Nem tudták tartani a finn Ferrariját (1.)

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2007.03.18. 23:56
Címkék
A Ferrarit az időmérő edzés után a futamon sem lehetett legyőzni, így Kimi Räikkönen tökéletes eredménnyel debütált a maranellói gárda versenyzőjeként. Mellette a McLaren két új szerzeménye, Fernando Alonso és az újonc Lewis Hamilton állhatott fel a dobogóra.

Különösebb izgalom nélkül zajlott a melbourne-i idénynyitó, a győzelemért egy pillanatig sem folyt csata. Kimi Räikkönen különösebb megerőltetés nélkül nyerte meg első nagydíját, amelyen Ferrarit kormányzott. Az első helyről induló finn pilóta csupán a boxkiállásait követően, ideiglenesen veszítette el a vezető pozíciót, és a leggyorsabb kör is az ő nevéhez fűződött.

Bár a futam elején elveszítette a rádiós kapcsolatot a boxutcával, ez nem látszott a produkcióján. A Ferrari nemcsak egy körön, hanem hosszú távon is kiemelkedik a mezőnyből, és ahogy Räikkönen a versenyt követően megjegyezte, még csak meg sem kellett izzadnia azért, hogy elhúzzon a vetélytársaitól. A végén lassított, mindössze biztonsági „üzemmódjának” tudható be, hogy csak hét másodperccel verte meg Fernando Alonsót.

A Ferrari szereplésén az új szabály sem látszott meg, hogy minden pilótának kétféle abroncsot kell használnia a versenyeken. Ugyanolyan jól működött a közepesen kemény és a lágy keverékű gumi, ami Räikkönen mellett Felipe Massa esetében is elmondható. A szombati időmérőn váltóhiba miatt a 16. rajtkockába szoruló, majd vasárnap délelőtti motorcseréje miatt a 22. (utolsó) helyre visszasorolt brazil a futam első felét lágy, a másodikat közepesen kemény abroncsokon száguldotta végig – nem volt szembetűnő különbség a két félidőben nyújtott teljesítménye között.

Azt meg kell említeni, hogy a hatodik helynél előrébb illett volna feljönnie, hiszen a Ferrari rendkívül erős a többiekhez képest. Persze lehet, hogy a téli teszteken mutatott remeklése után nőtt meg az elvárás Massával szemben, de azért ne várjuk tőle, hogy Michael Schumacher módjára siklik át a mezőnyön.

Sokkal könnyebb lesz neki, ha nem akad gondja az időmérő edzésen, és kerék kerék elleni csatát vívhat Räikkönennel. A többiek pedig reménykednek benne, hogy mihamarabb felzárkóznak a Scuderia vörös gépeihez, és nem lesz olyan idény a mostani, mint a 2001-es, a 2002-es vagy a 2004-es, amelyek során Schumacher ellentmondást nem tűrően, magabiztosan nyerte meg a világbajnoki címet, miközben unalomba fullasztotta a Formula–1-et.

Persze ha valóban egyenlő a két Ferrari-pilóta, és nincs erősorrend Räikkönen és Massa között, attól még egyetlen kiemelkedő csapattal is lehet izgalmas a vb, mint ahogy Alain Prost és Ayrton Senna idejében, a nyolcvanas évek végén láthattuk a McLarentől. Ott nem voltak csapatutasítások, nagyszerű csatákat vívtak alkalomról alkalomra.

A wokingiak sem keseregtek Melbourne-ben, Alonso és újonc társa, Lewis Hamilton egyaránt vezetett a versenyben néhány körig. Nick Heidfeld és a BMW rossz húzásának köszönhetően (a többséggel ellentétben lágy gumikon kezdő németet túl korán a boxba hívták) végül mindketten pezsgőzhettek, nagyban hozzájárul-

Legfrissebb hírek

Kl-selejtező: Szegeden játssza visszavágóját a Kassa

Európa-konferencialiga
2 perce

Egy meg nem kapott üzenet, avagy búcsú Kőrösi Lászlótól

Minden más foci
13 perce

Futballklub lett Snoop Dogg és Modric közös biznisze

Angol labdarúgás
29 perce

Varga Zsolt örül, hogy nehéz meccseket játszottak eddig a vb-n

Vizes vb 2025
48 perce

Női futball-Eb: videohívást fogadott a sajtótájékoztatón az angol válogatott kapusa

Minden más foci
1 órája

Ötszörös pénzért értékesítheti az FTC Raul Gustavót, de Baráth Péter is távozhat – sajtóhír

Labdarúgó NB I
1 órája

Férfi kézilabda: visszatért Szegedre Herbert Gábor

Kézilabda
1 órája

Négygólos győzelemmel jutott a legjobb nyolc közé a vb-n a férfi pólóválogatott

Vizes vb 2025
2 órája
Ezek is érdekelhetik