunk, most már tényleg minden egyes lépésünk megalapozott. S hogy mit szeretnék? Jobb eredményt, mint az előző volt, s erre, úgy érzem, van is esélyem” – mondta Talmácsi.
Ami a fizikai megterhelést illeti, Talmácsi annak ellenére sem érez nagy különbséget, hogy a motor erősebb és nehezebb, a versenyek pedig hoszszabbak. Sőt szerinte könnyebb vezetni a motort, talán csak az alkarja és a belső combja fáj egy kicsit jobban, mint szokott. De szerinte ez is megváltozik, ha tökéletesek lesznek a beállítások, ha már tényleg csak az apróságokra kell koncentrálni, amikor már tényleg számítanak a milliméterek. Addig azonban még sokat kell dolgozni.