Jenson Button az augusztus 6-i Magyar Nagydíjon 86 tagúra bővítette az F1-es futamgyőzelmet arató versenyzők számát, az idén Michael Schumacher és a Renault-pilóták mellett csak ő tudott diadalmaskodni. Vetélytársaihoz hasonlóan azóta kipihente magát, és Isztambulban újult erővel vág neki következő feladatának.
Mirkó István
Jenson Button szerint az isztambuli pálya is fekszik az autójának, úgyhogy talán ott a magyar viadalhoz hasonlóan sikeres lehet
Mirkó István
Jenson Button szerint az isztambuli pálya is fekszik az autójának, úgyhogy talán ott a magyar viadalhoz hasonlóan sikeres lehet
Már több mint két hét eltelt a Magyar Nagydíj óta, a Hungaroringen diadalmaskodó Jenson Buttonnak bőven volt ideje arra, hogy megünnepelje pályafutása első győzelmét. A brit sajtó is hosszasan elemezgethette a sikert, és a Magyar GP helyszíne már-már misztikussá vált a szigetországiak számára. Visszaemlékeztek, hogy a 112 sikertelen verseny után győző Buttonnál csak Rubens Barrichello és Jarno Trulli várt tovább első győzelmére, amely ugyanúgy a Hungaroringen született meg, mint Damon Hill első sikere 1993-ban vagy Nigel Mansell világbajnokká koronázása 1992-ben. A tekintélyes Autosport magazin a szokásos piros címszalagja helyett zölddel jelent meg, ezt a gesztust csak a legnagyobb brit sikerek alkalmával teszi.
Button a szponzori rendezvények miatt alig több mint egy hetet kapott az ünneplésre, de alaposan kihasználta az idejét. „Nagyon megünnepeltem a sikert, és még pihenni is bőven volt időm – mondta Jenson Button. – Bár úgy tűnik, mintha tegnap lett volna a futam, az azóta eltelt idő alatt kiéheztem a versenyzésre. Az előző hetekben történtekre életem végéig emlékezni fogok, de már a Török Nagydíj jár a fejemben. A Hungaroringen nőtt a motivációnk, mert bár addig sem vontuk kétségbe a képességeinket, a tudat, hogy a győztesek közé tartozunk, felemelő. A következő futamokon vélhetően ismét gyengélkedünk, de az isztambuli pálya fekszik a kocsinknak, úgy vélem, ott jó esélyekkel indulunk.”
A Honda, amely a hatvanas évek óta először nyert gyári csapatával nagydíjat (összességében a harmadikat), eredetileg a Török Nagydíjra tervezte az áttörést. Isztambulba új aerodinamikai elemekkel és olyan megoldásokkal érkezik, amelyekkel az istálló szerint a Renault és a Ferrari szintjén versenyezhet. Előzetes terveik szerint gyenge rajtrendszerüket is sikerül helyrepofozniuk, most már bármilyen körülmények között felvehetik a versenyt Fernando Alonsóval vagy Michael Schumacherrel.
Szavazás
Ahogy az a rövidebb-hoszszabb szünetek után lenni szokott, a kipihent versenyzők duzzadnak az önbizalomtól, Button mellett a Renault, a Ferrari és a McLaren pilótái is jó esélyt látnak a győzelem megszerzésére. A vb-éllovas franciáknál a címvédő Alonso mellett Giancarlo Fisichella is feltöltődött, az olasz a jachtján pihent a családjával.
A Renault vezetősége eközben az ellensúlyos lengéscsillapító szabályosságát eldöntő tárgyalásra készült, és kedden meg is jelent a párizsi fellebviteli bíróságon. Az FIA a Renault sikereit részben megalapozó eszköz betiltását, a Renault az ellenkezőjét akarja elérni, a döntést szerdán hozzák nyilvánosságra. Ha az FIA nyer, és a Renault-kból végleg kikerül a speciális lengéscsillapító, a Magyar Nagydíjon és a tavalyi Török GP-n egyaránt remeklő McLaren és a nyár első felében győzelmet győzelemre halmozó Ferrari küzdhet meg a győzelemért. De Buttonra is figyelni kell, hiszen már tudja, hogyan kell nyerni. ---- E ---- K