Unalom Magny -Cours-ban

Izsányi SzabolcsIzsányi Szabolcs
Vágólapra másolva!
2006.07.18. 00:01
Címkék
Nem volt jó sajtója a Francia Nagydíjnak, amely egyrészt unalmasan alakult, másfelől Michael Schumacher magabiztos teljesítménye felidézte a 2002-es és a 2004-es dominanciáját, amely miatt sokan kiábrándultak az F1-ből.
A McLaren-Mercedes szerelôi sem rágták le a körmüket izgalmukban
A McLaren-Mercedes szerelôi sem rágták le a körmüket izgalmukban
A McLaren-Mercedes szerelôi sem rágták le a körmüket izgalmukban
A McLaren-Mercedes szerelôi sem rágták le a körmüket izgalmukban
A McLaren-Mercedes szerelôi sem rágták le a körmüket izgalmukban
A McLaren-Mercedes szerelôi sem rágták le a körmüket izgalmukban

A Red Bull-istálló keserű szájízzel utazott Franciaországba, ahol az energiaitalának forgalmazását betiltották a magas koffeintartalma miatt. Egy évvel ezelőtt már óriási felháborodást keltett a versenyt megelőző sajtóközleményével, amely a szokásos, a pilóták nyilatkozatait tartalmazó sorok helyett a helyszín és az ország pocskondiázását foglalta magába.

Az idén sem történt másképp, ezúttal gúnyos bocsánatkérő levél jelent meg, amelyben olyan tények miatt esedezett ironikusan bocsánatért, amelyek kellemetlenek a franciáknak. Sajnálatát fejezte ki amiatt is, hogy nem a Paul Ricard-versenypályán van a Francia GP, a versenyt követően pedig az internetes honlapján a Formula–1 fekete napjának nevezte a vasárnapot, amikor „az unalmas magny-cours-i versenypályán való körözéssel a sárba tiporták a sportágban szereplők becsületét”.

A pontzónában alig volt előzés

Azon, hogy unalmas volt a verseny, nemigen lehet vitatkozni, a rajt után nem volt kérdéses, hogy Michael Schumacheré lesz a győzelem, mögötte ugyan még jót csatázhatott volna Fernando Alonso és Felipe Massa, de az ő párharcuk a boxutcában eldőlt, és Massának a végén nem volt ereje ahhoz, hogy támadja a címvédőt. Hátrébb Kimi Räikkönen ugyan megelőzte Jarno Trullit, de ez akkor történt, amikor az olasznak már elromlott a fékje, és nem tudott ellenállni. A pontzónában Pedro de la Rosa az elején még lelkesen támadta Mark Webbert, de végül a boxkiállások során tudott csak elé kerülni. Az egyetlen versenyképes manőver a spanyolé lett, a vége felé Nick Heidfeldet utasította maga mögé, hogy megszerezze a hetedik helyet.

Hátrébb ugyan akadtak szép jelenetek, de a közönség azt szereti, ha elöl, az élbolyban is nagy a harc a pozíciókért. Mint ahogy egy brit cikkben állt, a futamnak az volt az egyetlen előnye, hogy utána szorosabbá vált a vb-pontverseny (Schumi 19-ről 17 pontosra csökkentette a hátrányát). A jelenlegi Formula–1-es szabályok látványos előzésekre nemigen adnak lehetőséget, ha egy autó közvetlenül egy másik mögött halad, elveszíti a tapadását, és a gyors kanyarokban szinte irányíthatatlanná válik. Előzni tehát nem nagyon lehet, az izgalmat a műszaki vagy egyéni hibák szolgáltathatják.

Az Alonso-fölény még újdonságként hat

Az újdonság is figyelemfelkeltő lehet, ha például olyan ember kerül az élre, akit nem szoktunk meg ott. A világsajtó ezért Alonso győzelmeinél nem is beszél unalomról, csak arról, mennyire zseniális a spanyol. Ám most, hogy az elmúlt két futamon magabiztos győzelmet aratott Michael Schumacher, ismét erőre kaptak az elégedetlenkedők. Pedig Alonso győzelmeinek többsége is úgy születik, hogy alig történik valami a versenyen. Ám amíg a spanyol tavaly került a csúcsra, Schumi már 12 éve ott van, ráadásul 2000-től 2004-ig zsinórban öt vb-címet nyert meg.

A 2002-es és a 2004-es idény, amelyen tarolt a német, még olyan mélyen él az emberek emlékezetében, hogy egy-egy győzelme láttán megijednek. Tartanak tőle, hogy újrakezdődik a dominanciája, amelynek hatására rengeteg rajongó elfordult a sportágtól. Emiatt a legkevésbé sem lehet Schumachert hibáztatni, ő és csapata csak a feladatát oldotta meg, méghozzá tökéletesen – a hibát a vetélytársak követték el, mert engedték, hogy elhúzzon.

Csak a véletlenek dobják fel a viadalt

Az FIA már évek óta dolgozik azon, hogy érdekesebbé tegye a Formula–1-et, de az eddigi szabálymódosítások nem használtak. A kerékcsere betiltása és az egykörös időmérő olykor képes volt arra, hogy felkavarja az állóvizet. Tavaly Räikkönen nürburgringi utolsó körös, gumihiba okozta kiesése vagy a Japán Nagydíj, amely a két vb-menő hátulról történő felzárkózása miatt marad örök klasszikus, már emlékeztetett arra, mit várnának el a Formula–1-től. A másik, ami fel tud dobni egy futamot, az eső. Csakhogy régen rossz, ha ekkora véletlenek kellenek az izgalmas futamokhoz.

Talán sikerül olyan szabályokat alkotni, amelyek lehetővé teszik, hogy ha valaki gyorsabb az előtte haladónál, ki tudja használni ezt, és ne kelljen a kerékcserékig várnia az előbbre lépéssel. Az FIA az autók képességeit próbálja kiegyensúlyozni annak érdekében, hogy a magny-cours-i futam után is csettinthessenek az F1-es rajongók. Ha sikerül, talán a Red Bull-osok rosszindulatú megjegyzéseit is el tudják kerülni. ---- E ---- &
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik