Alonso korai tesztje

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2006.12.16. 00:10
Címkék
Fernando Alonso pénteken Jerezben új csapata színeiben kipróbálhatta a McLaren-Mercedest.
Fehér ruhában, fehér sisakban körözött Fernando Alonso a felirat nélküli McLaren-Mercedesszel Jerezben
Fehér ruhában, fehér sisakban körözött Fernando Alonso a felirat nélküli McLaren-Mercedesszel Jerezben
Reuters
Fehér ruhában, fehér sisakban körözött Fernando Alonso a felirat nélküli McLaren-Mercedesszel Jerezben
Fehér ruhában, fehér sisakban körözött Fernando Alonso a felirat nélküli McLaren-Mercedesszel Jerezben
Fehér ruhában, fehér sisakban körözött Fernando Alonso a felirat nélküli McLaren-Mercedesszel Jerezben
Reuters
Fehér ruhában, fehér sisakban körözött Fernando Alonso a felirat nélküli McLaren-Mercedesszel Jerezben

A világbajnoki címvédő 95 kört tett meg, és harmadikként végzett csapattársa, Lewis Hamilton és Heikki Kovalainen mögött.
Fernando Alonsónak hosszas tárgyalások után sikerült elérnie, hogy még az idén tesztelhesse új csapata autóját, a McLaren-Mercedest. A Renault-val december 31-ig szerződésben álló, kétszeres világbajnok pilóta Jerezben az idei kollektív tréningek utolsó napján ült be a feliratok nélküli „ezüstnyílba”.
„Fernando személyesen kért meg, hogy egy napra engedjük el, hadd szokja az új környezetét és új autóját – mondta Flavio Briatore, aki napokkal ezelőtt elképzelhetetlennek tartotta, hogy elengedje sofőrjét. – Jóban vagyunk, az a legkevesebb, hogy elengedtük.”

Elhunyt Clay Regazzoni

A korábbi legendás Formula–1-es pilóta, Clay Regazzoni pénteken életét vesztette egy közúti balesetben. A 67 éves svájci pilóta Voyagere kamionnak ütközött Parma közelében. Regazzoni a Ferrari színeiben az 1970-es Holland Nagydíjon mutatkozott be a világbajnoki sorozatban. Pályafutása során ötször indult a pole pozícióból, öt világbajnoki futamot nyert meg, egyszer volt második (1974), egyszer pedig harmadik az összetett pontversenyben (1970). Pályafutásának Long Beachben súlyos baleset vetett véget: fékprobléma miatt nem tudott megállni a leghosszabb egyenes szakasz végén, és frontálisan falnak ütközött. Gerincsérülést szenvedett, tolókocsiba került, ám ezután sem hagyott fel az autósporttal: speciálisan a számára kialakított autóval rajtolt a világ legnehezebb terepraliversenyén, a Dakar-ralin.
Alonso még mindenképpen ki akarta próbálni az idei McLaren-Mercedest, mielőtt januárban átül a hibrid autóba, majd a 2007-es MP4-22-esbe. A spanyol sofőr hófehér kezeslábasban és bukósisakban kezdte el a munkát, akárcsak Michael Schumacher 1996 őszén Estorilban, amikor a Benettontól a Ferrarihoz szerződött.
A McLaren garázsa körül fokozott biztonsági intézkedéseket tettek. Távolról elkerítették a területüket, a fotósoknak nem engedték, hogy közelről fotózzák a címvédőt. Alonso először dolgozott új csapattársával, a nemcsak a McLarennél, hanem az egész F1-ben újonc Lewis Hamiltonnal.

Miközben Alonsót a széltől is óvták, Hamilton szép csendben megfutotta a nap legjobb idejét. A spanyol világbajnok sem maradt el sokkal tőle: 95 kört teljesített (öttel kevesebbet, mint csapattársa), és 25 századmásodperccel volt lassúbb. Elsőre nem is rossz!

Búcsúzás is volt Jerezben, a Toyota elköszönt a Formula–1-nek 12 évnyi tesztelés és versenyzés után hátat fordító Olivier Panistól. Az 1996-os Monacói Nagydíjat megnyerő pilóta egy jerezi aszfaltdarabot kapott ajándékba. Még mielőtt azt hinnénk, hogy a világ legnagyobb autógyára skót volt a franciával, jelezzük: a 2005-ös Francia GP-n magát az F1-es autót kapta meg a kölniektől.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik