A BMW Sauber vezetősége a földön jár, nem várja Nick Heidfeldtől és Robert Kubicától, hogy versenyeket nyerjen, inkább csak abban bízik, hogy gyakran a dobogóra segíti versenyzőpárosát.
Reuters
Nick Heidfeld tudja, hogy a csapatnál már nagyobbak az elvárások, mint a Sauber-korszakban voltak
Reuters
Nick Heidfeld tudja, hogy a csapatnál már nagyobbak az elvárások, mint a Sauber-korszakban voltak
A Formula–1-es autóbemutatók első hullámát a BMW Sauber zárta Valenciában, ahol az F1.07 leleplezése után Nick Heidfeld kipróbálhatta a kék-fehér négykerekűt. A Toyota, a Ferrari és a McLaren után a BMW az első istálló, amely nem vár futamgyőzelmet ettől az évtől. Azzal is megelégszik, ha a tavaly megszerzett két dobogós helyezéséhez képest az idén többet tud szerezni.
Az új Renault is elkészült, Räikkönennek várnia kell
A bemutatók sorát a világbajnoki címvédő Renault-istálló folytatja, de csak kisebb szünet után, a Fernando Alonsótól megváló gárda jövő szerdán tartja meg évadnyitó ünnepségét. Az új négykerekű első nyilvános tesztje azonban máris megvolt, Jerezben Giancarlo Fisichella próbálta ki az R27-est.
A Ferrari Fioranóban gyakorolt, Felipe Massa egyedül körözött az F2007-essel, amelyet Kimi Räikkönen még a jövő heti, mugellói tréningen sem próbálhat ki. A csapatvezetőség ugyanis jobban megbízik a tesztpilótaként már 2003-ban is a csapatnál dolgozó Massában, így előfordulhat, hogy a finnek addig kell a tavalyi géppel köröznie, míg el nem készül a második példány az új kocsiból. Fioranóban egyébként megjelent Michael Schumacher, aki a boxból figyelte a brazil pilóta munkáját.
Nick Heidfeld a Magyar Nagydíjon, a Jacques Villeneuve eltávolítása után lehetőséget kapó Robert Kubica az Olasz GP-n lett harmadik, a versenyzőként a Hungaroringen bemutatkozó lengyel teljesítményéről különösen nagy elismeréssel beszélt a szakma. Mario Theissen csapatfőnök szerint az új autó nagy előrelépés a tavalyihoz képest, ennek ellenére nem követel sokat pilótáitól. „Magunkat csapnánk be, ha győzelmekről beszélnénk – mondta a német szakember. – Keményen dolgozunk, és ígérjük, amint hibáznak a legnagyobbak, igyekszünk megragadni a lehetőséget.”
Heidfeld, aki szakállat növesztett, bölcsen beszélt a bemutatón. „Aki járatos a Formula–1-ben, tudja, hogy minél közelebb kerülünk a csúcshoz, annál nehezebb előrébb lépni – mondta Nick Heidfeld. – A BMW már igazi gyári csapat, növekszenek az elvárások, és a konkrét célok miatt a munka is sokkal feszítettebb, mint a Sauber-korszakban.” Heidfeld nem örül Theissen tervének, amely szerint a pénteki szabadedzéseken a tesztpilóták egyikét akarja indítani a csapat. Az új szabályok szerint ezt csak úgy teheti meg, ha valamelyik versenyzőjét pihenteti.
„Ezt csak akkor engedhetjük meg magunknak, ha más nagycsapatok is így tesznek” – vélekedett Heidfeld. Az idén Sebastian Vettel és Timo Glock segíti a két versenyző munkáját, ők ugyanúgy szeretnének versenyzővé válni, mint Kubica vagy a williamses Alex Wurz és a spykeres Adrian Sutil. Kubica a pénteki szabadedzéseken mutatott sebességét akkor is megtartotta, amikor versenyzési lehetőséget kapott, de attól fél, hogy az új gumikkal nem lesz annyira sikeres, mint a tavalyiakkal. A Bridgestone maradt az egyedüli beszállító, és mindegyik csapatnak ugyanazokat a kemény, lassú abroncsokat adja.
„Nagyon finoman kell vezetni ezekkel a gumikkal, nem lehet annyira agresszívan fékezni és kanyarodni, ahogy tavaly megszoktam – mondta Robert Kubica. – Ha nem tudjuk megváltoztatni az autót, fel kell hagynom az agresszív, kívülről igen látványos stílussal, amelyhez az elmúlt öt évben teljesen hozzászoktam. Ami eddig magától ment, azon egy ideig rágódnom kell.”