A menedzser szerint Ralf a Renault-hoz igazol

REICH BALÁZSREICH BALÁZS
Vágólapra másolva!
2004.03.09. 09:59
Címkék
Még jóformán meg sem emészthettük igazán az idénynyitó unalma okozta döbbenetet, a Formula1 világában már mindenki másról beszél. A hétfő esti bombahír szerint Ralf Schumacher az idény végén elhagyja a Williams-BMW-t és a legdinamikusabban fejlődő (na jó, a Ferrari után) csapathoz, a Renault-hoz igazol.
Mit tegyen szegény Ralf?
Mit tegyen szegény Ralf?
Mit tegyen szegény Ralf?
Mit tegyen szegény Ralf?
Mit tegyen szegény Ralf?
Mit tegyen szegény Ralf?
Ezt a német pilóta menedzsere, Willi Weber kürtölte világgá a Bild am Sonntag című német lapban.
Ralf szerződéshosszabbítási tárgyalásai már régóta zátonyra futottak Frank Williamsszel. Az ok a szokásos Frank Williams-féle tárgyalási stratégiában keresendő: a pilóta több pénzt kér, mint a csapat adni akar, így mehet amerre lát.

A jólértesültek korábban több csapat nevét is bedobták a köztudatba, ezek közül a Toyota tűnt a legkomolyabb variációnak, de tegnaptól már ez sem állja meg a helyét, hiszen Weber úr a következőket nyilatkozta: - Minden részletben megegyeztünk Flavio Briatoréval (a Renault csapatfőnöke – a szerk.). A szerződés aláírása csupán puszta formalitás. Weber és Briatore egyébként minimum egy jó üzletet már kötöttek egymással: ő a menedzsere ugyanis az 1991-ben Spában a Jordan csapatban bemutatkozó Michael Schumachernek is, akit egy futammal később már a Briatore igazgatta Benettonban láttuk viszont, néhány évvel később pedig két világbajnokságot is nyertek együtt.
Ha valóban létrejön az átigazolás, akkor elmondhatjuk, hogy Ralf Schumacher a lehető legjobban jön ki a Williamsnél átélt "szenvedéséből", amelyből állítása szerint már igencsak elege lehetett: - Jóllehet a menedzseremmel együtt nehezen hagynánk el barátainkat a BMW-nél, mégis megtörténhet. Szomorú lennék, de nem tűrhetem azt, ahogyan a Williamsnél bántak velem – önérzeteskedett a kis Schumi. A csapaton belüli helyzetét csapattársa, Juan Pablo Montoya sem könnyíti meg, akit szinte senki nem szeretne szomszédnak. Montoyával több ízben is konfliktusba kerültek, legutóbb épp az Ausztrál Nagydíjon, amikor a kolumbiai megelőzte Schumachert, majd megjegyezte, hogy az öt lehagyott pilóta közül egyedül a csapattárssal értek össze az autóik, mert az nem volt elég körültekintő. Ehhez hasonló esetekből származó konfliktusa már számtalanszor volt a két pilótának, és Ralf helyzetét az is rontja, hogy inkább Juan Pablo az, aki a versenyképesebb pilóta benyomását kelti. A kolumbiainak tavaly a világbajnoki címre is esélye volt, és az amerikai CART-bajnokságból egy harciasabb stílust hozott át az F1-be, amellyel jóval népszerűbb, mint a kissé szürke kis Schumi.

"Ralfot akarjuk!"
"Ralfot akarjuk!"
"Ralfot akarjuk!"
Bár Weber kész tényként tálalta az átigazolást, íme néhány ellenérv: Flavio Briatore ugyanis nemcsak a Renault csapatfőnöke, hanem jónéhány pilóta menedzsere is. Ő egyengeti a két Renault-s, Alonso és Trulli, valamint a jaguaros Mark Webber karrierjét is. Mivel Alonsótól a világ minden kincséért sem lenne hajlandó lemondani, valószínűnek tartjuk, hogyn ha Trullitól megválna, akkor Mark Webber lenne az első, akit a csapathoz hozna (a második Franck Montagny, a csapat tesztpilótája, aki szintén fillérekbe kerülne). A másik érv, amellyel a szakemberek cáfolják Ralf Schumacherék állítását az az, hogy Briatore sem lenne hajlandó kifizetni a német pilóta bérköveteléseit, főleg úgy, hogy olcsóbban nagyobb tehetségekhez jutna Ralfnál. Márpedig a spórolás még az amúgy is anyagias Formula–1-es világban is különösen jellemző Briatoréra, aki a költségcsökkentési törekvések egyik élharcosa. Végső érvként álljon itt Briatore kommentárja: - Találkoztam Weberrel Melbourne-ben, és beszéltünk is egymással, ami barátok közt normális dolog. Azonban soha nem tárgyaltunk Ralf Schumacher szerződése ügyében - szögezte le az olasz sportvezető.

Hogy mégis miért állította Willi Weber a fentieket a Bildnek? Talán csak taktikázott, talán így szeretné Frank Williamséket jobb belátásra bírni, hogy vegyék észre, mennyire jó pilótájuk van, akiért csak úgy kapkod a konkurencia. Mert ha nem sietnek, Ralf jövőre egy Renault-ban fog revansot venni, amely már idén is a Williams előtt jár. Az azonban tény, hogy Frank Williamst eddig egy dologban biztosan nem sikerült sarokba szorítani: a fizetésekkel. Elküldött ő ezügyben már néhány világbajnokot is a csapattól, mint Nigel Mansellt vagy Damon Hillt. A mi véleményünk az, hogy Willi Weber inkább a saját, mintsem pilótája érdekeit képviseli, hiszen a fizetéséből minden bizonnyal százalékos részesedést kap. Ralf ugyanis azt is kijelentette már többször, hogy ő nem egy pénzsóvár, és a jelenlegi keresete (kb. 15 millió dollár évente) feléért is szívesen autóba ülne. Ha ezt elhisszük neki, akkor azt tanácsoljuk, hogy csapat helyett inkább menedzsert cseréljen.
Legfrissebb hírek

Lehmann Csongor megállíthatatlan hazai pályán, magyar arany és bronz a világkupán 

Egyéb egyéni
4 perce

Klekner Hanga megjavította a rúdugrás országos csúcsát

Atlétika
15 perce

Babos Tímea olimpiai bajnok társával továbbjutott vegyes párosban

Tenisz
21 perce

Győzött és ezüstérmes a férfi röplabda-válogatott az Ezüst Európa-ligában

Röplabda
25 perce

A Kisvárda másodszor már simán kikapott a Dinamo Kijevtől

Labdarúgó NB I
35 perce

Oriental Star nyerte meg a 103. Galopp Magyar Derbyt

Egyéb egyéni
39 perce

TCR World Tour: Björk nyert; Michelisz 13. a második portugáliai futamon

Egyéb egyéni
1 órája

Tour de France: Mathieu van der Poel lenyomta Pogacart, és átvette a vezetést

Kerékpár
1 órája
Ezek is érdekelhetik