Sebastien Loeb a második rali-világbajnoki címe mellé az idén begyűjtötte a bajnokok bajnokának járó trófeát is, méltóképpen búcsúzva a sorozatból ideiglenesen kivonuló Citroën csapattól. A "világ leggyorsabb nemzete" címet a skandinávok hódították el.
A kétszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb tovább halmozta idei gyôzelmeit – ô lett a bajnokok bajnoka
A kétszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeb tovább halmozta idei gyôzelmeit – ô lett a bajnokok bajnoka
Esőisten nem fogadta kegyeibe sem a világ legjobb autóversenyzőit, sem pedig azt a körülbelül hatvanezer autósport-rajongót, aki kíváncsi volt az idei Bajnokok Tornája küzdelemsorozatra. A hagyományos viadal résztvevői az idén is a párizsi Stade de France-ban felépített párhuzamos pályán mérték össze gyorsaságukat – azonos autókkal. A rendezvény egyperces néma gyásszal kezdődött – így emlékeztek a pilóták társukra, a múlt héten 34 éves korában agyrákban elhunyt ralivilágbajnokra, Richard Burnsre. Már csak miatta is a ralisoknak kellene nyerniük – gondolhatták sokan az említett szakág rajongói közül. No meg azért is, mert tavaly egy ifjú titán, Heikki Kovalainen legyőzte a néhány héttel korábban ralivilágbajnokká koronázott Sebastien Loeböt.
Hogy a visszavágóra végül nem kerülhetett sor, az nem Loebön múlt, hanem a pénteken a Formula–1-es Renault-istálló harmadik pilótájának szerződtetett Kovalainenen, aki az elődöntőben kiesett.
A küzdelem ezúttal is kieséses rendszerben zajlott – az egyik ágon a pályaautósok, a másikon a ralisok csatáztak egymással, hogy aztán a végére kialakuljon a Sebastien Loeb–Tom Kristensen párosítás a nagydöntőben.
Ők mindketten a sportág fenegyerekei: Loeb az idén úgy lett másodszor is világbajnok, hogy jóformán esélyt sem adott az ellenfeleknek, Kristensen pedig hetedszer is megnyerte a Le Mans-i 24 órás viadalt. A francia futamgyőzelmi rekordot állított fel, és a dán is megdöntött egy csúcsot – korábban még senkinek sem sikerült ennyiszer diadalmaskodnia a világ leghíresebb megbízhatósági viadalán. A kérdés ezután az volt: ki lesz a gyorsabb kettejük közül?
Az első menetet az "egyenlő pályák, egyenlő esélyek" jegyében pályaautóval vívták a pilóták, és Loeb az utolsó métereken valahogy Kristensen elé keveredett. Jött a második forduló – Citroën Xsara WRC-vel, azzal a típussal, amellyel a francia az utóbbi években sorra megnyerte a vb-futamokat.
Az előzmények ismeretében akkor sem lehetett volna kétséges a viadal végkimenetele, ha Kristensen nem megy neki a pályát övező korlátnak, de nekiment, úgyhogy nem tudta befejezni a döntő futamot. Loeb örömében felugrott a kocsija tetejére, majd miután figyelmeztették, hogy végig kell mennie, gyorsan visszaült, és csak néhány másodperc múlva kezdett megint ünnepelni.
A ralisok tehát az idén visszavágtak – jövőre jöhet az újabb ütközet.
A "világ leggyorsabb nemzete" címet némi meglepetésre a svéd-dán hibridcsapat, a "skandináv színekben" induló Mattias Ekström és Tom Kristensen szerezte meg. Az igazat megvallva ez a párosítás hangyányit sántít, hiszen minden csapatban egy pályaautósnak és egy ralisnak kell lennie, és ők mindketten előbbi kategóriába tartoznak, ám Ekströmöt átmenetileg kinevezték ralisnak, mondván: ő már indult legalább egy raliversenyen – tizedik lett az idei svéd viadalon.
A győzelem egyébként elsősorban nem neki, hanem a Le Mans-i 24 órás viadal hétszeres győztesének, Kristensennek köszönhető, aki a fináléban kétszer is legyőzte a Champ Car-sorozat idei bajnokát, Sebastien Bourdais-t.
Bajnokok Tornája A végeredmény: 1. Sebastien Loeb (francia), 2. Kristensen (dán), 3. Grönholm (finn) és Kovalainen (finn) Nemzetek Kupája A végeredmény: 1. Skandinávia (Kristensen, Ekström), 2. Franciaország 2 (Bourdais, Peterhansel), 3. Egyesült Államok (J. Gordon, Patrana) és Nagy-Britannia (Coulthard, C. McRae)