Fénymásoló alá került Silverstone-ban a Malajziai és az Európai Nagydíj pénteki forgatókönyve: Kimi Räikkönen nyerte meg a kétfelvonásos szabadedzést.
Kimi Räikkönen (képeinken) csupán öt ezredmásodperccel utasította maga mögé Giancarlo Fisichellát
Kimi Räikkönen (képeinken) csupán öt ezredmásodperccel utasította maga mögé Giancarlo Fisichellát
Az első etapban még a Ferrari pilótájáé, Rubens Barrichellóé volt a legjobb idő (1:19.138), a második tréning során azonban ketten is gyorsabban hajtottak körbe az 5141 méteres pályán, mint a – délután "öregurasabb" tempóra váltó – brazil délelőtt. Az egyik, aki Rubinho elé férkőzött, természetesen a McLaren finn versenyzője volt, a másik Giancarlo Fisichella, a Sauber olasz sofőrje. A világbajnoki sorozatot vezető Michael Schumacher (egy második és egy harmadik legjobb idővel) a negyedik helyen zárta a pénteki napot. "Azt hiszem, nincs okom a panaszra" – fogalmazott szokásos visszafogott (hűvös?) stílusában a második szabadedzésen brillírozó Räikkönen. A szóban forgó tréningen több mint fél másodpercet vert Schumira, ami másokból talán nagyobb ovációt váltott volna ki, de nem őbelőle – íme egy érv, miért is ragasztották rá a Jégember becenevet. Na ja, Kimi tisztában van vele: a jó ló a derbi napján teljesít. Michael Schumacher meg nemigen téveszt a 2004-es derbiken: tízből kilencszer diadalmaskodott eddig. Szóval vélhetően csak ezért nem ért fülig Räikkönen szája, máskülönben bizonyára még vigyorgott is volna.
A McLaren-vezetők mindazonáltal tökéletesen elégedettek lehetnek a pilóták és az autók teljesítményével. (Apropó, autók! A wokingiak a múlt héten Franciaországban már bemutatkozó, MP4-19B-re elkeresztelt új négykerekűjeikkel vettek részt a szabadedzéseken.) David Coulthard az ötödik legjobb időt érte el az 5-ös rajtszámú ezüst nyíllal, megelőzve többek között a pénteken rendre "éles", Jenson Button, Szato Takuma, Anthony Davidson alkotta BAR-os különítményt. Davidson délelőtt az ötödik idővel (1:19.748) büszkélkedett, délután, motorhibája miatt azonban már csak a tizenhatodikkal (1:20.861) – rajta kívül Barrichellónak, Juan Pablo Montoyának és Björn Wirdheimnek sem sikerült az eredményén javítania. A BAR tesztpilótája a nagydíj előtti szokásos FIA-sajtótájékoztatón elmondta: úgy érzi, szép jövő áll előtte, kis szerencsével már "vasárnapi" pilóta is válhat belőle 2005-ben. "Csapatom elégedett a munkámmal, jövőre, sőt azt követően is számít rám. Mégpedig ugyanabban a minőségben: éjjel-nappal tesztelhetek. Remélem azonban, hogy erre nem kerül sor, versenykörülmények között is szívesen kipróbálnám magam. Bízom benne, ha más team versenyszerződést ajánl, elenged a BAR" – szólt optimistán Davidson, hozzáfűzve: rajta van az ügyön, immár egy háromtagú menedzsercsapat segíti a versenypályákon kívül. A brit tesztpilóta nagyon kapós, számos istálló szívesen tolna autót a feneke alá. Az egyik a sok közül a Williams, amely – köztudomású – a következő idényben a kolumbiai Juan Pablo Montoya és a német Ralf Schumacher szolgálataira sem számíthat már. Második helye ellenére a nap vesztese Giancarlo Fisichella, aki motorcseréje miatt tíz helyet veszít majd a rajtrácson. Az olasz Saubere hat perccel az első szabadedzés vége előtt robbant le a célegyenesben, és már tapodtat nem moccant onnan. Illetve akkor, amikor a boxba tolták. Fisico ennek dacára nem szontyolodott el: "Fantasztikus munkát végzett a csapat, bár hátrasoroltak, úgy vélem, nagyot léptünk előre." ---- M ---- A