Mika Häkkinen Barcelonában újra beült egy McLaren-Mercedesbe. Senkit sem tudott megelőzni a 18 tagú mezőnyből, mégis ő volt a tesztnap főszereplője.
A McLaren-istálló története során másodszor szerződtetett többszörös világbajnokot Fernando Alonso személyében (az első Niki Lauda volt, még 1982-ben), de nem elég neki a spanyol. Egy másik duplázót is megnyert magának, hacsak tesztelésre is: Mika Häkkinen csütörtökön a 2001-es Japán Nagydíj óta először vezetett Formula–1-es autót teljes erőbedobással.„Ez nem szórakozás, minden percét komolyan veszem – mondta Mika Häkkinen Barcelonában. – Viccből nem lehet ilyen autót vezetni. Elhiszem, hogy tudok segíteni a csapatnak abban, hogy a lehető legjobban sikerüljön az új autó, és hogy megismerjék az új Bridgestone gumik tulajdonságait.”A McLaren 1998-as és 1999-es világbajnoka 79 kört tett meg, az éllovas Luca Badoertől három, a McLaren által versenyzőnek szerződtetett Lewis Hamiltontól 2.3 másodperccel kapott ki. A 18 tagú mezőnyben utolsóként zárt, a két Toro Rosso és Anthony Davidson Super Agurija is megelőzte. Több tesztelésről egyelőre nincs szó, a 38 éves finn versenyeztetése pedig továbbra is elképzelhetetlennek tűnik. Fernando Alonso renault-s szerződése miatt januárig semmiképpen sem állhat a McLaren rendelkezésére, ezért Pedro de la Rosa és Hamilton mellé kellett egy olyan autós, akiben megbíznak a mérnökök. Häkkinen a jövőben is a német túraautó-bajnokságban szerepel, a DTM mellett legfeljebb tanácsadóként számíthatnak rá.Az F1 ezekben az években teljes vérfrissítésen esik át, Häkkinennek ezért sem juthat sok szerep. A jövő Alonsóé, Hamiltoné és a többi fiatalé, és ezt nem a csütörtöki 18. helyezés és a három másodperces hátrány mondatja velünk, hanem amivel Häkkinen évekkel ezelőtt érvelt a visszatérés ellen: „Az érzékek és az izmok tompulnak, az ember szeme és reflexei jobbak nem lesznek, csak rosszabbodnak. A Formula–1-ben pedig a legkifinomultabb műszerek és a legfittebb ember kell a sikerhez.”