Máris otthon érzik magukat

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2007.01.06. 01:14
Címkék
Megy a helyezkedés a Formula–1-es idény előtt: Fernando Alonso házat venne a McLaren központja mellett, Kimi Räikkönen máris jobban érzi magát a Ferrarinál, mint a McLarennél valaha.
Fernando Alonso (balra) ezt a hetet a McLaren-istálló fôhadiszállásán töltötte, ezalatt megfigyelte új autójának építését
Fernando Alonso (balra) ezt a hetet a McLaren-istálló fôhadiszállásán töltötte, ezalatt megfigyelte új autójának építését
AFP
Fernando Alonso (balra) ezt a hetet a McLaren-istálló fôhadiszállásán töltötte, ezalatt megfigyelte új autójának építését
Fernando Alonso (balra) ezt a hetet a McLaren-istálló fôhadiszállásán töltötte, ezalatt megfigyelte új autójának építését
Fernando Alonso (balra) ezt a hetet a McLaren-istálló fôhadiszállásán töltötte, ezalatt megfigyelte új autójának építését
AFP
Fernando Alonso (balra) ezt a hetet a McLaren-istálló fôhadiszállásán töltötte, ezalatt megfigyelte új autójának építését

Bár még hetven nap van az idénynyitó Ausztrál Nagydíjig, a csapatok számára sokkal hamarabb elkezdődik az új szezon. A felkészülés már tavaly megindult, kollektív teszteken próbálgatták új alkatrészeiket és gumijaikat a csapatok. Az igazi startot azonban az új autók bemutatása és a velük való gyakorlás jelenti, azokkal a pilótákkal, akik a versenyeken is vezetik őket.

A világbajnok Fernando Alonso ugyan egy napra már megkapta a McLaren-Mercedest, ám számottevő munkát még nem végezhetett új csapatával. Kimi Räikkönennek is január elsején lépett életbe a Ferrarival kötött szerződése, ám a finn klasszisnak decemberben még annyi lehetősége sem volt, mint Alonsónak. Már nagyon várja, hogy január második felében a maranellói gép volánja mögé üljön.

Egyelőre az új környezetével ismerkedik.

„Máris nagyon jól érzem magam a Ferrarinál – mondta Räikkönen. – Néhány nap alatt rájöttem, itt sokkal barátságosabb a légkör, mint a McLarennél. Senkit sem érdekel, mit írnak rólam az újságok, Jean Todt remek ember, természetesen viselkedik, a ralis időszakában jól megismerte a finn embereket, nem kell tartanom tőle.”

Az Oxfordból adózási kedvezmények miatt Svájcba költöző Alonso az AS szerint Wokingban is vesz házat, hogy a McLaren főhadiszállásához közel legyen. Ezt a hetet már a délnyugat-londoni gyárban töltötte, elbeszélgetett a mérnökökkel, megfigyelte az új MP4-22-es autó építésének utolsó fázisát, és kipróbálta az istálló egyedi versenyszimulátorát.

A Renault-nál Giancarlo Fisichellának már nincs mit szoknia, az olasz sofőrnek inkább azzal a gondolattal kell megbirkóznia, hogy életében először tényleg világbajnoki címre esélyes csapat élpilótája lett.

„Óriási a nyomás rajtam, nekem kell vezérelnem az istállót – mondta Fisichella. – Egész életemet stresszben éltem végig, nem új az érzés. Tudom, hogy Kovalainen ugyanazt a technikát kapja, mint én, kettőnk közül azonban csak én veszíthetek.”

Flavio Briatore csapatfőnök az istálló üzleti vezetője, ám mert a pilóták és a főszponzor kérdése egyaránt tisztázott, jut ideje másra is. A napokban azt pletykálták, hogy bejelentkezett az árverésre bocsátott Parma labdarúgócsapatért, de ezt cáfolta.

„Ami a sajtóban megjelent, teljesen fals. Sohasem akartam tulajdonrészt szerezni a Parmában, jövőbeli terveimben sem szerepel hasonló” – jelentette ki Briatore.

Végül egy hír a Red Bullról és a Toro Rossóról. Az olasz kiscsapat a Red Bull-istálló tavalyi gépeinek fejlesztett változatát akarja használni (vagy egy az egyben ugyanazt, mint a Red Bull 2007-ben), és bár a többiek polgári perrel fenyegették emiatt, megtalálta a kiskaput. Az ellenfelek amiatt háborognak, hogy a szabályok szerint egy csapat nem adhatja el egy másiknak a kasztniját. Csakhogy a Red Bull autóit nem a Red Bull Racing, hanem egy tőle függetlenként bejegyzett, Red Bull Technologies nevű vállalat gyártja. Ez látná el mindkét istállót autóval, ami így nem szabálytalan.

„Minden csapat a saját szemüvegén keresztül nézi a szabályokat – mondta Gerhard Berger, a Toro Rosso tulajdonosa. – A mi értelmezésünkben a mi utunk járható.”

Hat csapat már tettre kész

A Honda és a Williams bejelentette, mikor és hol leplezi le 2007-es autóját a nagyközönség előtt. A tavalyi Magyar Nagydíjon Jenson Buttonnal diadalmaskodó Honda január végén, a Toyota-motorra váltó Williams február elején tartja meg évnyitó ünnepségét. A leggyorsabb szokás szerint a Toyota lesz, az istálló pénteken a kölni központjában mutatja be a négykerekűt, amellyel nekivág az F1-es évadnak.

Az eddig ismert bemutatók időpontjai és helyszínei
Toyotajanuár 12., Köln
McLarenjanuár 15., Valencia
BMWjanuár 16., Valencia
Renaultjanuár 24., Amszerdam
Hondajanuár 25., Barcelona
Williamsfebruár 2., Grove
Legfrissebb hírek

Udvardy Panna nem jutott elődöntőbe a jászvásári tenisztornán

Tenisz
8 perce

Bölöni László, Détári Lajos, Golovin Vlagyimir, Berkesi Judit és Csisztu Zsuzsa is a Tusványoson

Egyéb egyéni
37 perce

Elhalasztotta a Camp Nouba való visszatérést a Barcelona – hivatalos

Spanyol labdarúgás
58 perce

Bognár Erika megnyerte a Polyák Imre–Varga János-emlékversenyt!

Birkózás
1 órája

„Fekete párduc” – nézze meg a rajzfilmet, amely bemutatja Grosics Gyula berobbanását a felnőtt labdarúgásba!

Magyar válogatott
1 órája

Bondár Anna drámai csatában legyőzte az első kiemeltet, és már elődöntős Hamburgban

Tenisz
1 órája

Atlétika: Tóth Anna U23-as Eb-ezüstérmes 100 méteres gátfutásban

Utánpótlássport
1 órája

Kosár: a pécsiek irányítópárosa az U16-os Eb-n is letenné a névjegyét

Utánpótlássport
1 órája
Ezek is érdekelhetik