Edzésről edzésre folyamatosan javult, mégsem volt elégedett az idénynyitó előtti utolsó tesztnapon Talmácsi Gábor. „Az első edzésen harmadik voltam, utána tizedik, de még a harmadik tréningre sem tudtuk úgy beállítani az Apriliát, hogy ne akarjon kiesni a kezeim közül – mondta Talmácsi. – Millió beállítást próbáltunk, az utolsóval el is estem, úgyhogy visszatérünk az alaphoz, amely ugyan nem tökéletes, de lehet vele közlekedni.”
Az ellenfelek nagyon erősek – közülük is kiemelkedik Alvaro Bautista –, ezt bizonyítja, hogy az utolsó edzésen 13 pilóta volt 1.2 másodpercen belül. A magyarnak azonban van még egy titkos ütőkártyája: a számítógépes adatok szerint jól alkalmazkodik ahhoz a helyzethez, amikor a használt gumikon elkezd csúszni a motor. Ha az első hét-nyolc körben, amíg jól tapadnak a gumik, az élmezőnnyel tud tartani, talán előnyt kovácsolhat ebből.
„Ha az első ötben tudnék végezni, már elégedett lennék – folytatta Talmácsi, aki azt is tudja, a pálya melyik részén kell gyorsulnia. – Megkaptam Bautista leggyorsabb körének számítógépes adatait, s kiderült, a köztünk lévő időkülönbség a pálya utolsó szektorában alakul ki, ahol három gyors jobbkanyar van egymás után. Ebben csak az a meglepő, hogy az elmúlt években az volt a kedvenc kombinációm, az apriliások azt mondták, azóta sem tud ott senki olyan gyorsan menni, mint én. Most meg kisodródik a motorom, ezt a problémát kell megoldani.”
Tóth Imre továbbra is arra koncentrált, hogy a lehető legtöbb tapasztalatot gyűjtse – ez sikerült is, hiszen 78 kört teljesített –, mivel ő mindössze egy teszten tudott részt venni az idény előtt, szóval kellenek a kilométerek.
„Az alsó fordulatszám-tartományokban nem húz jól a motor, de a versenyszimulációk jól sikerültek, nemcsak egy-egy gyors köröm van, hanem folyamatosan tartom a szintet” – mondta Tóth.
A következő esemény a csütörtöki kötelező fotózás és versenyzői eligazítás, péntektől pedig már kezdődik a villanyfényes száguldás Katarban.