Az elmúlt években megszok hattuk, hogy a pilóták után a gumikról esik a legtöbb szó a Formula–1-es versenyeken. A Bridgestone és a Michelin gumiháborúja rengeteg érdekességgel szolgált, nem lehetett megkerülni a témát a futamokon, hiszen fontos világbajnoki pontok múltak azon, melyik gyár készített jobb abroncsot egy-egy viadalra.
Az idén a Michelin távozásával arra lehetett számítani, hogy a gumikérdés háttérbe szorul, de nem így történt. A Bridgestone és az új gumiszabályok nem engedik, hogy figyelmen kívül hagyjuk az abroncsokat.
Az egész azzal a szabállyal kezdődött, hogy az egyedüli gumiszállító cégnek minden versenyre kétféle, száraz pályára való abroncsot kell vinnie, és a csapatoknak ezt kötelező használniuk. Mi több, a futam során mindkét keveréket föl kell tenniük az autókra.
Ettől a taktikai csaták érdekesebbé válását várták a szakemberek, és hogy a nézők se maradjanak ki az izgalmakból, az utolsó pillanatban eldöntötték, hogy megjelölik az egyik (minden esetben a lágyabb) keveréket. Ausztráliában egy fehér pöttyöt rajzoltak a lágy gumira, de a jelölés nem sikerült valami jól, csak álló helyzetben lehetett látni, menet közben észrevehetetlen volt.
Tulajdonképpen mindeggyé is vált, ki melyik keveréket használja, a futam során ugyanis annyi gumi rakódott le az aszfaltra, hogy szinte semmi teljesítménybeli különbség nem mutatkozott a lágy és a közepes típus között.
A szakemberek egy része azonnal háborogni kezdett, és új ötletekkel állt elő. Ahhoz, hogy érvényesüljön a két keverék közötti különbségből adódó taktikai színesség, a versenyekre szállított gumiknak jobban kellene különbözniük egymástól. Mivel a Bridgestone nem szándékozik új összetételű abroncsokat gyártani, az előre meghatározott keverékkiválasztáson lehetne módosítani, és nem a szomszédos típusokat kellene szállítani (lásd az ábrát).
Nick Fry, a Honda csapatfőnöke szerint nem szabadna az első futam után ítélkezni és elhamarkodottan cselekedni, a sepangi tesztek után a versenyzők meg is erősítették óvatosságát. A múlt héten közepes és kemény keverékkel száguldoztak Sepangban, mint ahogy a versenyhétvégén is teszik majd, és a többségük úgy látta, hatalmas a különbség a két abroncs között.
A lágyabb – ez esetben a közepes keménységű – gumik megjelölésére is kerestek az első próbálkozásnál jobb megoldást, és sikerült is találni. Az abroncsokon lévő barázdák egyikét fehérre festik, és mivel a mélyedésnek a szabályok szerint nem szabad kopnia, a csík a gumi teljes elhasználódásáig látható lesz a helyszínen szurkolók és a tévénézők számára.