Nekünk magyaroknak már a hazai versenyünk rajtja előtt volt okunk az örömre, hiszen délelőtt bejelentették, hogy a Magyar Nagydíj 2011-ig biztosan a versenynaptárban marad. Nem kell tovább izgulnunk, hogy Bernie Ecclestone a dohányreklámok tilalma miatt esetleg lecserélné a Hungaroringet valamely távolkeleti helyszínre.
A kép jól tükrözi az erőviszonyokat: Schumacher elöl, a háttérben Barrichello
A kép jól tükrözi az erőviszonyokat: Schumacher elöl, a háttérben Barrichello
A versenyzők parádéja, és a betétfutamok, többek között a szokásos "roncsderbit" és Wéber Gábor győzelmet hozó Renault Clio-Kupa után végül elkezdődött a 19. Marlboro Magyar Nagydíj rajtceremóniája. Az időjárás nem sokat változott tegnap óta: 25 fokos hőmérsékletben és néhány szürke felhő alatt készülődtek a versenyzők, az esőnek nyoma sem volt. Ezt Baumgartner Zsolték bánták a legjobban, hiszen "normál" körülmények között minimális esélyük volt a meglepetésre. Kiderült, bánnivalójuk azonban később is akadt: Előbb Gianmaria Bruni autója makacsolta meg magát a rajtrácson néhány másodpercre, majd Baumgartner Zsolt volt kénytelen a boxba hajtani, miután problémák akadtak az elektronikával. A rendszer "resetelése" után Zsolt végül a boxutcából rajtolt, így kimaradhatott abból az adok-kapokból, amely a toyotás Zonta és a jordanes Pantano között történt. Pantano hátulról taszította meg a visszatérő brazilt, aki egy megpördülés után csatlakozott a mezőnyhöz. Az élen Alonso ígéretéhez híven szenzációsan rajtolt: az ötödik helyről indulva az első kanyarban már a harmadikon találta magát. Azon, amelyen a rajtsorrend alapján Szato Takumának kellett volna lennie, ám a japán alaposan visszaesett a nyolcadik helyre, Trulli és Räikkönen mögé. Az első körökben Schumacher körről-körre növelte előnyét Barrichello, Alonso és Montoya előtt. Az első kerékcserékre a 10. körben került sor: Alonso és Fisichella nyitotta a sort, majd néhány körön belül következtek a többiek is. Látszólag minden zökkenőmentesen zajlott, ám később kiderült, hogy Barrichello tankolása közben szivárgott az üzemanyag a Ferrari berendezéséből. A hibát azonban a csapat ügyeskezű szerelői még a következő kiállás előtt elhárították. Ami viszont ezek után a futamon történt annyi izgalmat hozott, mint egy átlagos nap az óvodában…Hamar kiderült, hogy kivétel nélkül mindenki háromkiállásos taktikát választott, és előzés még a boxban sem történt a pontszerző helyeken. A helyezések csak akkor változak, amikor valaki feladta a versenyt, ráadásul ebből sem volt túl sok: mindössze öt versenyző nem tudta befejezni a nagydíjat. Elsőként Kimi Räikkönen gurult a garázsba, nyolc körrel később Felipe Massa következett, aki egy orrkúpcsere után hajtott vissza a szerelőihez. Utánuk a három év után visszatérő, de a versenybe a rajtot követő baleset és a Toyota gyengélkedése miatt érdemben beleszólni nem tudó Zonta, majd az ötödik helyről Trulli és a sereghajtó Pantano állt ki. Így 22 körrel a futam leintése előtt ki is alakult a végeredmény. A Ferrari kettős győzelmet aratott, ezzel sorrendben hatodszor megszerezték a konstruktőri világbajnoki címet, és Michael Schumacher is behúzhatja noteszába a hetedik rovátkát a "világbajnok lettem" rovatba, miután a pontversenyben harmadik helyen álló Jenson Button már matematikailag sem érheti utol, a második Barrichello pedig nem fogja. A további helyeken sorrendben Alonso, Montoya, Button, Szato, Pizzonia és Fisichella ért célba. Gianmaria Bruni ezúttal összességében 45 másodperccel megelőzte Baumgartner Zsoltot, de a magyar pilóta végeredményben teljesítette kitűzött célját és befejezte a futamot, s bár ezt öt kör hátránnyal tette, ez nem szegte kedvét a többezer magyar szurkolónak, akik a helyszínen buzdították. Zsolt a csapatok által használt táblára felírt "Köszi"-vel köszönte meg a buzdítást.