Loeb olyan, mint egy robot

TÓTH ANITATÓTH ANITA
Vágólapra másolva!
2005.10.29. 01:20
Címkék
Sebastien Loeb ott folytatta, ahol egy héttel ezelőtt Korzikán abbahagyta. Azt leszámítva, hogy most  valami fatális véletlen folytán  egy gyorsasági szakaszgyőzelmet átengedett Daniel Solának. Ez utóbbi viszont igazán nagy meglepetés, hiszen a spanyol pilóta egy privát Fordot vezet, és bár mindenki tudja, hogy iszonyú gyors, azért gyári pilótákat így megverni, mégsem mindennapi teljesítmény.
Sola persze nem saját magának tulajdonította a sikert, hanem a jó gumiválasztásnak, ami valóban kulcskérdés volt a Katalán Rali első napján. Reggel még úgy tűnt, hogy esik majd az eső, aztán egyik pillanatról a másikra felszáradt a pálya, és ez alaposan megkavarta a sorokat.

41. Katalán Rali, a 16 futamos vb 15. versenye, Lloret de Mar

Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 1:27:24.0, 2. Duval, Smeets (belga, Citroën Xsara WRC) 53.3 másodperc hátrány, 3. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 1:11.7 perc h.

41. Katalán Rali, a 16 futamos vb 15. versenye, Lloret de Mar

Abszolút sorrend 6 gyorsasági szakasz után: 1. Sebastien Loeb, Daniel Elena (francia, Citroën Xsara WRC) 1:27:24.0, 2. Duval, Smeets (belga, Citroën Xsara WRC) 53.3 másodperc hátrány, 3. Grönholm, Räutiäinen (finn, Peugeot 307 WRC) 1:11.7 perc h.
Csak Loeböt nem tudta semmi megzavarni. Kezd olyan lenni ez a pilóta (aki immár kétszeres világbajnok), mint egy robot. Hatból öt gyorsaságiszakasz-győzelmet aratott pénteken, és bár bevallotta, hogy az egyik szakaszon átélt néhány meleg pillanatot, amikor 200 kilométer/órás sebességnél lehajtott a fűre, ettől függetlenül a világon semmi gondja sem volt. Ha így folytatja, senki sem mentheti meg attól, hogy megszerezze az idei tizedik (!) futamgyőzelmét.

Úgy tűnik, Loeb komolyan gondolta, amikor nemrég azt nyilatkozta: megpróbál kiélvezni minden pillanatot, amit az idény végén a sportágból egy évre kivonuló Citroën gyári csapatában tölthet. Szerinte ugyanis a következő szezonban (amelyben a hírek szerint egy privát Xsarát vezet) nem lesz esélye a vb-címért küzdeni.

De térjünk vissza még a katalán viadalra! A második helyért nagy csata folyt pénteken a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm és a hullámzó teljesítménye és a forrófejűsége miatt az utóbbi időben sokat bírált Francois Duval között. A nap végére utóbbi pilóta nyert egy kis egérutat, de nem dőlhet hátra a székében, mert Grönholm ott liheg a nyakán.

Grönholmnak egyébként az év végi második hely szempontjából is fontos lenne, hogy most jó eredményt érjen el, mivel az öszszetettben vele holtversenyben álló Petter Solberg kiesett az első napon. A tavalyelőtti világbajnok norvég versenyző lecsúszott az útról, és annyira odaverte a Subarut, hogy az irányíthatatlanná vált. Tizenöt perc büntetéssel ma folytathatja a száguldást, de őszintén szólva viszonylag kevés esélye van annak, hogy utoléri Grönholmot, ha az ő autójának nem lesz semmi baja.

Mindenképpen meg kell említeni a Ford versenyzőinek teljesítményét: Toni Gardemeister a negyedik helyen áll (még lőtávolságon belül Grönholmhoz képest), csapattársa, Roman Kresta pedig a hatodik, tehát rá sem lehet panasza a csapatnak. Kettejük közé Gigi Galli, a Mitsubishi versenyzője furakodott be az ötödik pozícióba.
Folytatás szomnbaton – hat gyorsasági szakasszal.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik