Kimi Räikkönen Schumacher feledtető győzelme mellett az újonc Lewis Hamilton volt a központi téma az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon. A McLaren felfedezettje élete első versenyén lerajtolta kétszeres világbajnok csapattársát, Fernando Alonsót, akit a futam kétharmadáig maga mögött is tartott. Csak a véletlenen és Alonso rutinján múlt, hogy nem a második, hanem a harmadik helyen ért célba.
A második boxkiállását megelőzően Szato Takuma lekörözés előtt álló Super AguriHondája feltartotta Hamiltont, így Alonso behozhatta a lemaradását. Mivel a spanyol ügyesen tartalékolt autójával, két körrel tovább a pályán maradhatott, ami már elég volt az előzéshez. Hamilton korábban – Räikkönen első szervizelésének köszönhetően – vezetett is négy körön át, azaz valóban káprázatos teljesítményt nyújtott.
„Alonso jobb volt Hamiltonnál, de nem sokkal – mondta Damon Hill, a máig utolsó brit világbajnok (1996). – Alonso zseniális, ezért elmondhatjuk, hogy Lewis is fantasztikus.
Önmagáért beszél a teljesítménye, nagyítóval sem lehetett gyengeséget találni a versenyzésében. Amikor kisodródott a pályáról, pillanatok alatt összeszedte magát, bakijai nem hatottak ki a teljesítményére. Hatalmas az önbizalma, az idény során pedig kiderül, állandósítani tudja-e teljesítményét.”
Nagy-Britanniában eddig is hatalmas figyelem irányult Hamiltonra, a mostani szereplés azonban világméretűvé növeli az érdeklődést iránta. A McLarennél évek óta nevelik Hamiltont a Formula–1-re, arra, hogyan kell viselkednie a nagydíjhétvégéken, hogyan lehet elviselni azt a felhajtást, amely körülveszi a száguldó cirkusz legnagyobb ászait.
A nyolcévesen versenyezni kezdő, gokartban világbajnoki címig jutó Hamilton korábban három versenysorozatban indult el. A brit Formula Renaultban és az F3-as Euroszériában a második idényében lett bajnok (2003-ban, illetve 2005-ben), míg tavaly a GP2-ben már az első szezonjában a trónra ült.
A McLaren közelről figyelte a fejlődését, és miután a télen előléptette a Formula–1-es csapat versenyzőjévé, a vezetőség tagjai büszkén álltak a melbourne-i boxutcában. Végig hittek Hamiltonban, nem foglalkoztak azokkal, akik szerint túl korán dobták mély vízbe neveltjüket.
Adódik a kérdés: mikor győz először? Ehhez a McLarennek utol kell érnie a Ferrarit, azaz a fejlesztéseivel gyorsabban kell javítania autóját, mint a maranellóiaknak. És ott van még Alonso, akivel a Renault az élcsapatok közé emelkedett, azaz nem kell feltétlenül a legjobb autóban ülnie, hogy nyerjen. Ha pedig megkapja a leggyorsabb kocsit, biztosan mindent megtesz a diadalért, és cseppet sem lesz egyszerű Hamilton feladata.
Persze a Formula–1 nagyon kiszámíthatatlan, bármikor alakulhatnak úgy az események, hogy a közvetlen élmezőny mögött jegyzett sofőrök egyike futamot nyer. Mint ahogy Jenson Button is győzött tavaly a Hungaroringen. Hamiltonnak biztosan nem lesz szüksége annyi időre és olyan extrém körülményekre, mint honfitársának, akitől máris elnyerte a legerősebb aktív brit címét.
Az F1-es csúcsot jelentő 12 világbajnoki címmel büszkélkedő országban ez cseppet sem elhanyagolható tény.