Flavio Briatore és a Renault a nyáron ígéretet tett arra, hogy közlik, együtt maradnak-e az idény után. Ám semmi sem történt, azaz vélhetően nem született meg az egyezség. Egymásnak ellentmondó nyilatkozatok jelennek meg, az ügy már-már olyan izgalmas, mint Michael Schumacher jövőjének kérdése.
Az ígéretek ellenére egyelôre kérdéses, hogy Flavio Briatore a Formula?1-ben dolgozik-e tovább
Az ígéretek ellenére egyelôre kérdéses, hogy Flavio Briatore a Formula?1-ben dolgozik-e tovább
Noha a nyáron időről időre megígérte a Renault-istálló, hogy nyilvánosságra hozza csapatfőnöke, Flavio Briatore jövőjéről szóló határozatát, ez máig nem történt meg. Az olasz életművész hallgat, legalábbis csak olyan helyeken jelenik meg nyilatkozat tőle a jövőjéről, amelyek nem számítanak mértékadó forrásnak.
Az elmúlt napokban például a német Hello! magazin és a brit Guardian szinte egyszerre közölt egy-egy interjút. Előbbi, amely a könnyű bulvárlapok közé tartozik, a következő idézetet adta Briatorétól: „Nem jövök vissza a Formula–1-be jövőre. Nagyon fárasztó folyton úton lenni, főleg úgy, hogy már elértem a céljaimat.” A tekintélyes Guardian viszont ezt közölte az olasztól: „A Renault csapatfőnöke maradok, Giancarlo Fisichella mellett Heikki Kovalainen, a finnek új reménysége lesz a pilótánk.”
A Hello! interjúját azonnal elkezdte boncolgatni a Bild, amely arra a következtetésre jutott, hogy Pat Symonds, a csapat jelenlegi műszaki vezetője lesz az új istállófőnök. A Renault már reagált a német spekulációkra, hivatalos nyilatkozatban közölte, hogy félreértelmezték Briatore szavait. „A Formula–1 nehéz életviteléről beszélt, a szerző magától bővíthette ki a mondatait” – közölte a Renault sajtófönöke. Mindenesetre érdekes kérdés, hogy az F1 életstílusáról szóló nyilatkozatban Briatore miért is árulta volna el jövőbeli terveit.
Egyesek szerint nem is rajta múlik, hogyan dönt. Az előző elnökkel, Patrick Faure-ral kötött szerződése az idény végén lejár, de már új elnök van, Alain Dassas személyében. A gond nem is vele van, hanem Carlos Ghosn Renault-vezér új felfedezettjével, Brian Rall-lal, akinek az a feladata, hogy felügyelje és hatékonyabbá tegye a csapat munkáját. Rall és Briatore teljesen más nézeteket képvisel a jövőt illetően, ami nem teszi könnyebbé a csapatfőnök feladatát, hiszen korlátozzák a döntési jogában.
A hírek szerint Ricardo Zonta és Nelson Angelo Piquet lesz jövőre a tesztpilóta. Egyik sem Briatore kiszemeltje, azaz a menedzserként is tevékenykedő olasz kezéből kicsúszni látszik az irányítás. A másik, ami Briatore távozása mellett szól, a nyári vesedaganata, amelyet csak óriási szerencsével találtak meg nála egy rutinvizsgálat során. Briatore elárulta, megérintette a halál szele, újraértékelte az életét, amelyben már nem a Formula–1 a legfontosabb. Ha mégis a maradás mellett dönt, a Renault vélhetően nem löki el magától, hiszen a kilencvenes években a Benettonból, most pedig a Renault-ból csinált nyerő csapatot, erre pedig nagyon kevesen képesek a Formula–1-ben. Ám ha szakít a franciákkal, kérdés marad, hogy a Formula–1-nek is búcsút int-e.
Akár a Ferrarinál is kiköthet, hiszen Jean Todt, a Scuderia jelenlegi istállófőnöke még nem döntötte el, folytatja-e. A Toyotánál sincs elég markáns, F1-es szaktekintélynek számító csapatfőnök, a McLarennél Ron Dennis is azt nyilatkozta a minap, hogy legkésőbb öt év múlva elhagyja az F1-et. Sokan Bernie Ecclestone lehetséges utódjaként tekintenek Briatoréra, de a minap maga Ecclestone mondta, nem hiszi, hogy bárki is átveheti tőle a stafétát egy személyben, az F1 gazdasági vezetését a távozása után nem egy, hanem több ember veszi a kezébe. De ez is csak azután történik meg, ha valamelyik pálya paddockjából a koporsójában viszik ki.
Briatore, aki a nyolcvanas években úgy érkezett a Formula–1-be, hogy fogalma sem volt az egész szakágról, 57 éves, de nem mondhatja el magáról, hogy az F1-nek szentelte az életét. A francia L'Équipe szerint mindenesetre még két évvel hosszabbít, idényenként hárommillió eurót kap majd. Bár Briatorét már biztosan nem a pénz hajtja, inkább higgyünk a francia sportnapilapnak, mint a Hello! magazinnak.