Baumgartner Zsolt Malajziában pályafutása eddigi legnehezebb versenyét teljesítette
Hatvannyolc futam kellett Jenson Buttonnak ahhoz, hogy végre valahára felálljon a dobogóra. A tehetséges angol korábban hiába ostromolta a pódiumot – 2000 óta öt alkalommal intették le negyedikként. Először a négy évvel ezelőtti Német Nagydíjon lett "majdnem harmadik", aztán 2002-ben Malajziában. Azt követően a 2002-es Brazil, az egyaránt 2003-as Osztrák, valamint Japán GP-n kaparintotta meg a negyedik helyet. Érdemes összehasonlítani Button teljesítményét néhány világnagyságéval. A brazilok háromszoros világelsője, Ayrton Senna már az ötödik viadalán felállhatott a dobogóra, 1992 F1-es bajnoka, Nigel Mansell a hatodikon. Korunk első számú autóversenyzője, Michael Schumacher sem sokat várt a pezsgőzéssel, ő nyolcadik nekifutásra ért célba először az első háromban. A négyszeres világbajnok Alain Prostnak 14 futam szükségeltetett ahhoz, hogy dobogósként elkönyveljék. Érdekes, hogy egy évvel ezelőtt is akadt egy újonc dobogós Sepangban, akkor – akárcsak tegnap – az új hullám egyik képviselője, Fernando Alonso mutatkozott be a győzelmi emelvényen. Rovatunkból ezúttal sem hagyhatjuk ki a maranellói teamet. A Ferrari ötödik diadalát aratta sorozatban – négyet Schumi, egyet Rubens Barrichello révén –, de még roppant messze van a legutóbbi csúcsteljesítményétől. 2002-ben ugyanis egyhuzamban tíz sikert ért el a Kanadai és a Japán Nagydíj között. Akkoriban is a német volt a vezérpilóta: hatszor haladt át elsőként a célvonalon. Végezetül essék szó a mi fiunkról, Baumgartner Zsoltról is, aki F1-es pályafutása során másodszor találkozott a kockás zászlóval. Debütálása alkalmával nem ért célba a 2003-as Magyar Nagydíjon, a következő, monzai nagydíjon viszont a 11. helyet szerezte meg a Jordan volánjánál. Minardis bemutatkozása sem sikerült Ausztráliában – 13 megtett kör után adta föl a versenyt –, tegnap azonban négy kör híján végigautózta a teljes távot, ami a 16. pozícióhoz volt elegendő.