Michael Schumacher és Felipe Massa Indianapolis után a Renault otthonában is kisajátította az első rajtsort, remek pozícióban van ahhoz, hogy vasárnap megtörje a címvédőt. Fernando Alonso bízik a vasárnapi fordulatban, és nem mondott le a győzelemről.
Reuters
Michael Schumacher (hátul) a délelôtti ijedtsége után a hivatalos idômérôn sebességben és kerék kerék elleni csatában is legyôzte fô vetélytársát, Fernando Alonsót
Reuters
Michael Schumacher (hátul) a délelôtti ijedtsége után a hivatalos idômérôn sebességben és kerék kerék elleni csatában is legyôzte fô vetélytársát, Fernando Alonsót
A Renault vezetőinek rémálmaiban sem fordult elő, hogy a két Ferrari kisajátítsa az első rajtsort Magny-Cours-ban, az istálló és a gumijait az idén utoljára szállító Michelin hazai versenyén. A franciák talán előre beikszelték ezt a nagydíjat, mondván, ha valahol, itt biztos a győzelem. Még az Egyesült Államok Nagydíja után sem nagyon változott meg a véleményük, hiszen az Indianapolisban parádézó Ferrariról azt tartották, ott kivételesen jól megy neki, máshol meg sem tudja közelíteni azt a fölényt.
Csakhogy ugyanezt mondták április végén a San Marinó-i Nagydíj után is, és Michael Schumacher az Imolából merített lendületét kihasználva a következő versenyen, az Európai Nagydíjon is diadalmaskodott. A szombati időmérőt követően pedig úgy tűnik, Schumi ezúttal is át tudta menteni formáját a következő futamra. Ezt pedig a lehető legjobb helyen teszi, hiszen ha nyerni tud vasárnap Franciaországban, megtörheti Fernando Alonsót és a Renault-t, s tovább folytathatja felzárkózását.
Miniverseny megrendelésre?
Alonso és Schumacher szombaton már kóstolgatta egymást, az Egyesült Államok Nagydíjához hasonlóan az időmérő utolsó szakaszának elején kisebb külön csatát vívtak annak érdekében, melyikük haladhat elöl az üzemanyag-égetős fázisban. Mostanában, amikor szinte mindenki a kevés előzést kifogásolja a Formula–1-ben, jót tesz ez a csata, amelyet a pilóták is élveznek. Nem elképzelhetetlen, hogy Bernie Ecclestone kérte meg a vb két élmenőjét, hogy szórakoztassa a közönséget az időmérés egyébként legunalmasabb időszakában.
Szavazás
„Ez volt az időmérés legérdekesebb része – mondta a harmadik helyével egyébként csalódott Fernando Alonso. – Az üzemanyag égetésekor a legjobb elöl haladni, mert az ember a saját tempóját autózhatja.”
„Nagyon érdekes volt, legalább már volt egy kerék kerék elleni csatánk. Kár, hogy ezért nem kapunk pontot” – tette hozzá Michael Schumacher.
A német az időmérő mindhárom periódusában magabiztosan vezetett, egyedül ő tudta legjobb idejét mindháromszor 1:16 perc alá vinni. Pályafutása 68. pole pozíciójának köszönhetően közel került a 88. győzelméhez is, amelynek megszerzésében sokat segíthet neki csapattársa, Felipe Massa, aki az időmérő utolsó pillanataiban happolta el a második rajtkockát Alonso elől.
A vb-pontversenyben 19 ponttal vezető spanyol a balul sikerült indianapolisi futam után már annak is örült, hogy a háromban van, persze boldogsága közel sem volt teljes. Mindenesetre bízik még a győzelemben, azt pedig elmondhatja magáról, hogy az idei eddigi 21 időmérőt, illetve a versenyt követő sajtótájékoztató közül mindössze öttől kellett távol maradnia. ---- A nagycsapatok ezúttal az időmérőig tartalékoltak a puskaporukból – és főleg a gumijukból. A délelőtti szabadedzésen Michael Schumacher 14., Alonso pedig 16. lett, a ferraris csupán öt kört tett meg (a boxban néhány lángcsóva is felbukkant az autója hátulján, de végül nem kellett motort cserélni), Alonso pedig ugyanazzal a készlet abronccsal teljesítette a 16 körét. Az időjárás nem változott meg a péntekihez képest. Annak ellenére, hogy az éjszaka zápor volt Magny-Cours-ban, szombaton is 30-35 fokos hőségben köröztek a pilóták.
