A Ferrari vasárnap Maranellóban bemutatta idei F1-es gépét, az F2007-est, amellyel Kimi Räikkönen és Felipe Massa nemcsak a futamgyőzelmekért, hanem a vb-címért is harcba száll.
Michael Schumacher visszavonulása után Felipe Massa és Kimi Räikönnen feladata lesz a Ferrari gyôzelemre vezetése
Michael Schumacher visszavonulása után Felipe Massa és Kimi Räikönnen feladata lesz a Ferrari gyôzelemre vezetése
Vasárnap délután Maranellóban bemutatták a Ferrari új autóját, az F2007-est, amellyel 11 szezon után először nem Michael Schumachertől várja el a csapat, hogy megnyerje a Formula–1-es sorozatot. A hétszeres világbajnokként visszavonuló német helyére a finn Kimi Räikkönen érkezett, és bár óriási a kívülről rá nehezedő nyomás, a Scuderián belül is meg kell küzdenie az első helyért.
Az idén ugyanis nincs első számú pilóta a maranellóiaknál, Räikkönen és a Ferrarit tavaly két futamgyőzelemhez juttató Felipe Massa egyaránt tiszta lappal indul. Az első versenyek döntenek majd a pilóták közötti sorrendről.
„Mindenki azt mondta, a Ferrarinál nehéz lesz nekem, de eddig épp az ellenkezőjét érzem – mondta Räikkönen. – Csak jó benyomásaim vannak, kiválóan érzem magam. Senki sem várhatja el, hogy olyan legyek, mint Michael Schumacher, hiszen én nem ő vagyok. Nem fogom megváltoztatni a munkamódszeremet, nem azért vagyok itt, mert csődöt mondott. Az első feladatom, hogy összhangba kerüljek a mérnökökkel és a szerelőkkel, s nem hiszem, hogy ez súlyos gondot okozna.” Jean Todt csapatigazgatónak már arra is megvan a terve, hogy ha mégsem menne simán az öszszeszokás, akkor Michael Schumachert kérné fel Räikkönen mellé tanácsadónak. Felipe Massa tavaly rengeteget tanult a némettől, korai bakijai után két futamelsőségig vitte. Az idényzáró Brazil Nagydíjon kényelmesen győzött, és azt tervezi, az idén ott kezdi, ahol október 22-én abbahagyta.
„Egyenlőek vagyunk Kimivel, de nekem van egy év előnyöm, és ezt ki akarom használni – fogalmazott a tavalyi vb-t a 3. helyen záró Massa. – Michael visszavonulása után nyílt lesz a versenyfutás a trófeáért, a csapat bízik bennem, ezért én is esélyes vagyok. Kimivel nem lesz gondunk, biztos vagyok benne, hamar alkalmazkodik majd.”
Az a kérdés, mennyi ideig tart a beilleszkedés. Ha a finn az első három futamot megnyeri, unalomba fulladhat a világbajnokság, de ha egyet sem húz be az idény európai szakasza előtt, érdekes évad lesz a 2007-es. Főleg, ha Massa bombaformában kezd!
Egyesek szerint Schumacher hiányánál is jobban megérzi a csapat Ross Brawn technikai igazgató távozását. A csapatvezetőségben több új, eddig a háttérbe szoruló szakember kap kulcsszerepet. Mario Almondo, a gárda új technikai igazgatója Brawnnal ellentétben a nagydíjakon nem lesz központi figura, kizárólag az autó fejlesztésére korlátozza munkáját, nem is lesz ott az évad minden állomásán. A versenystratégia kidolgozása és a műszaki gárda futamokon való irányítása Luca Baldisseri feladata lesz.
„Ross akkor és olyan posztra jön vissza a csapatba, amikor és amilyenbe csak akar – mondta Almondo. – Ám egyelőre nem várható, hogy visszatér, amikor legutóbb beszéltünk, éppen Argentínában pecázott.” Jean Todt, aki csapatfőnökből csapatigazgatóvá (és az egész Ferrari igazgatójává) lépett előre, szintén kisebb feladatokat vállal a versenyhétvégeken, eddigi szervezési munkája nagy részét Stefano Domenicali sportigazgatóra bízza.
Az új munkarendszer és az F2007 erejéről csak a tesztek és a nagydíjak során győződhetünk meg. Azt biztosra lehet venni, hogy a Ferrari az idén is az egyik, ha nem a legjobb csapat lesz a Formula–1-ben, és nem elégszik meg azzal, hogy nyer egy-két versenyt. A 2000 és 2004 között minden vb-címet besöprő gárda vissza akar jutni a csúcsra, és azzal sem védekezhet az esetleges kudarc esetén, hogy már nem ül az autójában Michael Schumacher.