Helyreállt a Formula–1 tekintélye az Egyesült Államokban, a száguldó cirkusz ugyanis remek előadást tartott a tavaly hoppon maradó indianapolisi közönség előtt. A futamra kilátogatók tulajdonképpen már az első kanyarban megkapták, amiért jöttek, nyolcautós karambol „gondoskodott’’ a látványosságról. A győzelmet, akárcsak tavaly, a Ferrari jegyezte, ráadásul duplán, Michael Schumacher ugyanis Felipe Massa előtt nyert, és hat pontot faragva a hátrányából 19 egységre feljött a vb-pontversenyben vezető, ezúttal csak botladozó Fernando Alonsóra.
Már a rajt előtt is bőven volt beszédtéma a paddockban, a csapatok ugyanis hosszas vita után közös nevezőre jutottak a jövőbeli motorfejlesztésről. A Midlandet, a Renault-t és a Ferrarit is sikerült meggyőzniük a motorfejlesztés 2008-as betiltásának megelőzéséről, és ha megvalósulnak a terveik, csak részlegesen korlátozzák a módosításokat, de már 2007-ben életbe lép az új szabály. A másik téma a jövő évi versenynaptár volt, amelyről egyelőre csak az derült ki, hogy ha 2007-ben ismét lesz Belga GP, akkor az egyik német futam helyére teszik be, azaz megszűnik az Európai Nagydíj. Ha ez igaz, csak az a kérdés, Hockenheimben vagy a Nürburgringen rendezik-e meg a német viadalt.
Amikor az autók felsorakoztak a rajtrácson, az utolsó sorba a motorcserén áteső Vitantonio Liuzzi és az időmérőn a kötelező súlyellenőrzést elmulasztó Nico Rosberg került büntetésből. Előlük Jarno Trulli rajtolhatott volna, de az új kerékfelfüggesztést kapó olasz a boxutca kijáratából várta a startot.
Az indulásnál Massa elhúzott a pole pozíciós Michael Schumacher mellett, a német mögé pedig feljött Alonso. Az érdekes események azonban hátrébb zajlottak, két karambol is történt az első kanyarkombinációban. Az első kanyarban a mezőny végéről induló Klien, Montagny duó akadt össze, míg előrébb a két McLaren-Mercedes ütközött Buttonnal és Heidfelddel. A legrosszabbul a BMW német sofőre járt, ő többszörös bukfenc után a kavicságyban kötött ki. Rajta kívül hatan adták fel azonnal a futamot, a roncsok eltakarítása idején természetesen a biztonsági autó mögött körözött a mezőny.
Az újraindulásnál (amely előtt nyolcadikként a boxutcában leparkoló Button is feladta) az első nyolc Massa, M. Schumacher, Alonso, Fisichella, Barrichello, Villeneuve, R. Schumacher, Rosberg sorrendben haladt, de Ralf Schumi még a célegyenesben megelőzte Villeneuve-öt. A kigyorsításkor újabb koccanás, Szatóé és Monteiróé borzolta a kedélyeket, de ezúttal – annak ellenére, hogy mindketten feladták a versenyt – nem volt szükség a biztonsági autóra.
Elöl a Ferrarik és a Renault-k között is csata alakult ki, de a célegyenesben az első kanyarban lévő szilánkokra figyelmeztető sárga zászlók tilalma miatt az első kilenc körben nem lehetett előzni. A Ferrarik mindenesetre ezalatt elhúztak a két Renault-tól, a francia istálló négykerekűi mögött pedig Barrichello, Ralf Schumi, Villeneuve hármas csata alakult ki.
Fisichella a 15. kör elején aztán megelőzte a vb-éllovast, akit Barrichello kezdett el támadni. Fisico tartani tudta a Ferrarikkal szembeni hét másodperces hátrányát (ami legalábbis jóval lassabban nőtt, mint csapattársáé), elhúzott Alonsótól, aki mögött a 24. körig, Villeneuve motorhiba miatti kieséséig és Barrichello kerékcseréjéig nem változott meg a sorrend.
Az első boxkiállások során M. Schumacher és Massa helyet cserélt, ezzel pedig el is dőlt a viadal, hiszen Schumi utána jobb köröket futott, mint társa, és fokozatosan elhúzott tőle. A győzelme ezután nem forgott veszélyben, biztosan szerezte meg idei harmadik diadalát. Tíz pontot kapott érte, és mivel Alonsót Fisichella után Trulli is megelőzte, a hétszeres világbajnok hat pontot faragott összetettbeli hátrányából.
