Újabb "magyar" lehetőség

BETHLEN TAMÁSBETHLEN TAMÁS
Vágólapra másolva!
2004.07.22. 21:03
Címkék
A múlt héten váratlanul érte a hír a magyar autósport rajongóit: Baumgartner Zsolt tavalyi jordanes kalandjai után újra piros-fehér-zöld zászlót festettek egy Jordan-Fordra.
Silverstone-ban Chanoch Nissany, a hazánkban élő és versenyző izraeli pilóta tesztelhette az idei autót.
– Úgy éreztem, többéves versenytapasztalatom elég ahhoz, hogy megpróbálkozzam az F1-be kerüléssel. Néhány hónapja szponzort is találtam, illetve időközben Frank Tamás lett a menedzserem, vele láttunk neki, hogy megvalósítsuk a nagy álmomat, amelyet persze csak fokozatosan tudok elérni: a futamon való induláshoz a nagydíjak előtti tesztpilótáskodásra lesz szükség, ehhez pedig az olyan próbák kellenek, mint amilyenen most estem át.

Chanoch Nissany elsô tesztje motorhiba miatt rövidre sikerült, de a Jordan-istálló az Olasz GP elôtt még egy lehetôséget ad az izraelinek (Fotó: Bethlen Tamás)
Chanoch Nissany elsô tesztje motorhiba miatt rövidre sikerült, de a Jordan-istálló az Olasz GP elôtt még egy lehetôséget ad az izraelinek (Fotó: Bethlen Tamás)
Chanoch Nissany elsô tesztje motorhiba miatt rövidre sikerült, de a Jordan-istálló az Olasz GP elôtt még egy lehetôséget ad az izraelinek (Fotó: Bethlen Tamás)
– Milyen volt saját F3-as kocsija után az F1-es?
– Amilyen egy 250 lóerős gép után lehet egy több mint 800 lóerős! Bár kiváló az erőnlétem, a gyorsítás, a fékezés és a kanyarban ható erők engem is megleptek. Az autót nagyon könnyű volt vezetni, de kétségtelenül meg kell szokni a kuplung nélküli, kormányról vezérelhető váltásokat vagy a szervót. Igaz, több mint húsz kört mentem Pantano, Heidfeld, Räikkönen és Coulthard társaságában, de az első alkalommal nyilvánvalóan még csak tanulgattam a kocsit. Bár mentem 300 km/órával is, a legjobb időm mindössze 1:36.606 lett. De ez nem is csoda, hiszen sokszor kellett a boxba hajtanom, nagyon sokat szenvedtünk a beállításokkal.
– Magyarországon negyvenegy esztendősen még minden erőlködés nélkül sikerül maga mögött tartania a teljes Formula-autós szakágat, de sokakban felvetődik: az F1-hez nem sok a négy iksz?
– Mindennap futok, jó a kondícióm, és lelkileg is felkészültnek érzem magam arra, hogy folytassam a megkezdett munkát. Ehhez mindenképpen meg akarom nyerni a magyar bajnokságot, majd legközelebb szeptember 30-án ülhetek újra a Jordan-Fordba, megint csak Silverstone-ban. Addig azonban még egy különleges lehetőség megvalósításán is dolgozunk: szeretnék az idei Magyar GP F3000-es versenyén a Coloni csapat egyik autójával elrajtolni.
Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik