Három hét eltelt a Bahreini és a Spanyol Nagydíj közötti egy hónapos szünetből. Mivel töltötte ezt az időszakot?
Wokingban meglátogattam a McLaren központjában dolgozó munkatársainkat, majd néhány napig Barcelonában teszteltem. Közben voltak hivatalos fellépéseim szponzori rendezvényeken, és otthon is voltam, Asztúriában, ahol pihentem. Ez az egy hónap szünet jólesett, érdekes volt az autón kívüli munka.
Barcelonában a hazai versenye következik. Fontosabb ez a verseny a többinél?
Természetesen. Minden pilóta számára a szülőhazája futama a legkedvesebb, én sem vagyok kivétel. Az utóbbi években hatalmas lett a Formula–1 iránti érdeklődés Spanyolországban, rengeteg a fanatikus. Ha választanom kell, melyik versenyt nyerném meg a legszívesebben, a barcelonai az.
A téli tesztek során Jerezben sok gondja volt a paddockba érkező kíváncsi tömeggel. Barcelonában még nagyobb felhajtásra számíthat.
Kétségtelen, hogy Barcelonában van a legtöbb feladatom, már ami az autón kívül töltött időszakot illeti. Itt mindig számos híresség megkeres, és a támogatásáról biztosít, ami nagyon kellemes érzés. Ám alig várom, hogy autóba ülhessek, mert csak ott vannak nyugodt perceim, és száguldás közben minden gondom megszűnik. Nem érzek nyomást, és ez a legfontosabb.
A legutóbbi két évhez hasonlóan a világbajnoki pontverseny éllovasaként érkezik hazája futamára.
Igen, ez fantasztikus érzés. Senki sem számított arra, hogy az első európai viadal előtt mindkét kategóriában vezetni fogunk. Ám csodálatosan sikerült az új autó, három verseny után elmondhatom, hogy nyertem már a McLarenMercedesszel.
Mire számít az idény hátralévő részében?
A célunk mindkét világbajnoki cím megnyerése, és ez egyáltalán nem elérhetetlen cél. Le kell győznünk hozzá a Ferrarit, amely végig a legnagyobb ellenfelünk lesz. Nem hiszem, hogy bármelyik istálló képes lenne elhúzni a másiktól, küzdeni kell a végsőkig. Ezzel a szurkolók járnak a legjobban.