Fernando Alonso és a Renault szerdán már teljes erőbedobással tesztelt Spanyolországban – csakhogy már nem együtt, hanem külön-külön. Alonso Valenciában, míg régi sikercsapata Jerezben.
Reuters
Fernando Alonso Valenciában tesztelte elôször a McLaren új gépét, amellyel kisebb gondok támadtak
Reuters
Fernando Alonso Valenciában tesztelte elôször a McLaren új gépét, amellyel kisebb gondok támadtak
Az első négy Formula–1-es csapatbemutató után elkezdődtek a tesztek az idei versenyszezonra megépített négykerekűekkel. Két spanyol pályán száguldoztak a pilóták, Valenciában a McLaren és a BMW, Jerezben a Renault, a Williams és a Super Aguri gyakorolt.
Fernando Alonso és a Renault-istálló tehát már egymástól függetlenül állt munkába, azt viszont mindkét fél elmondhatja magáról, hogy elégedetten zárta a szerdai tesztet. A spanyol pilóta, aki a McLarennél lecserélte kékessárga bukósisakját, és már egy fekete-fehér fejvédőt viselt, 57 kört tett meg a valenciai aszfaltcsíkon, amelynek nézőteréről 7800 spanyol szurkoló figyelte kedvencét.
Legjobb idejével (1:12.053) mindkét BMW-pilótát megelőzte, de kisebb pánik támadt a csapaton belül délután három óra körül, amikor a McLaren-Mercedes hátuljából szürke füst gomolygott. Az elmúlt évek során Kimi Räikkönent oly sokszor bosszantó Mercedes-motor Alonsónak is bemutatkozott… „Tavaly egy napig tesztelhettem a csapat előző autóját, így már nem volt teljesen ismeretlen a helyzet – mondta Alonso. – Teljesítettük a tervezett programot, azaz felkészítettük a kocsit a következő hónapokban esedékes intenzív tesztprogramra.”
Egykori csapata, a Renault Giancarlo Fisichellával és Heikki Kovalainennel próbáltatta ki új R27-esének két példányát. Bár a hivatalos bemutató csak jövő szerdán lesz Amszterdamban, a világbajnoki címvédő francia csapat máris jóval előrébb jár, mint ellenfelei többsége.
Új autójuk, amely még csak két napja száguld, jobb a tavalyi Super Agurinál és a hibrid Williams-Toyotánál is, ami nagy szó egy „újszülött” esetében. „Vadonatúj az autó, és esélyeinkről mindent elmond, hogy már az első nap hiba nélkül végrehajtottunk egy versenyszimulációt – mondta Fisichella. – Az első pillanattól kezdve jó érzés volt vezetni a kocsit, emellett nagyon erős, úgyhogy van okunk a bizakodásra.”
DPPI
Giancarlo Fisichella Jerezben már versenyszimulácót is végrehajtott a Renault-val