A hétszeres világbajnok Michael Schumacher idei ötödik, pályafutása 89. győzelmével 11 pontra csökkentette összetettbeli hátrányát Fernando Alonsóval szemben. A kettős győzelmet arató Ferrari a konstruktőrök versengését tekintve mindössze tízpontos hátránnyal érkezik a hét végi Magyar Nagydíjra.
EPA
Michael Schumacher (jobbra) és Felipe Massa révén kettôs Ferrari-siker született
EPA
Michael Schumacher (jobbra) és Felipe Massa révén kettôs Ferrari-siker született
Beigazolódott a papírforma a Német Nagydíjon, amint az a rajtrács kialakulásakor várható volt, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher nyerte meg a hockenheimi futamot. A Renault nem támadt fel, folytatta gyengélkedését, aminek következtében Fernando Alonso csak az ötödik lett, és újabb hat pontot veszített előnyéből. A Kanadai Nagydíjat követő, idei legnagyobb különbség 25 pont volt a két vb-aspiráns között, Schumi azonban három versenyen 14 pontot faragott le hátrányából, úgyhogy a Magyar Nagydíj előtt már csak 11 ponttal van lemaradva.
Ez ugyan azt jelenti, hogy történjék bármi Mogyoródon, Alonso marad a vb-éllovas, ám a Magyar GP után még öt futam lesz hátra a világbajnokságból, és ha a Ferrari így folytatja, visszaveszi a Renault-tól a tavaly elveszített világbajnoki trófeákat.
Nem kell mást tennie, mint amit Hockenheimben láttunk tőle: végig kell mennie a versenyen. Teljesítményben ugyanis olyan nagy fölényre tett szert az elmúlt egy hónapban, mint amilyet két vagy négy évvel ezelőtt láthattunk tőle. Megbízhatóságban is szenzációs a Scuderia, amelyről most már bizton állítható, hogy visszatalált a helyes útra. Elképesztően könnyedén aratott kettős győzelmet, és ugyanezt várhatjuk tőle a Hungaroringen is, ahol hasonló esetben a konstruktőr-világbajnokságban átveheti a vezetést a Renault-tól.
„Hihetetlen, mennyire jó volt az autó – mondta Schumacher a célba érkezés után. – A futam előtti teszten mindent tökéletesre finomítottunk, ennek ellenére nem számítottunk rá, hogy ennyivel jobbak leszünk ellenfeleinknél. Az idény lehető legjobb szakaszában kaptuk el a fonalat, nagyon gyorsan csökkentjük a hátrányunkat. Ezt folytatnunk kell a Hungaroringen, ahol tavaly is nagyon erősek voltunk, pedig az akkori autónkat össze sem lehet hasonlítani a mostanival.”
Massa és Fisichella feláldozza magát
A német pilóta a nagydíj vége felé már csak a Midland-Toyotáknál volt gyorsabb, még öccse, Ralf is visszavette tőle a körhátrányát. A győzelmét persze cseppet sem kellett féltenie, hiszen Felipe Massa feladata az ő segítése, és eszébe sem juthatott, hogy megelőzze. A Ferrarinál évek óta tapasztalhattuk, hogy akkor is alárendelték a második pilótát Schuminak, amikor arra a legkevésbé sem volt szükség, úgyhogy nem meglepő, hogy most, amikor tényleg fontos, Massa hátvédet játszik. A leglátványosabb eset az első boxkiállások után történt, amikor Schumi visszajött a pályára, és Massa lendületből elmehetett volna mellette. Csakhogy inkább beállt társa mögé, nem úgy, mint körökkel később Ralf Schumi bekapcsolódásakor, amikor hasonló helyzetben elhúzott a toyotás mellett.
Szavazás
Ez azonban teljességgel érthető, és nem minősül csapatutasításnak, hiszen Massa elsősorban az ütközést akarta elkerülni társával. Ha pedig már csapaton belüli segítségnyújtásról beszélünk, ez a Renault-nál látványosabb volt, Giancarlo Fisichellát ugyanis annak ellenére szorította Alonso mögé az istálló, hogy az olasz sokkal gyorsabb volt a spanyolnál. A végén még Fisicónak kellett védenie a címvédőt Trullitól. Mindenesetre a Ferrari és a Renault is minden eszközzel arra törekszik, hogy vezérpilótája a lehető legtöbb pontot szerezze meg a versenyeken, és ennek érdekében a társat fel kell áldozni. Ám amíg a Ferrarinál a győzelem a legjobb eredmény, addig a Renault-nál jelenleg más együttesek egyes pilótáinak megelőzését sem vehetik biztosra.
Ha a McLaren, a Toyota és a Honda hosszú távon a Ferrari és a Renault közé kerül, nem lehet kérdéses a Scuderia tarolása. A hét végén a Hungaroringen okosabbak leszünk, megtudjuk, mennyire tartós a francia gyár gyengélkedése. A lengéscsillapítói nélkül mindenesetre fogatlan oroszlánnak tűnik a dobogóról 17 verseny után először leszoruló Renault. Ehhez hasonló visszaesést a BMW esetében láthattunk – miután a müncheniek hátsó légterelőjét és az autó orrára szerelt tornyokat betiltották.
A címvédő bízik a feltámadásban
Alonso a verseny végén ritka hibát követett el, a stadion bejáratánál kis híján a gumifalba csapta autóját. „Azt hittem, utol tudom érni Buttont, de az ijesztő eset után inkább visszafogtam magam. A gumijainkat nem tudjuk megfelelően használni, ezen változtatnunk kell. Az ötödik hely a legjobb, amit elérhettünk” – mondta Alonso, aki 12 verseny után először egyetlen kört sem töltött az élen.