Alonso ugyanis csak szenvedett a Renault-jával, amely a tavalyi Magyar Nagydíj óta először nem volt versenyképes. Óriási szerencséje volt a spanyolnak, hiszen egyrészt a Honda ismét eltolta Barrichello boxtaktikáját, másfelől Ralf Schumi a verseny hajrájában állt ki előle műszaki hiba miatt. Fisichella a harmadik helyével megmentette a csapat becsületét, miután a második szervizelése után hajszállal megelőzte a boxból rajtoló, egyetlen kiállást beiktató Trullit.
Az egyesült államok NagydíjaA 18 futamos Formula–1-es világbajnokság 10. állomása, Indianapolis
A 73 körös (306.016 km) verseny végeredménye:
1. Michael Schumacher 1:34:35.199 (átlag: 194.117 km/óra) (Ferrari, Bridgestone)
2. Felipe Massa 7.874 mp hátrány (Ferrari, Bridgestone)
3. Giancarlo Fisichella 16.595 mp h. (Renault, Michelin)
4. Trulli (olasz, Toyota, B) 23.604 mp h.
5. Alonso (spanyol, Renault, M) 28.410 mp h.
6. Barrichello (brazil, Honda, M) 36.516 mp h.
7. Coulthard (brit, Red Bull-Ferrari, M) 1 k h.
8. Liuzzi (olasz, Toro Rosso-Cosworth, M) 1 k h.
9. Rosberg (német, Williams-Cosworth, B) 1 k h.
Feladta: Montagny (francia, Super Aguri-Honda, B, tömegkarambol), Klien (osztrák, Red Bull-Ferrari, M, tömegkarambol), Speed (amerikai, Toro Rosso-Cosworth, M, tömegkarambol), Webber (ausztrál, Williams-Cosworth, B, tömegkarambol), Montoya (kolumbiai, McLaren-Mercedes, M, tömegkarambol), Heidfeld (német, Sauber-BMW, M, tömegkarambol), Räikkönen (finn, McLaren-Mercedes, M, tömegkarambol) 0-0, Button (brit, Honda, M, karambol utáni meghibásodás) 3, Szato (japán, Super Aguri-Honda, B, ütközés Monteiróval) 6, Monteiro (portugál, Midland-Toyota, B, karambol utáni meghibásodás) 9, Villeneuve (kanadai, Sauber-BMW, M, motor) 23, Albers (holland, Midland-Toyota, B, műszaki hiba) 37, R. Schumacher (német, Toyota, B, műszaki hiba) 62 megtett kör után
Leggyorsabb kör: M. Schumacher (56. kör) 1:12.719 (átlag: 207.529 km/óra) ----
Jó taktikájával utolérte Ralf SchumitA boxutcából rajtolt el az olasz, aki nagyon leszerepelt az időmérő edzésen. A rajt előtt megjavították a kerékfelfüggesztését, és teletankolták a piros-fehér autót. Trulli így is gyorsabb volt az előtte haladóknál (leszámítva a Ferrarikat és Alonso megelőzése után Fisichellát), és egyetlen boxkiállásával feljött a negyedik helyre. A harmadik sem volt messze, körülbelül fél másodpercen múlt, hogy Fisico mögé jöjjön vissza a második szervizelése után. A tengerentúlra pont nélkül érkező olasz ezzel máris holtversenyben áll csapattársával, a szintén nyolcpontos Ralf Schumacherrel. ----
Társa ölébe hullott a csapat első pontja„Rendkívül jólesik, hogy a csapattársamat és a két Red Bull-Ferrarit is legyőztem az időmérőn, és úgy érzem, a versenyen is jól megyek majd, mindenképpen pontot akarok szerezni” – ezekkel a szavakkal indult el a versenyre az amerikaiak új kedvence, Scott Speed, akinek nagy szerepe van abban, hogy a tavalyi fiaskó után ismét özönlöttek a nézők az indianapolisi pályára. Ám a futama egy kilométeren át sem tartott, belekeveredett ugyanis a rajtkarambolba, és feladta a versenyt. Így hiába győzte le az edzésen Liuzzit, a Toro Rosso idei első pontját az olasz jegyezte, méghozzá Speed hazájában.