Turi Tamás: bohém, de profi

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2006.03.29. 02:25
Címkék
Turi Tamás a ralimezőny egyik leglazább tagja: köny-nyed stílusban vezet, folyton bolondozik, ennek ellenére igazi profi. A vetélytársak erről tavalyelőtt győződhettek meg ténylegesen, amikor Turi abszolút bajnok lett. Most autót vált – az öregecske Octaviát lecserélte egy Fabia WRC-re –, régi-új navigátorral indul, és hódítani szeretne.
Turi Tamás (balra) és Tóth Imre egyelôre csak barátkozik a vadonatúj Skoda Fabia WRC-vel, s a hét végi viadal is valószín?leg az ismerkedés jegyében telik majd
Turi Tamás (balra) és Tóth Imre egyelôre csak barátkozik a vadonatúj Skoda Fabia WRC-vel, s a hét végi viadal is valószín?leg az ismerkedés jegyében telik majd
Turi Tamás (balra) és Tóth Imre egyelôre csak barátkozik a vadonatúj Skoda Fabia WRC-vel, s a hét végi viadal is valószín?leg az ismerkedés jegyében telik majd
Turi Tamás (balra) és Tóth Imre egyelôre csak barátkozik a vadonatúj Skoda Fabia WRC-vel, s a hét végi viadal is valószín?leg az ismerkedés jegyében telik majd
Turi Tamás (balra) és Tóth Imre egyelôre csak barátkozik a vadonatúj Skoda Fabia WRC-vel, s a hét végi viadal is valószín?leg az ismerkedés jegyében telik majd
Turi Tamás (balra) és Tóth Imre egyelôre csak barátkozik a vadonatúj Skoda Fabia WRC-vel, s a hét végi viadal is valószín?leg az ismerkedés jegyében telik majd

Turi Tamás 1984-ben kéthetes jogosítvánnyal kezdte pályafutását, és mivel megnyerte élete első versenyét, a rali egyre fontosabb lett az életében. Végigjárta a szamárlétrát, a kisebb kategóriákban kezdett, majd egyre feljebb tornázta magát. Három trófeát szerzett a kétkerék-hajtásúak mezőnyében, majd tavalyelőtt abszolút bajnokká koronázták.

,,Valahogy a szívemhez nőtt a bajnoki serleg, el tudnám képzelni, hogy még néhány ilyen sorakozzon a vitrinemben – mondta Turi, aki néhány perccel azelőtt rántotta le a leplet vadonatúj Skoda Fabiájáról. – Mindenki azt kérdezgeti tőlem, hogy akkor most bajnok leszek? Hiszen ez az autó már sokkal jobb, mint a tavalyi. De nem tudok válaszolni. Legalábbis addig nem, amíg túl nem leszünk az első néhány versenyen. Az idény végén mindenképpen dobogóra szeretnénk állni, és nem bánnám, ha a pódium legfelső fokán pezsgőznénk.”

A versenyző a hazai márkaképviselet támogatását élvezi (csakúgy, mint egyik legnagyobb ellenfele, a címvédő ifjabb Tóth János), és olyan WRC-t vezet, amilyennel még senki sem versenyzett Magyarországon. A Fabia gyönyörű, és a hírek szerint gyors is, bár Turi eddig mindössze három kilométert tett meg vele – azt sem ideális körülmények között, mivel a csehországi próba idején szakadt a hó.

Turi Tamás

Született: 1966. december 12., Miskolc
Magassága/testsúlya: 176 cm/72 kg
Navigátora: Tóth Imre
Csapata: Skoda Rally Team
Versenyautója: Skoda Fabia WRC
Legjobb eredményei: 1x abszolút ralibajnok (2004), 3x F2-es magyar bajnok (1997, 1998, 1999)
Az egyik legnagyobb újdonság, hogy a Fabián a kormánykeréken van a váltó – ez a világbajnokságon nem újdonság, hazánkban azonban mindössze két versenyautóban alkalmazzák –, ami azért előny, mert a pilóta így megspórolhatja azt a néhány tizedmásodpercet, amenynyi idő alatt lenyúl a váltókarhoz.

,,Az Octavia után nagyon furcsa, hogy milyen kicsi a Fabia – folytatta a pilóta. – Túlzás lenne azt állítani, hogy nagy termetű lennék, de így is alig férek el benne.

Korábban is vezettem már kis tengelytávú versenygépeket, és bevallom, idegesnek találtam őket, de a Fabiáról azt hallottam, olyan, mint a kezes bárány. Remélem, nekem is engedelmeskedik majd.”

A másik újdonság Turival kapcsolatban, hogy új, pontosabban régi-új navigátorral kezdi az idényt: Tóth Imre ül mellette a Fabia jobb oldali ülésében. Tóth Imre, akivel nyolc évvel ezelőttig együtt versenyzett, az összes kétkerék-hajtású sikerét aratta, és aki a külön töltött időszakban háromszoros abszolút bajnok lett. A pályabejáráson nem kellett sok idő, hogy újra egymásra hangolódjanak, a vetélytársak szerint az egyik legviccesebb, legvidámabb párost alkotják. Ennek ellenére botorság lenne félvállról venni őket. Már csak az eredményeik miatt is.

Mindketten ültek már Skoda WRC-ben (igaz, hogy mind a ketten Octaviában), mindketten nyertek már futamot az autóval, és mindketten abszolút bajnokok. Igaz, külön-külön. A kérdés már csak az, együtt is sikerül-e megszerezni a mindennél jobban áhított trófeát. A hét végi Start Autó-rali után erről is többet tudunk.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik