A verseny előtti órákban a BMW Sauber istálló volt a középpontban Kanadában, a német-svájci gárda autóiról ugyanis olyan fényképek járták be a boxutcát, amelyeken látható volt a különbség az álló és a nagy sebességgel haladó négykerekű hátsó légterelőinek állása között. Az ellenfelek – elsősorban a Honda – kilátásba helyezték, hogy megóvják a versenyt, ezért a BMW vezetői sürgős vizsgálatot kértek a FIA-tól, amelynek ellenőrei szabályosnak találták a vezetőszárnyat.
A rajtrács megváltozott az indulás előtt, a Red Bull-istálló ugyanis kicserélte a motort Coulthard autójában. A skót így a 16. helyről az utolsó rajtkockába került, onnan kellett nekivágnia a 70 körös versenynek, amelyet szép, napsütéses időben tartottak meg.
A rajtnál Fisichella túl korán mozdult be, de ezután fékezett, és egy pillanatra beragadt. Räikkönen el tudott menni mellette, és a pole pozíciós Alonsót támadta. Michael Schumacher is gyengén indult el, de hamarosan visszaszerezte ötödik helyét. Az őt leelőző Rosberg, Montoya duó ugyanis a második körben összeütközött, a német a falnak csapódott, míg a kolumbiai a boxba hajtott új első légterelőért. Rosberg autója és a pálya másik pontján a két Midland-Toyota ütközése – nehéz elképzelni, hogy ez után Albers és Monteiro együtt nézte a Hollandia–Portugália vb-nyolcaddöntőt… – miatt a pályára hajtott a biztonsági autó.
Az újraindulásnál Alonso, Räikkönen, Fisichella, Trulli, M. Schumacher, Button, Villeneuve, Massa, Heidfeld, Webber volt az első tíz sorrendje. Fisichella megkapta a rajt miatti büntetését, s a boxutcán való áthajtást követően az ötödik helyen folytatta a száguldást. Räikkönen, akárcsak a Brit Nagydíj elején, támadta Alonsót, de megelőzni ezúttal sem tudta. Viszont később sem szakadt el tőle, az első boxkiállásokig szívósan üldözte.
A kerékcseréjénél azonban nem jött le a jobb hátsó, és itt négy másodpercet veszített, ráadásul új gumit sem kapott. Az időközben Trullit megelőző M. Schumacher elé jött vissza, de nem kellett tartania a hétszeres világbajnoktól, aki csak ezután állt ki szervizelni. A győzelemről viszont le kellett tennie, hiszen Alonso fokozatosan távolodott tőle.
A verseny ezzel el is dőlt, Alonsót még úgy sem tudta legyőzni a finn, hogy tíz körrel a vége előtt a hazai pályán versenyző Villeneuve falnak csapódása miatt bejött a biztonsági autó, és így a több mint húsz másodperces hátránya eltűnt. Az újraindulásnál ugyanis a közéjük ragadó lekörözöttek miatt ellépett a spanyol.
Räikkönen végül a második helyet sem tudta megszerezni, Michael Schumacher ugyanis az utolsó előtti körben megelőzte őt a hajtűkanyarban. A verseny során az élpilóták közül a német csúszkált a legjobban a többiek számára is roppant nehéznek bizonyuló aszfalton, de a legvégén ő volt a legösszeszedettebb.
Annak ellenére tehát, hogy csak az ötödik helyről indult, és az első körben a hetedikre esett vissza, csupán két pontot vesztett Alonsóval szemben, és 25-tel van lemaradva az éllovastól. Ez persze nemigen vigasztalja, hiszen azt remélte, hogy faragni fog a hátrányából.
A csapattársak küzdelméből is a Renault jött ki jobban, Fisichella le tudta győzni az egyetlen boxkiállást választó Massát. A brazil mögött az idei első pontjait szerző Trulli, a nagy reményekkel érkező BMW-istállóból Heidfeld és a monacói harmadik helye után ismét pontszerző Coulthard ért célba. ----
Ki tudta használni mások hibáit
Michael SchumacherBorzasztóan rajtolt a Ferrari hétszeres világbajnoka, de – ahogy azt a Formula–1 veteránjaitól megszokhattuk – remekül kihasználta a többiek hibáit, és egyre feljebb kapaszkodott. Trullit szenzációs manőverrel előzte meg, Fisichella korai rajtja miatt kapott büntetésével került mögé, míg a legnehezebb feladatot, Räikkönen legyőzését a biztonsági autó segítségével sikerült megoldania. Hátránya minimálisra olvadt, és az utolsó előtti körben lecsapott a csúszkáló finnre. Pedig a verseny során ő maga is rengeteget csúszkált, egyszer még a falnak is nekikoccant. Igazi túlélőpróba volt ez számára, amelyet sikerrel teljesített. ----
Tizenhárom körig tartott az ámokfutás
Juan Pablo MontoyaA McLaren kolumbiai pilótája egyre inkább kiszorul az átigazolási piacról, és a Kanadai Nagydíj sem javított helyzetén. Az első körben még jól eljött Michael Schumacher mellett, igaz, a németet leszorította a fűre. Aztán a másik németet, Nico Rosberget már csak úgy tudta megelőzni, hogy a falnak taszította, és ez biztosan nem tetszett a Williams vezetőinek, akik Montoya egyik utolsó reménységei lehettek a 2007-es szerződés szempontjából. Montoya a légterelő cseréje után a harmadik némettel, Ralf Schumival is megszenvedett, s mire végre megelőzte, a 13. körben, a célegyenes bejáratánál a falnak koccant McLaren-Mercedesével.