Szerdán David Coulthard tett arról, hogy az F1-es tesztek figyelői ne kezdjék túl komolyan venni az időeredményeket: behozta az első helyre az eddig igen halovány Red Bull-Renault-t. Közben Michael Schumacher, a Ferrari új főnökjelöltje megjelent a boxutcában.
Reuters
A visszavonuló Michael Schumacher kíváncsi volt a csapatra?
Reuters
A visszavonuló Michael Schumacher kíváncsi volt a csapatra?
Kedden már úgy tűnt, a csapatok teljesítették az első olyan tesztnapot, amelyen mindenki mindent beleadott. Egyrészt a többség favoritja, a Ferrari végzett az első két helyen Barcelonában, másfelől a többi istálló pilótáinak legjobb ideje között is alacsony volt a szórás, a csapattársak egymáshoz közeli időket értek el.
Az ember már kezdte volna komolyan venni a heti eredményeket és elemezgetni az erőviszonyokat, erre szerdán bejött az első helyre David Coulthard a Red Bull-Renault-val. A felkészülés mostani időszakában, amikor az érintettek az előző napi eredmények alapján próbálják megjósolni, hogy ki lesz 2007 világbajnoka (Nick Heidfeld múlt csütörtöki elsősége után mindenki a BMW-t dicsérte, hétfőn a Ferrari gondjai miatt temették a Scuderiát, amely keddi dupla elsősége után megint első számú favorit lett), éppen DC elsősége hiányzott.
Most kezdhetnénk, hogy a négykerekűivel 11 egyéni és konstruktőr-vb-t nyerő Adrian Newey tervezte az autót, amelyet az elmúlt két szezon vb-trófeáit elhódító Renault-motor hajt, de ez az autó mostanáig siralmasan szerepelt. Valahogy úgy, mint Mark Webber szerdán, a középmezőny sűrűjében. Az ausztrál kétszer ragadt kint a pályán műszaki hiba miatt, és DC-nek is elfüstölt a motorja ebédidőben. Az időeredmény talán valami machinációnak köszönhető, mégis csak el kellett kápráztatni valamivel Dietrich Mateschitz Red Bull-vezért, aki éppen az utolsó napon látogatott ki a Circuit de Catalunyára.
A meglepetéselső Red Bull-Renault mögött már megszokottabb nevek sorakoztak: Heidfeldé, Felipe Massáé és Fernando Alonsóé. Megint nem lettünk okosabbak, és mint minden évben, újfent bele kell törődnünk, hogy csak az idénynyitón derül ki, valójában ki képes győzelemre, és ki az, aki legjobb esetben is csak az időmérőn villoghat. A Honda különösen gyanúsnak tűnik, nemcsak lassúak az egyelőre feketére festett japán gépek, hanem megbízhatatlanok is, főleg Rubens Barrichello alatt.
A nap főhőse egyetlen kört sem teljesített, a Ferrari boxából figyelte az eseményeket. Michael Schumacher az elmúlt napokban már a figyelem középpontjába került, a német sajtóban maranellói információkra támaszkodva jelent meg, hogy rengeteget jár a Scuderia főhadiszállásán, ami arra utal, hogy hamarosan vezetői pozíciót kap egykori csapatánál.
Luca Colajanni, a Ferrari szóvivője elmondta, Schumi megfigyelőként jelent meg Barcelonában, szaktanácsadói tisztsége többek között erre is felhatalmazza. „Kíváncsi arra, hogyan megy a tesztelés – mondta a szóvivő. – Mindig is szerette a teszteket, most is azért van itt, mert látni szerette volna a csapatot.”
Schumacher a tavalyi visszavonulását azzal magyarázta, hogy idejének nagy részét a családjával szeretné tölteni, és nem akarja februárban tudni, mit kell csinálnia június első hétvégéjén. Sokan ekkor azt mondták, nem fog tudni megülni egy helyben, mennie kell, mert a vérében van az állandó pörgés. Úgy tűnik, a kétkedőknek lett igazuk, Schumacher ugyanis a szezon után különféle ünnepségekre járt, január közepe óta pedig a maranellói gyár és a Ferrari tesztelései között ingázik. Közben megjelent egy dubai golfversenyen is, azaz valóban úgy tűnik, hogy nem tud meglenni svájci „házikójában”.
Megkockáztatható: a versenyek többségén jelen lesz, és nem biztos, hogy pusztán tanácsadóként…