Jobban nem is kezdődhetett volna Marcus Grönholm és a Ford együttműködése: a finnek kétszeres világbajnoka (neve az elmúlt hét évben szinte egybeforrt a Peugeot-éval) a legújabb fejlesztésű Focus WRC-vel pályafutása során először nyert Monte-Carlóban.
Grönholm mindössze két szakaszgyőzelmet aratott, viszont nem hibázott, és okosan beosztotta az előnyét. Ugyanakkor az elmúlt két év világbajnoka, Sebastien Loeb a 16 megtartott szakaszból tízet megnyert, mégis csak második lett, mert az első nap utolsó szakaszán lecsúszott az útról a fák közé. A régi szabályok értelmében ez a verseny végét jelentette volna számára, ám a tavaly bevezetett szuperraliszabály értelmében ötperces büntetéssel folytathatta a küzdelmet. Folyamatosan dolgozta le a hátrányát, két nap alatt a nyolcadikról a második helyre küzdötte fel magát. Toni Gardemeister tavaly egy Forddal ért célba a második helyen Monte-Carlóban, most harmadik lett egy privát Peugeot-val, amelyet életében most vezetett először versenykörülmények között. Ugyanez igaz az osztrák Manfred Stohlra, akivel a finn hatalmas csatát vívott a dobogó harmadik fokáért. Stohl mindent megtett, megnyerte az utolsó két szakaszt (először aratott részsikert Monte-Carlóban), ám néhány másodperccel így is alulmaradt.Monte-Carlo-rali, a 16 futamos vb 1. versenye, Monaco Abszolút végeredmény: 1. Marcus Grönholm, Timo Räutiäinen (finn, Ford Focus WRC) 4:11:43.9, 2. Loeb, Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 1:01.8 perc hátrány, 3. Gardemeister, Honkanen (finn, Peugeot 307 WRC) 1:23.1 p h. Következik (február 3–5.): Svéd Rali