Ma is téma a tavalyi előzés

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.04.05. 02:35
Címkék
A tavalyi Katari Nagydíj, pontosabban az utolsó néhány métere vélhetően sokak számára emlékezetes marad – elsősorban nem azért, mert kettős KTM-siker született a nyolcadliteres géposztályban, hanem Talmácsi Gábor előzése miatt. A hét végén a magyar újból összecsaphat Mika Kallióval a sivatagi pályán – ám ezúttal már nem kell tekintettel lennie a finnre.
A vb-bronzérmes magyar pilóta tavaly októberben az utolsó pillanatban előzte meg csapattársát, a finn Mika Kalliót, és óriási port kavart az ügy. Attól kezdve fagyossá vált a viszony a csapat és Talmácsi között, végül valószínűleg ez az affér vezetett odáig, hogy nem hosszabbították meg a magyar motoros szerződését. A tél során a Hondához igazoló versenyző semmit sem bánt meg, sőt ha visszapörgethetné az idő kerekét, semmin sem változtatna.– Talmácsi előzése sokkolta a világot. Ezen a címen van fent a világbajnokság hivatalos honlapján a tavalyi nyolcadliteres viadal utolsó néhány másodperce. Még mindig enynyire érdekli az embereket a történet?
– Mindenki emlékszik rá, ez természetes. Az olasz kommentátorok odajöttek a reptéren, és vigyorogva kérdezték, hogy az idén milyen emlékezetes tettre készülök. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy szívből kell motorozni – ez a legfontosabb.

– Semmit sem bánt meg?
– Miért kellene? Jó verseny volt, örülök, hogy megnyertem.

– Őszről tavaszra került előre a katari viadal a versenynaptárban. Mit változtat ez a viadalon?
– Készültem, vettem palackot hátulra a ruhába, hogy verseny közben tudjak inni, de nem hiszem, hogy végül szükség lesz rá. Tavaly hőségben száguldoztunk, most húsz-huszonöt fok van, de annyinak sem érezni, mert fúj a szél.

– Ajjaj! Egy sivatagi pálya esetében nem biztos, hogy jó jel.
– No igen, a szokásosnál is porosabb lesz az aszfalt, de hát nemcsak én szembesülök ezzel a gonddal, hanem az ellenfelek is.

– Mi várható a futamon?
– Az első verseny nem a valós erőviszonyokat mutatta, és bár bízom benne, hogy Katarban előrébb léphetek, még most sem derül ki majd, melyik pilóta mire képes valójában. Az az igazság, ha ezen a pályán jól beállított motorod van, bármi megtörténhet, nyerhetsz is.

– Szóval bízik benne, hogy a dobogó legfelső fokán ünnepelhet?
– Becsapós pálya ez, szerencse is kell a győzelemhez, de miért is ne?! Az első két edzést feltétlenül meg kell várni, és az is fontos, hogy folyamatosan javulni tudjon az ember, de hihetetlenül motivált vagyok. Semmi sem állhat az utamba.

– A két héttel ezelőtti idénynyitón egy makacs vírus volt a legfőbb ellenfele. Meggyógyult már?
– A torkom még mindig fáj, de fizikailag már teljesen fitt vagyok.

– Úgy hallottam, lehet, hogy ki kell venni a manduláját. Igaz ez?
– Igen, de nem tudom, mikor keríthetünk sort a műtétre, mert sűrű a versenynaptár, nem áldozhatok fel egy versenyt érte. Igaz, hogy nem túl jó érzés, ha nyelek, meg krákogok is rendesen, de kapok levegőt – és ez a legfontosabb.

– Szóval nem lehet hatással a versenyzésére?
– Mondom, jó formában vagyok. Ha hagyná az orvos, már futottam volna, hogy még jobban érezzem magam.

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik