Véget értek a nagyszabású előkészületek a 2007-es Formula–1-es idényre, a két hét múlva esedékes Ausztrál Nagydíj előtt az utolsó simításokat végzik el a csapatok az autóikon. Az utolsó közös tesztelést Bahreinben tartották meg, ahol egyrészt forró aszfalton próbálgathatták a Bridgestone idei szezonra kifejlesztett gumijait, másrészt nem kellett tartaniuk az esőtől. A korábbi teszteken Spanyolországban sokat akadályozta a pilótákat az eső, a Ferrarival pedig az is megtörtént az olaszországi Vallelungában, hogy a nagy köd és a hóesés miatt kellett félbeszakítania a gyakorlást. Bahreinben legfeljebb a műszaki hibás vagy a kicsúszások során összetört autók boxba szállítása miatt szünetelt néhány percig az edzés.
A csapatok így kényelmesen végezhették tervezett programjukat, többen is kipróbálták legújabb légterelőiket. A Ferrari például ezen a héten már azokat az aerodinamikai elemeket tesztelgette, amelyeket Melbourne-ben fog használni, és ha Felipe Massa köridőit nézzük, a vörös gépek győzelmi eséllyel utaznak az Albert Parkba.
A tavalyi idényzárót megnyerő Massa nagyon magabiztos, és nem csak azért, mert Bahreinben a hat tesztnapból négyen az övé lett a legjobb köridő. A Ferrarinak mindig is feküdt a szahíri pálya, lehet, hogy máshol nem lenne ennyire egyértelmű a fölénye. A brazil derűlátása azért is jogos, mert Kimi Räikkönen ellen szinte minden téli csatát megnyert.
Persze nem a teszteken kell jól teljesíteni, hanem a versenyeken, és lehet, hogy a finn Ausztráliáig rejtegeti az igazi formáját. Az is lehet, hogy valóban nem rázódott még bele a ferraris életbe, és a hozzá képest többéves előnnyel induló Massa kihasználja helyzeti előnyét. Ez a fór még az első néhány versenyre is megmaradhat, de hosszú távon mindenképpen számítani kell Räikkönen felzárkózására.
A Bridgestone azokat az abroncsokat juttatta el a csapatoknak, amelyekkel októberben a brazíliai idényzárón is ellátta őket, úgyhogy az is fontos szempont volt a télen, hogy ki milyen gyorsan alkalmazkodik a gumikhoz. A Michelintől leginkább függő Renault-nak ment ez a legkevésbé, de az utolsó nap időeredményei azt sugallják, hogy a francia istálló is kezd megbarátkozni a japán abroncsokkal.
„A gumik jelesre vizsgáztak Bahreinben – mondta Kees van der Grint, a gumigyár F1felelőse, aki a tavalyi idény végéig Michael Schumacher bridgestone-os asszisztense volt. – Ez azt jelenti, hogy készek
vagyunk a gumikkal, nem módosítunk rajtuk, a csapatok feladata, hogy alkalmazkodjanak hozzánk. Néhány gárdának ez remekül sikerült, úgyhogy most a többieken múlik, milyen gyorsan oldják meg a gondjaikat.”
A Ferrari a korábbi teszteken számos műszaki problémával szembesült, de Bahreinben viszonylag nyugodtan tudott dolgozni. A harmadik tesztnap különös gyakorisággal szedte az áldozatait, amiben nagy szerepe volt annak, hogy a csapatok azt is kipróbálták, mennyit bír a motorjuk vagy a váltójuk. Bár sokan leálltak a pályán motorhiba miatt, a mérnökök nem bosszankodtak, mert az erőforrás jócskán túljutott két nagydíjhétvége távján.
Ez is a tesztek egyik furcsasága, hiszen nem lehet tudni, hogy valakinek a motorja 30 vagy 800 kilométer megtétele után leheli ki a lelkét. Épp így az időeredmények is csalókák lehetnek, csak az biztos, hogy aki az élre kerül, ráadásul egy nap alatt teljesíteni tud egy versenytávot, annak nem kell szégyenkeznie.
Vannak még homályos pontok az erőviszonyokat illetően. A Ferrari és a McLaren a fő esélyes, de nem lehet tudni, mire képes a Honda és a Renault. A Bahrein helyett a Spyker társaságában Barcelonában tesztelő Williams is erős lehet, és ott van még a BMW, amely kiválóan szerepelt egész télen, de az utolsó héten a jó időeredményeket elfeledtették a sorozatos műszaki hibák.