A Ferrarinak is kellett már módosítania az első és hátsó légterelőjét, a Scuderia is elveszítette a lengéscsillapítóját, de az F248 annyira jól működik, hogy ha ez nem változik, Schumacher megfogadhatja Willi Weber menedzser tanácsát. A német ügynöke ugyanis azt szeretné, ha a pilóta a csúcson hagyná abba pályafutását. „Nem csupán a menedzsere vagyok, a barátja is. A tanácsomat kérte, és azt mondtam, ha megnyeri a vébét, hagyja abba, mert feljebb úgysem juthat. Ha folytatja, és esetleg visszaesik, keserű szájízzel fog távozni, és azt sohasem bocsátja meg magának” – mondta Weber.
Reuters
Michael Schumacher Ferrarija hátulról ? a Német Nagydíj jelentôs részében a mezôny tagjai csak ezt láthatták
Tarolnak a volt F1-esek
Zsinórban a negyedik GP2-es versenyt nyerte meg olyan versenyző, aki már indult Formula–1-es futamon. A sorozatot Timo Glock kezdte még az első magny-cours-i viadalon, Giorgio Pantano és Gianmaria Bruni egy-egy sikere után pedig ismét a német diadalmaskodott. Az egykori Jordan-tartalékpilóta a Renault által felkarolt José Maria Lópezt üldözte a verseny nagy részében, és az utolsó körben előzte meg a múlt héten még egy F1-es Renault-t tesztelő argentint. López így sem kesereghetett, hiszen pénteki edzésbalesete miatt kérdésessé vált az indulása, és csak az orvosok jóindulatának köszönhette, hogy egyáltalán elrajtolhatott. A pontversenyben vezető Lewis Hamilton a hetedik helyről felkapaszkodott a harmadikra, és 26 pontra növelte előnyét az elrajtolni sem tudó Nelson Angelo Piquet előtt.
GP2, 15. FUTAM, HOCKENHEIM 27 kör (123.498 km): 1. Timo Glock (német, iSport) 38:36.598 (átlag: 191.916 km/óra), 2. López (argentin, Super Nova) 1.322 mp h., 3. Hamilton (brit, ART) 12.610 mp h. A pontverseny élcsoportja: 1. Hamilton 82 pont, 2. Piquet (brazil, Piquet) 56, 3. Prémat (francia, ART) 49
Körről körre Rajt. A pole-ból induló Räikkönen megőrizte pozícióját, mögötte a M. Schumacher, Massa sorrend is megmaradt. A Renault-k lerajtolták a Hondákat, Fisichellát megelőzte Alonso, aki később visszaesett a hatodik helyre. 1. kör: R. Schumacher Coultharddal, Villeneuve Heidfelddel koccant (DC kivételével mindannyian a boxba hajtottak), Rosberg kicsúszott. 2. kör: Button visszavette a negyedik helyet Fisichellától.
Első boxkiállások: Räikkönen a 10., Button a 16., Massa és Fisichella a 19., M. Schumacher és Alonso a 20., Klien a 25., Webber és Trulli a 28. körben. Räikkönen boxkiállásánál a jobb hátsó kerékkel bajlódtak a szerelők, a finn tíz másodpercet veszített. 18. kör: Barrichello kiállt. 31. kör: Villeneuve kicsúszott a célegyenes előtti kanyarban. Második boxkiállások: Räikkönen a 28., Fisichella a 40., Button a 41., Alonso a 43., Massa a 44., M. Schumacher a 45., Klien a 47., Webber a 48., Trulli az 51. körben. 43. kör: Trulli megelőzte Klient.
Harmadik boxkiállás: Räikkönen az 55. körben. A finn a harmadikról a negyedik helyre esett vissza, Button mögé. 58. kör: Räikkönen megelőzte Buttont. 59. kör: Webber motorhiba miatt kiesett az ötödik helyről. 61. kör: Az ötödik helyezett Alonso a stadion bejáratánál kisodródott a pályáról, de visszajött Fisichella és Trulli elé. 67. kör: M. Schumacher Massa kíséretében megnyerte a Német Nagydíjat.
---- A nagy vesztes: Mark Webber
Az ausztrál pilóta a 11. helyről rajtolt, és az első körben rögtön feljött a nyolcadik pozícióba. A Renault-k gyengélkedését és a többiekhez viszonyítva későn megtett boxlátogatását kihasználva a verseny első harmadának végén harmadik is volt. Végül aztán Räikkönen és Button mögött az ötödik helye már biztosnak tűnt, amikor közbejött a szokásos Cosworth-motorhiba, és Webbernek fel kellett adnia a biztos pontszerzéssel kecsegtető viadalt. ---- A verseny hőse: Jarno Trulli
A szombati motorcseréje miatt a mezőny utolsó előtti sorába száműzött olasz a verseny során csapattársával, Ralf Schumacherrel együtt tökéletesen demonstrálta a Toyota versenyképességét. Fokozatosan küzdötte fel magát egészen a hetedik helyig, és nem sokon múlt, hogy a végén a Renault-pilótákon is átverekedje magát. Trullinál csak a két ferraris, Räikkönen és Ralf Schumi ment gyorsabb kört, rovatunkban a két pont megszerzése döntött Trulli mellett csapattársával szemben.