A bemelegítés lazaságáról árulkodott az is, hogy a Sauber-BMW-k, Jarno Trulli Toyotája, a Williams-Cosworthok és Jenson Button Hondája alkották az első hat mezőnyét. A tréninget megnyerő Jacques Villeneuve és Button az időmérőn az első 15 percet sem tudta sikeresen teljesíteni, mindketten elszámolták magukat, forgalomba kerültek, és az utolsó hat között ragadtak. Ugyanakkor remekeltek a toyotások, akik a következő rostán sem akadtak fent.
A Toyota ismét megverte a Hondát
A japán rivális Honda, valamint a BMW ugyanakkor elvesztette másik sofőrjét is, Rubens Barrichello és Nick Heidfeld képtelen volt beverekedni magát a legjobb tízbe. A Williams becsületét a második negyedórában kieső Mark Webber csapattársa, Nico Rosberg mentette meg, de hiába végzett összesítésben a kilencedik helyen, szombat reggeli motorcseréje miatt csak a 19. pozícióból rajtolhat.
Elöl az élen álló hármas mögé befért a két Toyota. Jarno Trulli furcsa ritmust vett fel, hiszen a legutóbbi három versenyt is ideszámítva 22., 4., 22., 4. a rajtpozíciója. Ralf Schumacher kiegyensúlyozottabb, nincsenek ekkora ingadozásai, a német az idei legjobb rajthelyével büszkélkedhet. A német mögött a két McLaren-Mercedes közé (Pedro de la Rosa hozza Juan Pablo Montoya átlagát) ékelődött be Giancarlo Fisichella, akinek nincsenek jó esélyei a dobogóra kerülésre, ami cseppet sem jó hír a Renault számára a konstruktőr-vb tekintetében. ---- Ron Dennis, a McLaren csapatvezetője nem zárta ki a lehetőségét annak, hogy Juan Pablo Montoya az idén még versenyezzen a McLaren-istállóban. A meghatározatlan ideig Pedro de la Rosával helyettesített kolumbiait azután függesztették fel a wokingiak, hogy bejelentette: jövőre a NASCAR Nextel-kupában versenyez.
Montoya nincs Franciaországban, Miamiban üdül várandós feleségével, éppen a legutóbbi néhány Formula–1-es verseny fáradalmait próbálja meg kipihenni. A Monacói Nagydíjon megszerzett második helye után a Brit GP-n címvédőként középszerű teljesítményt nyújtva hatodik lett, Kanadában Nico Rosberget kilökte, majd saját autóját is a falnak csapta, hogy aztán az Egyesült Államokban a rajt után egy rossz manőverrel önmagát, Kimi Räikkönent, Nick Heidfeldet, Jenson Buttont és Scott Speedet is megfossza a folytatástól.
Dennis szerint Montoya belefáradt a sok ballépésbe, ráadásul az is bosszantotta, hogy nem kapott ajánlatot 2007-re sem a McLarentől, sem más csapattól. Elhamarkodott döntést hozott, de a szerződése az év végéig a McLarenhez köti, így ha kipihente magát, és esetleg még érdekli az F1, visszavárják az idény későbbi szakaszában.
„Rengeteg ostobaság megjelent a világsajtóban Juan Pablo leváltásáról, ezért szeretném tisztázni, hogy ő még a mi pilótánk, és ha úgy akarjuk, tesztel, vagy versenyez nálunk – mondta Dennis. – Nem csoda, hogy összeroppantották az elmúlt hetek eseményei, szüksége van a kikapcsolódásra. Szeretnénk még F1-es futamon látni az idén.”
Montoya visszahívásáért valószínűleg a szponzorok is lobbiznak, többségük állítólag felháborodott a népszerű versenyző hirtelen kiiktatása miatt.