Új otthonra lelt

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2007.03.16. 08:52
Címkék
Fernando Alonso a 2007-es F1-es világbajnokság 22 tagú mezőnyének egyetlen világbajnokaként száll harcba, hogy zsinórban harmadszor is megnyerje a trófeát.

Új csapatban versenyez.

A céljai is megváltoztak?

Szó sincs róla, a világbajnoki címért akarok csatázni. Azután, hogy megnyertem az előző két bajnokságot, nem is adhatom alább. Meg kell próbálnunk, és el kell fogadnunk azt is, ha nem sikerül. Az ember néha nyer, néha veszít, a Formula–1-ben a legjelentéktelenebb apróságokon múlhat egy-egy győzelem és akár a vébécím is. Arra kell törekedenünk, hogy közel maradjunk a tűzhöz, és végig részesei legyünk az élen zajló csatározásnak. Sorozatban harmadik vébécímére tör. Nem túl nagy az ezzel járó nyomás? Az elvárás mindenképpen nagy lenne, de az elmúlt két év teljesítménye után ezt még az is tetézi, hogy az egyik legnagyobb múltú csapatban versenyzem. Ám tudjuk, hogy ez bizonyos szempontból tanulóév is lesz, és a legnehezebb, amelyet a McLarennél eltöltök.

Sikerült beilleszkednie a McLaren-istállóba?

Az egész telem azzal telt, hogy megismerjem új csapatomat. Az első perctől kezdve barátságosak voltak velem, senkivel sem kerültem konfliktusba, már otthon érzem magam.

Miben különbözik a McLaren a Renault-tól?

Nem lehet összehasonlítani őket, és nem is lenne szerencsés. A sikeres Formula–1-es csapatok nagyon sokban hasonlítanak egymáshoz, elszántak, célratörőek, és a legjobb embereket alkalmazzák. Ami a pillanatnyi formát illeti, úgy érzem, jobb, hogy a McLarennél vagyok és nem a Renault-nál.

A csapaton belüli szerepe változott?

A Renault-val együtt jutottunk a csúcsra, már akkor is együtt dolgoztunk, amikor a hetedik–nyolcadik helyért csatáztunk. Nagyon összeszoktunk, fél szavakból megértettük egymást. A McLarennél minden apróságot külön-külön meg kellett beszélnünk, ami jó, hiszen érzem, hogy fontosnak tartanak, és minden részletre odafigyelnek.

Milyen bemutatkozással lenne elégedett Melbourneben?

A legfontosabb, hogy célba érjek.

Tavaly a harmadik rajtkockából nyert. Az idén képes lehet ugyanerre?

Az idén meg kellene szerezni a pole pozíciót is, mert onnan könnyebb győzni. Melbourne-ben mindig jól ment, tavalyelőtt a tizenharmadik helyről rajtolva harmadik lettem. Nehéz jósolni. Nagyon keményen harcolok majd, minden erőmmel azon leszek, hogy nyerjek. Imádom Ausztráliát, remek a hangulat, nagyon jó verseny lesz. Ez lesz az első viadala,hogy Michael Schumacher nincs ott a mezőnyben. Mit jelent ez önnek?

Nem tudom, nem hiszem, hogy hiányozni fog.

Az első futam előtt mindenki arra kíváncsi,mennyire voltak reálisak az idény előtti tesztelések. Velem sincs ez másképp, nagyon várom az edzéseket, és hogy megtudjam, hogyan állunk a többi csapathoz képest. Rengeteg újdonság van a Formula–1ben, több pilóta csapatot váltott, mindenki Bridgestone abroncsokat használ. Mindenki nulláról indul, ami felpezsdíti az F1-et.

A tesztek alapján mely csapatoktól kell tartania?

Úgy tűnik, a Ferrari sebességben mindenkinél jobb. Ez nem meglepő, hiszen a Scuderia évek óta az élgárdák között van. Mögötte elég sűrűnek tűnik a mezőny, a McLaren mellett a BMW, a Williams és a Renault is nagy erőt képvisel. Ez abban a tekintetben megnehezíti a helyzetünket, hogy ha valamit elszúrunk, a középmezőnyben találhatjuk magunkat.

A világbajnoki címért várhatóan a két Ferrari-pilótával kell megküzdenie.

Melyiküktől tart inkább, Kimi Räikkönentől vagy Felipe Massától?

Nagyon egyformának tűnnek. Először mindenki azt gondolta, hogy Räikkönen jön, lát és győz, és biztosan első számú pilóta lesz, mint Michael Schumacher. Ám a teszteken láthattuk, hogy Felipe is rettentően gyors. Massa sebessége nem lepett meg, de az egész Ferrarira vonatkozik a kérdés, hogy hoszszú távon is tartani tudjáke a gyors tempót.

Mennyire elégedett a McLaren-Mercedesszel?

Már az első próbán versenyképesnek éreztem, ám az is világos volt, hogy sok munkánk lesz vele. Sokat fejlesztettük azokon a területeken, amelyeken a gyengeségei megmutatkoztak, és kijelenthetem, készen áll a versenyzésre. De valószínűleg minden csapat így érez, éppen ezért fontos, hogy végre kiguruljunk a pályára, és összemérjük gyorsaságunkat a többiekével.

Nehéz volt hozzászokni az új gumikhoz?

Igen, hatalmas a különbség, így aztán kicsit összetettebb autóvezetésre van szükség. Minden michelinesnek nehéz volt az átállás, szerencse, hogy hosszú volt a téli szünet.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik