A Citroën most mindent vitt

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.10.31. 01:04
Címkék
Sebastien Loeb megszerezte idei tizedik futamgyőzelmét, a Citroën pedig többek között ennek köszönhetően sorozatban harmadszor is világbajnok a gyártók között. Bőven volt tehát oka az ünneplésre a francia gyárnak, amely az idény végén (vagyis két hét múlva) egy évre kivonul a világbajnokságból.
Már akkor kiderült, hogy a Citroën ismét (immár sorozatban harmadszor) megszerezte a gyártó-világbajnoki címet, amikor Marcus Grönholm szombat este "megfőzte" a Peugeot-ja motorját. Erőforrást nem lehet cserélni, a finn kiesésével pedig az oroszlánosok matematikai esélyei is elszálltak a végső győzelemre. Ehhez jött még, hogy Sebastien Loeb a szokásos formáját hozta, vagyis a verseny elejétől kezdve vezetett – fikarcnyi esélyt sem adva az ellenfeleknek. A "Super Seb"-nek is becézett pilóta valóban az idei tizedik sikerénél tart, pedig már akkor mindenki elájult tőle, amikor jó néhány versennyel ezelőtt megdöntötte Didier Auriol rekordját, aki egy idényen belül hatszor nyert, és ezzel 1992 óta (!) volt csúcstartó. Az immár kétszeres világbajnok Loeböt csapattársa, Francois Duval követte a második helyen, aki egy héttel ezelőtt Korzikán a záró napon esett ki, és akadályozta meg ezzel a hazai bajnokavatást. Most nem kockáztatott: nem is tehette, valószínűleg kitekerték volna a nyakát, ha ezúttal is hibázik. Noha ezen a hétvégén a Citroën mindent vitt (trófeagyűjteményét Dani Sordo révén a junior-világbajnoki serleggel is kiegészítette), a záró nap hőse egyértelműen a privát Forddal száguldó Mikko Hirvonen volt. A finn pilóta kocsijában előző este valami gond volt az olajpumpával, emiatt két perccel később hagyta el a szervizparkot, mint kellett volna. Húsz másodperces büntetést kapott, és ez azt is jelentette, hogy elveszítette a harmadik helyet. Xavier Pons előnye nem volt sok, alig több mint hét másodperc, de azt őrizte becsülettel a vasárnapi első két szakaszon. Igen ám, csakhogy a viadal legutolsó gyorsaságijának rajtjánál lefulladt a kocsija. És ezt Mikko Hirvonen is látta! A finn ettől kezdve úgy nyomta a gázt, mintha ezer ördög üldözné. Megnyerte a szakaszt, és ami még fontosabb volt számára: övé lett az öszszetettbeli harmadik hely (1.2 másodperccel utasította maga mögé Ponst). A Subarutól tavaly elküldött Hirvonen az idén már többször is bizonyította gyorsaságát, és éppen a legmegfelelőbb időpontban nyújtotta pályafutása legjobbját aszfalton, hiszen mostanában írják alá a jövő évi szerződéseket, és ő mindenképpen gyári csapatnál szeretné folytatni a pályafutását. A történtek ellenére persze Ponsnak sincs miért szégyenkeznie, hiszen egy privát autót hozott be az abszolút negyedik pozícióba. Ez egyébként abból a szempontból érdekes, hogy ugye a hírek szerint Loeb is egy privát Xsarát vezet jövőre, amely a tények ismeretében simán felveszi a versenyt a gyári kocsikkal. Úgyhogy nincs miért aggódniuk a francia pilóta drukkereinek.41. Katalán Rali, a 16 futamos vb 15. versenye, Lloret de Mar
Abszolút végeredmény: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 3:31:07.0 (átlag: 102.0 km/óra), 2. Duval, Smeets (belga, Citroën Xsara WRC) 1:21.9 perc hátrány, 3. Hirvonen, Lehtinen (finn, Ford Focus WRC) 2:46.7 p h.
A vb állása. Pilóták: 1. Sebastien Loeb 127 pont – már világbajnok, 2. P. Solberg (norvég, Subaru Impreza WRC) és Grönholm (finn, Peugeot 307 WRC) 71-71 pont. Gyártók: 1. Citroën 178 pont – már világbajnok, 2. Peugeot 135, 3. Ford 100
Következik (november 11–13.): Ausztrál Rali, a vb 16. futama
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik