A Renault mindent megtesz a bombaformába lendülő Ferrari legyőzéséért, még a McLarennel is összeáll a gyorsabb fejlesztések érdekében.
Annak ellenére, hogy minden a Ferrari győzelmét ígéri a hét végi Magyar Nagydíjon, a Renault vezetősége nem adta fel a reményt, hogy még a hungaroringi futamot követő nyári szünet előtt visszavág a Scuderiának az elmúlt három futamon elszenvedett vereségéért. Amint arról keddi számunkban beszámoltunk, a Nemzetközi Automobil-szövetség engedélyezte a Renault-nak a nagy port kavaró speciális lengéscsillapítója használatát. Ezenkívül azonban más módszerekhez is folyamodik a francia gárda: visszaszereli autójába a Német Nagydíjon lecserélt hátsó felfüggesztését, és szoros munkakapcsolatot kezdeményez a McLarennel a Michelin gumik jobb kihasználásáról.A mozgó ellensúlyokra alapozott lengéscsillapítók – amelynek működését ábránkon mutatjuk be – hatásfokát vitatják, még a Renault-n belül is megoszlanak a vélemények arról, mekkora szerepe van a csapat visszaesésében az eszköznek. Mindenesetre az, hogy ennyire erőltetik a Magyar GP-n való használatát, azt sugallja, roppant fontos a Renault számára.A francia istálló nem fogja vissza magát, ahhoz képest, hogy csupán egy hét van a Német és a Magyar GP között, jelentős változtatásokat hajt végre az autóján. Pat Symonds, a Renault technikai igazgatója elárulta, az egyik ilyen a hátsó kerékfelfüggesztés kicserélése lesz.„Hockenheimben új felfüggesztést használtunk, de mivel túl gyorsan elmállottak a hátsó gumijaink, a Hungaroringen inkább visszatérünk a régire – mondta Symonds. – Túl keveset teszteltük a hátsó felfüggesztést, még többször ki kell próbálnunk, mielőtt ismét élesben bevetjük.”Symonds az aerodinamikai elemekről kedvezően nyilatkozott, a nagy eredményt a Hungaroringtől várja.A gumik is nagy fejtörést okoznak a Renault-nak, és a Michelin hamar felismerte, hogy ha a világbajnokságban a legjobban álló csapatának továbbra is versenyképes gumikat akar szállítani, együttműködést kell elérnie a partnerei között. A McLaren máris jelezte, hogy szívesen öszszefog a Renault-val.„A McLaren felismerte, hogy a Michelinnel és a Renault-val közös cél élteti, ez pedig a Ferrari legyőzése – mondta Martin Whitmarsh, a McLaren ügyvezetője. – A Scuderia felemelkedőben van, ezt a folyamatot pedig csak együtt tudjuk megállítani. Már egy ideje első felfüggesztést használunk, amelyet a Német Nagydíjon a Renault is kipróbált, és együtt igyekszünk tökéletesíteni az eszközt.”Azaz a McLaren meg szeretné mutatni a Renault-nak, hogyan lehet gyorsan menni az ellensúlyos lengéscsillapítók nélkül. Ez elsősorban a Török Nagydíjtól kezdve lehet érdekes, ha az FIA végleg betiltja a felfüggesztés speciális kiegészítőjét.Az F1 utolsó, gumiháborús idénye tehát a vártnál nagyobb csatát hoz majd, a michelinesek ugyanis összefognak a bridgestone-osok ellen. A japán gyár számára ez nem újdonság, John Howett, a Toyota F1-es csapatának elnöke ugyanis az idei autó valenciennes-i bemutatóján már elmondta lapunknak, hogy „a Bridgestone szoros kapcsolatot tart a csapataival, amelyek gyakran összeülnek, és megtárgyalják a gumikról alkotott nézeteiket, tapasztalataikat. Így lehet a leggyorsabb fejlődést elérni.”